Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-05-2009, 18:41
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default Gamble

Zo,

Dan zal ik me ook maar eens voorstellen. Mijn naam is Michaël Gort, we zijn inmiddels 21 jaartjes op de aardkloot aanwezig en ik woon in Amsterdam. Ik studeer HTS autotechniek aan de HAN in Arnhem. Na al meer dan een jaar aangemeld te zijn en nog zonder een enkele post, heb ik hier al ruimschoots genoten van alle foto's en technische informatie in de meeting en projecten topics. Dat blijf ik voorlopig ook nog doen!

Even de korte automobiel geschiedenis:

Als eerste heb ik een half jaartje rond gecruised in de Corsa van mn pa, maar toen hij weer mocht rijden na zijn oogoperatie, moest en zou er een autootje komen. Even wat ge-marktplaatst en al snel een Mitsubishi Colt opgehaald met tikkende kleppen, een overdwarse scheur in de voorruit, slechte uitlijning en hoogteslag in de velgen. Helaas(gelukkig) begaf dit leuke hok het al na een maand. Na 3 maanden heb ik de hoop opgegeven en kon ik van een vriend een Polootje 2 coupe overnemen. Het beestje was Alpinweiss en rondom 60mm verlaagd met een weitec setje. In de 2 jaar en een beetje dat ik deze auto heb gehad heeft ie veel mee moeten maken. Hij heeft op de 2nd en 3rd Arnhem Dub-inn gestaan.



Hier naast de Golf van Michel (bregget op t forum)



En nog een solo shot.

Hij is dus niet meer wit (na een aanraking met een 30 cm hoge stoep).

Omdat de Polo me steeds vaker in de steek liet met kleine dingetjes, maar eens gaan denken om een andere auto aan te schaffen. Het moest een Golf 2 worden, dus gezocht, gevonden en gekocht.

Tijdens het ophalen van de auto gebeurde er ook nog iets moois.


De nieuwe: Golf 2 CL Madison 5 deurs 1.3. SLECHTS!!! 80000 op de teller. Ik was er sceptisch over, maar de staat van de auto maakt het toch waarschijnlijk. Hij loopt er in ieder geval niet minder om.

Maar alsof hij wist dat ie vervangen werd:


Spoortje



Lag de brandstofslang er (weer eens) af. Gelukkig had ik wat companen mee, waarvan er 1 toevallig de beunkleren nog in de tas had zitten. Dus met gevaar voor eigen leven en met een schroevendraaier van de plaatselijke aardappelboer is hij onder de auto gekropen om het geheel weer vast te slangenklemmen. Michel steunt hem hierbij met de nodige versnaperingen.

De Golf was natuurlijk heel netjes, maar veel te hoog en er zat een niet aangesloten audio in. De audio is inmiddels vervangen voor het spul uit de Polo ( zonder hoedenplank speakers en idiote stickers op de hoedenplank) en de beroemde en beruchte Tec-tuning schroefset is gemonteerd. Helaas moet ik jullie nog even teleurstellen, want de foto's zijn er nog niet. Ik zal kijken of ik ze morgen kan maken en dan is iedereen weer blij!

Groetjes!

Ps: Ik weet dat de laatste foto's scheef staan en dat ze slecht zijn. Mijn excuses.

Last edited by Gamble : 31-05-2009 at 18:44.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-05-2009, 19:25
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

Welkom!

Je Polo zag er erg leuk uit! Ben benieuwd naar meer foto's van je MK2...

Aangezien je in Amsterdam woont, kom je 12 Juni ook naar de meeting?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54231
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 31-05-2009, 19:47
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Hij stond wel in de planning. Foodstrip is bij mij om de hoek.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2009, 09:33
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Zoals beloofd de foto's. Wel genomen met mn mobiel, maar je kan er al heel wat uit opmaken.















Sluikreclame voor de meest irritante verkoper op aarde. Dit moet er natuurlijk nog af.






De teller!



Alpine ida X300 uit de Polo overgezet. Speelt in combinatie met een Fusion 13cm composetje en een Fusion actieve 10 inch sub. Opzich niet de meest beukende audio, maar prijs/kwaliteit van de Fusion spullen is prima. Alpine is natuurlijk stervens duur, maar het oog wil ook wat. Prima headunit overigens. Het spul klink zo wel prima. Misschien dat de speakers ooit nog versterkt worden en dat er achterin nog fusions komen in de originele maat(als die gemaakt zijn).

Golf staat op de staaltjes die onder de Polo vandaan komen. 6x14 met 185/50R14 Contisport. Kan mooi laag zo. Gisteren de schroefset nog even omlaag gegooid naar deze hoogte. Kan voor misschien nog ietsje lager. Ik heb nog niks horen aanlopen en de meeste halve gare drempels kunnen nog aardig rechtdoor. Ik kijk het nog wel even aan.

Groetjess

Last edited by Gamble : 01-06-2009 at 09:36.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-06-2009, 09:49
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Quote:
Originally Posted by Gamble
en dat er achterin nog fusions komen in de originele maat(als die gemaakt zijn).


Kicker maakt ze op maat voor je hoedeplankdragers. Prima speakers, heb ze zelf ook alweer 2 jaar ofzo.

Leuke golf, ziet er erg netjes uit! Misschien de madisonstickers er ook nog even afhalen?
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #6  
Old 01-06-2009, 21:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nog een HTS-er, ik "zit" er ook nog (moet alleen nog afstuderen).

Welkom!
Reply With Quote
  #7  
Old 04-06-2009, 19:41
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Misschien de madisonstickers er ook nog even afhalen?


Daar ben ik nogsteeds over aan het denken. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Zeker met de standaard staaltjes oogt het nog lekker origineel.

Van 't weekend heb ik hem aan de voorkant nog even 15 mm omlaag geschroefd. Ik moet zeggen dat het me wel bevalt. De auto staat nu ook niet meer in ''lean-back'' stijl, maar gewoon wat netter op z'n wielen. Door de verlaging is er trouwens wel enorm uitspoor ontstaan (logisch en natuurlijk bekend), maar daar ga ik zaterdag even naar kijken.

Langzamerhand wordt het nog wat!
Reply With Quote
  #8  
Old 04-07-2009, 19:24
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Weer even een update!

Remko91 is van de week langsgeweest voor een wielenruil. Het zijn voor mij BBS RA 6x15 geworden. T karretje moest wel een flink stuk omhoog, maar dat komt vanzelf weer goed als de 195/50ers plaats gaan maken voor de 165/50ers. Dingen zijn al besteld, dus het ff wachten tot ze binnen komen. Verder heb ik nog een setje achterlichten mogen ontvangen van vwroadwarrior. Kleine impressie van het geheel.








En de laatste




Remko jongen! Bedankt voor de foto's en ik hoop dat je wieltjes nogsteeds bevallen.
Reply With Quote
  #9  
Old 04-08-2009, 17:53
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Zijn we weer! Na een maandje wachten mocht ik ze gisteren dan eindelijk ontvangen. Mijn potenza's 165/50 15! Meteen ff naar t werk gesjeest en ze derop geslingerd. Remko's oude wieltjes zijn dus voorzien van nieuw strak rubber! Meteen ook maar weer naar de oude hoogte geschroefd. Wat een verademing! Verdere vorderingen:

Ik heb een supersport imitatie einddemper gemaakt van een middendemper en een chromen tafelpoot. Klinkt best en oogt prima! Tevens heb ik naar Mister Cool geluisterd en de Golf ontdaan van zn Madison gedaante. Oogt een stuk strakker!

Kortom, genoeg geluld en pics! Gisteren ook een nieuwe camera gekocht, dus dit zijn de eerste proef pics met het dingetje. Niks echt denderends btw.


















Wat vinden jullie?
Reply With Quote
  #10  
Old 04-08-2009, 18:32
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ziet er goed uit zo, nu alleen t zwarte plastic nog ff goed zwart poetsen en hij is er helemaal!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #11  
Old 04-08-2009, 18:38
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Denk dat ook deze witte Golf de parkeerplaats achter de HAN niet opkomt.

Ik heb er afgelopen jaar ook gezeten, maar kwam met de Golf niet over die geel-zwarte drempeltjes heen. Op de eerste schooldag liep ie gelijk mooi vast, en stond ik daar terwijl de hele meut nieuwe leerlingen voor de deur stonden te wachten.

De Golf ziet er in ieder geval netjes uit!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 04-08-2009, 19:47
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Ziet er inderdaad een stuk beter uit zo.Ga zo door.
Reply With Quote
  #13  
Old 04-08-2009, 22:12
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Bedankt jongens!

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Denk dat ook deze witte Golf de parkeerplaats achter de HAN niet opkomt.

Ik heb er afgelopen jaar ook gezeten, maar kwam met de Golf niet over die geel-zwarte drempeltjes heen. Op de eerste schooldag liep ie gelijk mooi vast, en stond ik daar terwijl de hele meut nieuwe leerlingen voor de deur stonden te wachten.

De Golf ziet er in ieder geval netjes uit!


Ze hebben de drempels aan de kant van de FEM nu zo gelegd dat je er tussendoor kan slingeren. Denk te veel geklaag van de autotechniek leerlingen icm een lulverhaal van mr Lie over krachten en lagers . Lipje zal wel aanlopen bij achteruit inparkeren met die gootjes denk ik. We doen het ervoor!
Reply With Quote
  #14  
Old 05-08-2009, 13:07
PerBro PerBro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 12
Default

Ziet er goed uit zo! Binnenkort toch ff meeten dan
Reply With Quote
  #15  
Old 18-08-2009, 21:14
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Zoo, vandaag ff Michel geholpen met zn GTI en hier in de buurt ff wat nieuwe foto's geschoten bij de Porsche showroom in aanbouw:









Dun Vs. Dik



Toch laag

En voor mij persoonlijk de topper van de dag..




Opdates zijn:
- Magic camber om van mn aso positieve camber af te komen. Staat nu aso negatief .
- Porsche naafkapstickers bij Paruzzi vandaan.
- Gewassen en in de kleurwax gezet. Lijsten gepoetst!!
- Achterlijke kentekenplaathouders vervangen.
Reply With Quote
  #16  
Old 27-10-2009, 10:29
larsje's Avatar
larsje larsje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 376
Default

Quote:
Originally Posted by Gamble



Lag de brandstofslang er (weer eens) af. Gelukkig had ik wat companen mee, waarvan er 1 toevallig de beunkleren nog in de tas had zitten. Dus met gevaar voor eigen leven en met een schroevendraaier van de plaatselijke aardappelboer is hij onder de auto gekropen om het geheel weer vast te slangenklemmen. Michel steunt hem hierbij met de nodige versnaperingen.



Gelukkig hebben we de Duitser nog! *ik dus*

Is het misschien niet een kwestie dat ik altijd in auto's rij die niet helemaal jofel zijn, maar meer een bestuurders-error dat alles stuk gaat bij mij?

en je moet je remmenupdate nog kwijt aauwe!
Reply With Quote
  #17  
Old 25-01-2010, 20:17
bjuriaan's Avatar
bjuriaan bjuriaan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 394
Default

Succes met de staaltjes...
Reply With Quote
  #18  
Old 01-03-2010, 19:08
Gamble's Avatar
Gamble Gamble is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 78
Default

Zijn we weer.

Iets meer dan een maandje terug alweer een setje Opel staal opgehaald bij bjuriaan en laten verbreden naar 8 en 8,5 inch. Rondom 195/45R15 Kumho Ecsta's gelegd en afgelopen weekend na wat geslijp en gebuig de wielen relatief aanloop vrij gemonteerd. De auto zelf kan wel iets zakken en voornamelijk aan de voorkant, dus dat moet nog een keer gebeuren.

Verder heb ik bij Chris(breadfan) het zwarte hemeltje opgehaald en gemonteerd. Helaas rij ik nogsteeds met lichte zonnenkleppen en lichte c-stijlen rond. Dit moet nog een keer geregeld worden. Daarnaast zitten er wat bubbels in het hemeltje, dus dit wil ik nog even nader bekijken.

Al een hele tijd terug ook VW2 klauwen gemonteerd met geventileerde schijven. De standaard ongeventileerde meuk begon een beetje te roken, dus ik vond het wel tijd voor iets anders.

Helaas alleen crappy telefoon pics van de staaltjes.








To do:
- andere einddemper
- zwart spul voor het interieur
- caddy naafkapjes
__________________
4-it, floor it!
Reply With Quote
  #19  
Old 01-03-2010, 20:54
larsje's Avatar
larsje larsje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 376
Default

Sieht gut aus du Holländer!
__________________
Groetjes, Larsje



qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it."
Reply With Quote
  #20  
Old 24-03-2010, 22:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Michaël, volgens mij heb ik je C-stijl kappen gevonden.
Stuur me effe je adres, dan doe ik ze komende week voor je op de post.

Zijn er ondertussen nog vorderingen bij de Golf?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum