Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 15-05-2015, 16:43
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,855
Default

@turbojo2
Een entertje, hier en daar. Dat zou prettig lezen zijn in je verhaal.

Heb je deze theorie zelf aan elkaar geknoopt of ergens gelezen of geloof je dit zelf?
Je kan namelijk heel veel gebeurtenissen in de wereld geschiedenis aan elkaar knopen en zo tot een redelijk overtuigend verhaal komen namelijk. Het internet staat vol van dit soort theorien.

Ben zelf niet van de religie (welke geloofsovertuiging dan ook). Religie = haat, religie = oorlog in mijn beleving. Ik respecteer andermans geloofovertuiging wel. Snap ook wel de behoefte van mensen iets aan te hangen of geloven dat er "iets is". Zolang ik er maar niet mee wordt opgedrongen of lastig gevallen dan zeg ik haarfijn wat ik ervan vind.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #42  
Old 15-05-2015, 17:45
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

@Yuli. Ik ben altijd al erg geinteresseerd geweest in geschiedenis en in economie. Daar lees ik veel over op internet en wil dan weten waarom bijv het Romeinse Rijk gevallen is(bezweken onder een gigantische schuldenlast)Alleen al aan dit onderwerp ben je zo een hele avond aan het lezen en kom je van de ene op de andere side terecht waar ook weer hele interessante andere onderwerpen te lezen zijn. Wat de economie betreft herhaald de geschiedenis zich. Alles wat onze vorige generaties hebben mee gemaakt en van geleerd zouden moeten hebben maken wij nu ook weer mee en wij maken precies de zelfde fouten als toen. Daarom vermoed ik dat het slecht gaat aflopen met Griekenland en alle ander landen die een niet meer terug te betalen schuld hebben. En daar hoort Nederland ook bij. De economie is nu zo zwak en de schulden sinds 2008 zo toegenomen dat het echt fout moet gaan. Het patroon van om de 7 jaar een grote financiele reset kun je zelf wel uitzoeken hier op het internet. In 2001 was de op 1 na grootste daling van de beurs en in 2008 de grootste die we ooit hebben meegemaakt. Het bisarre is dat er tot op de dag precies 7 jaar tussen deze 2 dalingen zit(op Elul 29 volgens de joodse kalender)
Ik ben wel christelijk opgevoed en geloof ook maar doe hier niet zo veel aan. Ik heb je mijn beeld van de wereld weergegeven en pas van het najaar komen we er achter of mijn vermoeden uitkomt of niet.
Reply With Quote
  #43  
Old 19-05-2015, 12:42
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Zat gisteren nog s op Mobile te kijken en het viel mij op dat de vraagprijzen van Golf 1 GTI nu echt de pan uit rijzen. Hofman in Leek heeft er al tijden een paar staan tusesn de 5 en € 9000. Deze lijken haast koopjes te worden...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum