Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 26-08-2011, 20:29
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 154
Default

Wauw 120.000 per jaar, daar zou ik niet aan moeten denken Ik rij nu elke dag van Rhenen naar Amsterdam en ook weer terug. Dat is gemiddeld 160 kilometer per werkdag, rijd ook graag overal naar toe, zelfs een gesprek in Wenen ga ik liever met de auto dan met het vliegtuig (vind ik eng), en heb ik ook in 2 dagen 2400 kilometer afgelegd zo ongeveer.

Ik haalde het zelfs niet toen ik in Arnhem woonde en bijna elke dag via Bennekom naar Amsterdam toe moest. Had toen een dieseltje die na 2 jaar en 3 maanden 140.000 kilometer had gereden en toen onderweg de turbo zijn ingewanden eronder vandaan knalde op de A6 richting Heerenveen. (ook omdat ik me niet hield aan de opgegeven maximum snelheid).

En ik voel me af en toe al een echte bewoner van me auto. Ik kan me niet voorstellen dat ik er 120.000 kilometer moet inzitten per jaar!

Maar anyway to the point mijn golfje op G3 uit '95 waar ik nu dagelijks mee rijd (die blijft het gewoon doen), staat ook geen total op, en heeft er dus 430.000 (130.000 nu op de teller, 1.6 75pk, olieverbruik 1 liter op 20.000km, geen koelvloeistof verbruik, lust wel graag bougies.) kilometer opzitten dus volkswagens kunnen wel veel rijden als het moet, en een lupo TDI lijkt mij dus ook geen probleem, alhoewel ik weleens heb gelezen en heb gehoord dat de 3 cylinders (1.2 en 1.4TDI) geen betrouwbaarheidswonders zijn, maar goed dat kunnen ook net toevalstreffers zijn geweest.
__________________

1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood

1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs

1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer


Last edited by dpwacky : 26-08-2011 at 20:31.
Reply With Quote
  #22  
Old 31-08-2011, 21:52
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

120d is erg veel. ik heb door het opzetten van de bv vorig jaar erg veel kilometers gemaakt en erg veel uren. reed dan gemiddeld wel 600km op een dag. draaide ook weken van 60-70-80 uur in de week, want met autorijden kan ik t niet verdienen.
heb de superb nu vanaf 28 april en ga al richting 30d ( 28.800).En ik heb practisch mijn kantoor in de wagen naast mijn andere werkplekken.

ik hoop dit jaar echt op minder kilometers uit te komen

120d zijn afstanden die weggelegd zijn voor truckers en koeriersbedrijven. die het moeten verdienen met de kilometers maken.

Dus ik denk dat je even opnieuw moet uitrekenen wat je rijd, dus ook vakanties etc als de wagen stil staat. Een lupo is een erg fijne auto, maar met die kilometers ( al is het de helft) zou ik minimaal een passat willen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels

Last edited by Richard : 31-08-2011 at 21:56.
Reply With Quote
  #23  
Old 31-08-2011, 21:58
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
120d is erg veel. ik heb door het opzetten van de bv vorig jaar erg veel kilometers gemaakt en erg veel uren. reed dan gemiddeld wel 600km op een dag. draaide ook weken van 60-70-80 uur in de week,


en ook nog 24 uur per dag online als MOD..........waar haal jij die tijd toch vandaan Richard.....
Reply With Quote
  #24  
Old 31-08-2011, 22:00
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

met de komst van smartphones...dag dag vrije tijd
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #25  
Old 04-09-2011, 15:11
16kleppert 16kleppert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 25
Default

120.000 red je niet hoor vriend.

tis 320 kilometertjes per dag elke dag dus in het jaar, zou eerst je weekenden vakanties onderhoud en alles meerekenen


en die lupootjes 3 pitters zijn idd niet alles als je betrouwbaar wil en je rijd veel zou ik gaan voor die 1700 sdi heb der 2 in onderhoud en 1 met 465 op de teller en 1 met 240 en die hebben nog nooit iets raars gehad en daar werken 2 boekhouders in en die rijden al serieus veel per dag maar die halen maar net de 80 en de ander 60 per jaar
__________________
Golfje 2 16v kr origineel duits 1989 imported
polo 2 gt 1.8 turbo 8v 248 pony`s op de wieltjes

gezocht 181 kubelwagen type 2 (A) voor project
Reply With Quote
  #26  
Old 04-09-2011, 21:11
bas.'s Avatar
bas. bas. is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 928
Default

eventjes terug te komen op richard , met het verhaal luxe.
Ik ben het helemaal met je eens dat luxe ongetwijfeld lekker zou zijn ,alleen ik houd ook een beetje de kosten in de gaten die ik per maand heb, een Lupo SDI is voor mij beter betaalbaar dan een Passat.

Heb er nog een Caddy sdi , Jetta mk1 en nog aardig wat scooters in de verzekering/ Wegenbelasting bij, dus dan word een dergelijke luxe auto nogal prijzig.

De 120 k die ik rijd heb ik vorig jaar op 3500km na gehaald, het is echt niet alleen voor truckers en koeriers weg gelegd.

ik werk voor een webshop en de rest van mijn werkuren voor mijn vader die een incassobedrijf heeft, en geloof me de grote banken zijn niet efficiënt met kilometers ze laten je gerust van links naar rechts rijden en van boven naar beneden, zolang ze het geld maar kunnen incasseren.

En dat was het offtopic verhaal,

morgen voor een lupo uit 03 kijken met 115 op de teller
Reply With Quote
  #27  
Old 05-09-2011, 19:13
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

120 dkm per jaar in zo,n lupo zou ik niemand aanraden zeker niet gezien je hernia
Reply With Quote
  #28  
Old 05-09-2011, 20:04
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by bas.
morgen voor een lupo uit 03 kijken met 115 op de teller

Klink naar mijn mening niet echt geloofwaardig, dat is nog geen 15000 per jaar.
Zou dan ook heel goed de boekjes en NAP (indien aanwezig) controleren.
Maar er zal misschien wel een uitzondering zijn maar meestal kopen ze juist zo'n goedkope diesel om goedkoop veel km te maken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum