Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 28-04-2012, 09:06
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Het beste is een dotterpomp monteren.

Begin sproeier zou ik op 180 zetten, de hoogte van de naald is afhankelijk van je setup. Hoe hoger de naald hoe meer brandstof bij lage toeren en waarschijnlijk te veel bij hoge toeren.

Alle sensoren heb je niet meer nodig, maar zo te lezen heb je een PL met klopsensor en lambda sonde. Het beste is dat je een KR computer erachter zet, deze heeft alleen het vacuum nodig en een tempsensor om je vervroeging te regelen.

Je kunt ook zonder comp rijden, maar dan heb je totaal geen vervroeging met dus verkeerde vervroeging op hogere toeren, en ook start problemen (slecht ronddraaiende startmotor).

Ik heb mijn motor een tijdje op alleen de TCI laten draaien, maar ik miste gewoon vermogen in de hogere toeren.

Synchroonstellen is wel heel belangrijk !
Reply With Quote
  #42  
Old 20-05-2012, 00:51
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

De golf heeft gestart met sproeirs 170. En de brandstofpomp uit de tank van de donor golf 2 gti 16v, ICM met een retour leiding.

Echter liep de motor alleen stationair met de choke erop. En de ontsteking heb ik totaal verddraaid om een soort vervroegging te proberen voor dat ik de goeie computer achter heb hangen.

Maar met een beetje gas geven gingen alleen de vacuum schuiven van de eerste 2 cilinders open?! ( test start was ook zonder luchtfilter box )
Als de computer van de KR er op zit zal ik met de juist afgestelde ontsteking nog een keer proberen.

Is de pomp die ik gebruikt heb voldoende of trek ik dan de vlotterbakjes te snel leeg?

Ohja! En welke (kleur temp sensor en welke stekker hoort daarbij?)
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet

Last edited by D-ion : 20-05-2012 at 01:40.
Reply With Quote
  #43  
Old 20-05-2012, 00:57
D-ion D-ion is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 244
Send a message via MSN to D-ion
Default

Ik probeer zo veel mogelijk zelf te maken. Gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen, maar ook om de kosten te drukken. En je dan lekker kunt improviseren.. En ook nog is oude vw onderdelen een 2de leven schenkt..

Maar als bijv die pomp niet goed is voor deze setup, dan hoor ik het graag. Ik ben best een tijdje gestopt met dit project.. Maar ga nu weer lekker verder! Aangezien vagvest er weer aan komt .

Iemand die een keer zin heeft om te komen kijken/helpen? Kan me contacten via facebook : dion nicolaas hofman. BVD!
__________________
DIKKE Hoeren zijn Vet

Last edited by D-ion : 20-05-2012 at 01:41.
Reply With Quote
  #44  
Old 20-05-2012, 08:45
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Alle vacuumschuiven moeten openen, anders heb je een lek aan de verbindingskant van het inlaatspruitstuk (pakking of de verbinding met de carbs).

Als je motor erg schommeld dan heeft dat met synchroonstellen te maken, je kunt hiervoor een debietmeter gebruiken.

De motor moet gewoon normaal draaien ook al heb je er geen luchtfilter opzitten.

filmpjes tijd

Last edited by Sjeesbeest : 20-05-2012 at 14:58. Reason: t verkeerde filmpie
Reply With Quote
  #45  
Old 20-05-2012, 12:11
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

ik betaalde destijds 70 euro voor een goeie opvoerpomp, gewoon bij de motorsloop een goed werkende gehaald. Met retouren en T-stukjes kreeg ik never een goed resultaat... Mooi werk!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum