Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 18-12-2007, 17:17
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Wat ben je, blij?


ahum...dat is een geintje he?
Reply With Quote
  #22  
Old 18-12-2007, 17:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nee, er mist een woord in de reactie die ik gequote had. Dus ik vraag wat hoort er te staan en deed gelijk een suggestie. Maar dat was kennelijk niet goed gesuggereerd?
Reply With Quote
  #23  
Old 18-12-2007, 17:21
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default


__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #24  
Old 18-12-2007, 17:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Nee, er mist een woord in de reactie die ik gequote had. Dus ik vraag wat hoort er te staan en deed gelijk een suggestie. Maar dat was kennelijk niet goed gesuggereerd?


Inderdaad, had er ... moeten zetten maar ach never mind.
Reply With Quote
  #25  
Old 18-12-2007, 17:46
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default




Ook goed voor de bloeddruk
Reply With Quote
  #26  
Old 18-12-2007, 17:53
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default


__________________
Cabby

Last edited by Christiaan : 18-12-2007 at 19:26.
Reply With Quote
  #27  
Old 18-12-2007, 18:00
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Op deze manier brengen je ook een boodschap naar buiten. Aangezien je wel wat post. Werd mijn vandaag ook nog weer uitgelegd in een college, wat is dat toch een saai vak wat ik vandaag had
Reply With Quote
  #28  
Old 18-12-2007, 18:15
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Wat is nou het grote probleem?

De een klust lekker in zijn vrije uurtjes aan zijn auto..

En de ander koopt zijn oldtimer kant en klaar en heeft al genoeg plezier aant rijden..

ieder zijn eigen ding toch?
__________________
The Collection:
- Jetta GT MK2
- Golf Mk1 Cabriolet GTD
- Golf Mk4 SDI

Quote:
Lars zegt:
btw ik raad je aan om op internet niet te gaan zoeken naar een vacuuumpompje.. dan kom je namelijk vanalles tegen wat je nie wilt zien
Reply With Quote
  #29  
Old 18-12-2007, 18:16
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Op deze manier brengen je ook een boodschap naar buiten.


En op deze manier ook
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #30  
Old 18-12-2007, 18:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Klopt!
Reply With Quote
  #31  
Old 18-12-2007, 18:52
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Berserker,

wel eens van interpreteren gehoord? Dat zie ik je hier heel vaak doen. Jammer, die beeldvorming die in veel gevallen niet klopt. Volgens mij ben je best een intelligente kerel, ik zie je vaak ook bruikbare tips hier neerzetten. Jammer dat hier negatieve gedachten nu de boventoon voeren.

Ik ga even verder in op je uitspraken:



Wat je hier dus zegt, is dat jij het een toevoeging vindt om secundaire informatie (die vrij verkrijgbaar is voor iedereen), te "kopieren" en in jouw posts te gebruiken. Moet jij me toch eens uitleggen wat die coderingen voor een waardevolle toevoeging hebben en bijdragen aan dit forum als een geheel, de helft volgt t niet de andere helft interesseert t niet, en 99% hiervan vind t maar dikdoenerij.
Mijn visie: Je trekt een conclusie ("wat je hier dus zegt.."). Die conclusie luidt dat ik het een toevoeging vind secundaire info te kopieren en te gebruiken. Ik zie dit als het delen van kennis, met toegevoegde waarde. Aan de hand van die coderingen kun je achterhalen wat voor uitvoeringen je auto allemaal heeft en waar/wanneer die is geproduceerd. Veel mensen vinden dit interessant, om alles te weten over hun al dan niet originele auto. Indien je geen fan bent van origineel en liever je eigen inzichten/creaties toepast, kan ik me voorstellen dat je daar niets/minder mee op hebt. Maar ach ja, af en toe is het toch wel handig als je weet aan welk motorblok je zit te sleutelen om wat goede onderdelen te bestellen, toch?
Verder vind ik dat je je conclusies nogal breed trekt. Je geeft jouw mening weer als de waarheid, want heel veel mensen vinden wat je zegt, redeneer je. Geef me maar eens drie namen van mensen die die 'secundaire' info niet boeit, dusdanig dat ze zich er even veel aan ergeren als jij. Ik ben het dus niet met je eens


Over die praktische tips wil ik het volgende zeggen, iedereen leert hier van het forum en die praktische tips zijn zeker nuttig, maar ik (en ik niet alleen) heb het id dat jij het vooral geweldig vind die (alweer) secundaire kennis te hebben en die kennis te laten zien aan andere maar eigenlijk heel weinig ermee in de praktijk doet (wat volgens mij toch onze hobby is), hoeveel van jouw eigen ervaren kennis heb jij eigenlijk op dit forum gepost? Hoeveel mensen hebben al eens zoiets gehad pfoe wat fijn dat Type 17 mij geholpen heeft met zijn tips en trucs, die hij zelf ervaren heeft in zijn garage al sleutelend aan zijn "type 17" (de auto niet jijzelf ). Hmm volgens mij niet veel...
Mijn visie: je hebt gelijk als je zegt dat je heel veel leert van die praktische bezigheden. Hierin heb ik mij ook verkeerd uitgedrukt. Excuses daarvoor. Wat ik wilde benadrukken is dat er veel zeer spontane reacties komen van mensen op geposte foto's van auto's met andere velgen, op de buik en andere bumpers en dergelijke. Dat is leuk, ik herhaal: dat is LEUK, maar inhoudelijk voegt het niets toe aan het delen van KENNIS en INFORMATIE.
Dat is wel op het moment dat je gaat sleutelen, je komt er niet uit en iemand van het forum helpt je.
Wat ik jammer vind in jouw verhaal, is dat je jouw hobby (het sleutelen) verwoordt als ieders hobby op dit forum. En dat is het niet. Ik noem je zo twee mensen op die niet dezelfde hobby als jij hebben
Bovendien: ik zou dolgraag een auto kopen om te strippen en lekker aan te sleutelen. Helaas heb ik er geen ruimte voor, geen tijd en ook geen geld. Wat moet je dan nog meer?



Hiermee ben ik het dus totaal niet eens, door aan je auto te sleutelen/ te verlagen/ velgjes/ wat dan ook, kom je in contact met jouw auto->komt problemen tegen->denkt erover na->vraagt op het forum->denkt nog meer na-> en uiteindelijk los je het probleem op. Dit zie ik als "onze hobby" het creatief bezig zijn met je voertuig, en door zelf ermee bezig te zijn hieruit voldoening te halen..
Mijn visie: ik ben het op dit punt volledig met je eens, zie tekst hierboven..

P.S. waarom "einsers"? volgens mij is dit niet een Golf 1 forum, maar een algemeen vw forum, en doe me gvd een lol en schei uit met die halfduitse woorden om interessant te lijken, kijk als iemand geen leestekens plaatst/spelfouten maakt, wordt er ook op gereageerd maar dit is gewoon volstrekt slecht gebruik van de Nederlandse taal, (je moet het Wilhelmus niet te serieus nemen )
tsja, waarom niet. mk1 is Engels, vliegt je hier ook om de oren...

Natuurlijk kun je "onze hobby" op meerdere manieren opvatten, zie al die oudere mannetjes/vrouwtjes in hun ôaldtaimer (in 99% van de gevallen gerestaureerd gekocht zonder ook maar enige kennis van het voertuig) naar de golfclub/bridgeclub rijden. Ok mooi, je vindt auto's leuk en laat jezelf graag zien, maar als ik dan vervolgens lees van "type 17" dat het hem ook nog teveel moeite is om zijn golfje uit de garage te halen op een mooie dag, dan betwijfel ik wat nu bij hem de hobby inhoudt. En btw met de autoweek veeg ik me reet af, als dat jouw id is van Autoliefhebberij dan betreur ik dit ten zwaarste, nee dan bladen als de "oldtimer praxis" of iets dergelijks...
mijn visie: naar mijn idee een beeldvorming van jou. Jij hebt een bepaald beeld bij het uitvoeren van je hobby. Vind ik een mooi beeld en dat respecteer ik ook. Maar dat wil niet zeggen dat er niet nog andere invullingen van die hobby zijn. Wederom lijkt het voor mij alsof je jouw beeld verkoopt als 'het' beeld, zoals iedereen het doet/zou moeten doen. Ik wijs je zo wat mensen aan die een andere invulling van deze hobby hebben. Ben het dus niet met je eens.
Ik vind het trouwens jammer hoe negatief je doet over een bekend blad als Autoweek. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke argumenten waarom dit blad niets met autoliefhebberij te maken zou hebben. Menig autoliefhebber is er in ieder geval wel lezer van, waaronder ik ook. Bovendien denk ik dat je genoeg mensen hier op het forum beledigd met dergelijke onbezonnen uitspraak


En voor de rest denk ik inderdaad dat je verder een prima kerel bent, maar vrij direct in je uitingen. In real life zou dat waarschijnlijk heel anders overkomen dan in dit forum. Omdat je niet ziet/begrijpt wat we allemaal bedoelen en we elkaar ook niet allemaal al in het echt ontmoet hebben, is er natuurlijk grotere kans op wrijvingen.
Een forum is net als gewone leven een afspiegeling van de maatschappij. er zitten mensen bij die je (soms) niet kunt uitstaan, en mensen waar je het goed mee kunt vinden. In het dagelijks leven moet je daar mee om kunnen gaan, maar op een forum dus ook.
Daartoe waag ik graag een poging, ook middels deze inhoudelijke discussie.


Berserker, graag jouw INHOUDELIJKE visie hierop

Last edited by Sjoes 85 : 18-12-2007 at 19:01.
Reply With Quote
  #32  
Old 18-12-2007, 18:55
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

waar is het kerstsfeertje van geluk en liefdadigheid gebleven tegen over mekaar
Reply With Quote
  #33  
Old 18-12-2007, 18:56
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Allemaal even goede vrienden hoor

P.s. Wanneer gaan we bierdrinken in stadskanaal


Bier? knoal?





Anyway,

Berserkers reacties heb ik ook wel eens raar tegen aangekeken,
maar ik begrijp zijn opvattingen richting beide "Typ17-geleerden"
best wel. Ik reageer er nauwelijks op omdat je dan van zulke zinloze
discussies krijgt, maar toch verwoordt hij (op een ietwat ongelukkige
manier) een deel van mijn ideeen op zo'n moment. Maar in mijn ogen
probeert Berserker niemand bewust aan te vallen of te kwetsen

Berserker is trouwens niet de enige hier die wel eens raar uit de
hoek komt... Er zijn er wel meerdere die je er zo weer in terug zou
willen trappen Maar daarom zou ik nog niet zo erg in de verdediging
schieten...

Maar het zal me eigenlijk ook allemaal worst zijn.
Reply With Quote
  #34  
Old 18-12-2007, 19:20
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default



sitting back, enjoying the mayhem
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #35  
Old 18-12-2007, 19:42
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Tijd voor een nieuwe smilie -->
Reply With Quote
  #36  
Old 18-12-2007, 20:27
MMgolfnut1's Avatar
MMgolfnut1 MMgolfnut1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,694
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap


sitting back, enjoying the mayhem


Dude, me 2. Pass me your popcorn! Ik lees de lange verhalen niet eens. De korte zijn vermakelijk!

En he, de kale is ook weer terug op aarde!
__________________
www.dub05.com
Reply With Quote
  #37  
Old 18-12-2007, 20:43
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

ik zeg ........






nee laat maar zitten

fijne kerst dagen
Reply With Quote
  #38  
Old 18-12-2007, 20:55
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default


Reply With Quote
  #39  
Old 18-12-2007, 20:59
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,794
Default

En ik zeg: geef de persoon die deze thread is gestart hier nog 1 keer eens de kans goed een reactie geven, en dan maar een

ik beloof b.t.w. dat ik géén nieuwe thread zal starten, omdat ik hier in deze thread niet de kans zou hebben gekregen om dan weer op hem z'n reactie te reageren, snappie...?
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #40  
Old 18-12-2007, 21:12
Lennart Lennart is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,661
Default

Marnix, doe mij ook ff wat popcorn!

Groeten uit Johannesburg!
__________________
Flickr
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum