Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-11-2004, 12:36
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

ja zit op school en hoorde het hier ook door de gangen, dus meteen maar op www.nieuws.nl gekeken, echt trieste mensen lopen er rond om zoiets te doen
Reply With Quote
  #22  
Old 02-11-2004, 12:36
BugStuk's Avatar
BugStuk BugStuk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 142
Send a message via MSN to BugStuk
Default

This is sad.... very sad!

Niemand verdient dit!!!

Theo, RIP!!
__________________
I used to drive a bug....maar nu is ie stuk.... :frown:
Reply With Quote
  #23  
Old 02-11-2004, 12:37
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

het gaat hier helemaal nergens meer over zeg dat wel...
en ja wie/wat heeft het weer gedaan!!!
maar ja daar mogen we niks over zeggen natuurlijk want dan zijn we niet goed bezig en worden we opgepakt...
als we hier toch niks meer over mogen zeggen wat kan je dan nog wel zeggen dat maakt allemaal niet uit je word toch wel dood gemaakt wat je ook zegt...
hier is niemand meer veilig je kan niks zeggen of je word bedreigd of zelfs doodgeschoten gestoken noem het maar op...
wanner zal er bij de overheid een lampje baan branden ik geloof dat de hele bevolking wel weet hoe het zit...
dr zijn nu enkele mensen die weten hoe het zit en ervoor uit komen maar ja die worden ala de minuut afgeknald...

wanneer word er iemand wakker hallo word is wakker...
Reply With Quote
  #24  
Old 02-11-2004, 12:50
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

jammer dat de politie de dader slechts in z'n been heeft geraakt, zo'n kerel moet je onmiddelijk een pistool op z'n hoofd zetten en de trekker overhalen.
weg ermee!!!
een luis in de pels van onze samenleving, en een slappeling ook nog,
die de discussie met van gogh niet aandurfde of aankon, en dan grijp je maar naar een wapen!
het wordt weer tijd voor de doodstraf!!

Last edited by hajee : 02-11-2004 at 12:55.
Reply With Quote
  #25  
Old 02-11-2004, 12:56
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Ongelovelijk, je kan in dit land niet eens meer je mening naar buiten brengen, natuurlijk was hij controversieel en ongenuanceerd, maar dat wordt blijkbaar met geweld opgelost tegenwoordig..
Reply With Quote
  #26  
Old 02-11-2004, 13:06
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Theo Van Gogh neergestoken
AT5 meldt dat Theo Van Gogh vanochtend is neergestoken in Amsterdam-Oost. Hij is dood. Helaas is de website nu overbelast. Zie ook nu.nl. Op dit moment ligt er een lichaam overdekt met een deken, volgens omstanders zou het gaan om Van Gogh. RTL5 heeft een verslaggever ter plekke die zegt dat er na de steekpartij een klopjacht is gehouden door de pliesie, waarbij een verdachte in zijn been is geschoten.
UPDATE: RLT-Z verslaggever Rick Konijnenbelt zegt dat er volgens omstanders pamfletten rondom zijn lichaam zijn gevonden.
UPDATE 2:Hirschi Ali is volgens RTL Nieuws ondergebracht op een onderduik adres.
UPDATE 3: De daders zouden een man en een vrouw zijn. De steekpartij vond plaats voor het Stadsdeelraad-kantoor van Amsterdam-Oost, vlak bij het Tropen Museum. Zie hier en hier beeld van de situatie ter plekke.
UPDATE 4: Van Gogh werd buiten het stadsdeelraadkantoor aangesproken. Hij reed op de fiets en probeerde te vluchten. De dader rende Van Gogh achterna en begon op hem te schieten. De man die volgens omstanders een 'wat oudere man met een petje was', vuurde zeven maal op Van Gogh. Na de schietpartij legde de dader een pamflet op zijn borst en stak het pamflet vast met een mes door zijn hart.
In totaal is er twee maal achter elkaar geschoten, de tweede keer raakte een omstander gewond, die wist te ontkomen naar het nabijgelegen politiebureau.
UPDATE 5: Volgens bronnen rondom de Politie Amsterdam is de dader een Marokkaan. De politie bevestigt dit echter niet officieel.
UPDATE 6: Een ooggetuige zegt op het NOS journaal dat de dader een zwarte jalaba (soepjurk) droeg en een zwarte baard had. Het Parool meldt dat de keel van Van Gogh met een slagersmes is doorgesneden. Afgeslacht als een beest dus. Op verschillende Islamitische fora wordt Van Gogh al jaren steevast omschreven als een 'varken'.


tsja

*Edited by Gert : dikke highlghts zijn niet gewenst deze keer .. dank je voor je begrip*

Last edited by Gert : 02-11-2004 at 14:48.
Reply With Quote
  #27  
Old 02-11-2004, 13:10
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default







bron: rtl.nl

Last edited by Chrispy : 02-11-2004 at 15:10.
Reply With Quote
  #28  
Old 02-11-2004, 13:14
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

hoorde het ook op school vandaag, zijn natuurlijk weer veel mensen die er lacherig over doen, maar dit is echt erg! je zou tegenwoordig gewoon bang worden om een eigen mening te vormen, en dat zou helemaal verkeerd zijn! vrijheid van meningsuiting is in mijn ogen het belangrijkste recht dat je kunt hebben.
schande aan degene die dit op zijn geweten heeft!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #29  
Old 02-11-2004, 14:45
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default


Ik snap de gevoelens van iedereen : ook ik ben geschokt .
Het ziet er idd naar uit dat het gaat om een moord vanwege zijn meningsuiting

MAAR : het had ook net zo goed door een groene meneer met paarse stippen kunnen zijn gedaan .
Een iemand maakt nog geen hele groep schuldig .
Volkert van der G. heeft er ook niet voor gezorgd dat alle milieuactivisten met de nek aan worden gekeken
Excessen en extremisten vind je in elke bevolkingsgroep en -laag

Spui je boosheid maar generaliseer niet aub
Reply With Quote
  #30  
Old 02-11-2004, 14:51
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

helemaal mee eens, Gert!
Reply With Quote
  #31  
Old 02-11-2004, 14:54
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
schande aan degene die dit op zijn geweten heeft!

en dan bedoel ik dus niet alleen de dader, maar ook degene die hem, om wat voor reden dan ook, hebben laten denken dat deze aktie gerechtvaardigd zou zijn. ik vond trouwens de fokke en sukke vandaag heel erg treffend.


edit: mee eens gert, het is te vroeg om nu al hele groepen mensen de schuld te gaan geven
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #32  
Old 02-11-2004, 15:08
Alexdundee's Avatar
Alexdundee Alexdundee is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 422
Default

Tjeetje, wat gebeurd er daar allemaal in Holland?
__________________
Harrogate and District VW Club
VW Festival, Leeds. UK.
'64 Splitty , '66 Beetle and '74 Bay
Reply With Quote
  #33  
Old 02-11-2004, 15:13
Niels - AirMighty.com's Avatar
Niels - AirMighty.com Niels - AirMighty.com is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,589
Default

Nou dat was weer een man met rake en oprechte uitspraken.... zonde :frown:

__________________________________________________ _____________
Bij deze het artikel vanaf nu.nl:



Hulpverleners staan dinsdagmorgen bij het lichaam van Theo van Gogh in de Linnaeusstraat in Amsterdam

Van Gogh kwam uit het stadsdeelkantoor toen op hem werd geschoten. Volgens ooggetuigen zou de dader op Van Gogh zijn afgestapt en hem met twee kogels en twee messteken hebben vermoord. De dader zou een brief op zijn lichaam hebben achtergelaten.

Tijdens de achtervolging door het Oosterpark werd heen en weer geschoten. Een motoragent raakte daarbij gewond, de dader werd in zijn been geschoten. De dader is overgebracht naar het ziekenhuis. De politie heeft het gebied hermetisch afgesloten.

Ooggetuige
Een ooggetuige van de aanslag op Van Gogh, M. de Hoop, zag dat de dader na de aanslag enkele minuten over het slachtoffer gebogen bleef staan. "Daarna is de schutter het Oosterpark ingerend." Getuigen zeggen dat aan het mes waarmee Van Gogh is neergestoken, een pamflet was bevestigd.




Stille tocht
Ter herdenking van de vermoorde filmmaker Theo van Gogh wordt dinsdagavond om 19.30 uur in het centrum van Amsterdam een stille tocht gehouden. De exacte plaats is nog niet bekend, aldus E. Gaarlandt van de organisatie van The President's Night in de Amsterdamse Melkweg. Van Gogh zou deelnemen aan een debat in dit programma naar aanleiding van de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

Tijdens de tocht zullen de mensen brandende kaarsjes dragen. De herdenkingsbijeenkomst wordt gehouden op initiatief van de organisatie van The President's Night en de gemeente Amsterdam.

Woest en verbijsterd
"Hier zijn geen woorden voor", aldus producent Van Westelaken. Schrijver Ronald Giphart, die samen met Van Gogh werkte aan een film, zei "woest en verbijsterd" te zijn over de gewelddadige dood van de filmmaker. Cabaretier Hans Teeuwen, een vriend van de filmmaker, kon de dood van de regisseur dinsdagochtend "niet bevatten". "Ik kan nog geen reactie geven, sorry. Ik ben er kapot van. Ik weet het allemaal echt even niet."

Afschuw
De voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, A. Tonca, reageerde vol afschuw. Van Gogh liet zich geregeld zeer negatief uit over de islam en conservatieve moslims. Zijn laatste wapenfeit waarmee hij zich de woede van moslims op de hals haalde, was de film Submission, die hij met VVD-Kamerlid Hirsi Ali maakte.

In Submission figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen zijn vermeend vrouwonvriendelijke koranfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd. Tonca: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord."



De politie heeft het gebied hermetisch afgesloten - Jessica Zweers

[off van Gogh topic]Laatste foto is wel erg Volksforum geschikt[/off van Gogh topic]
Reply With Quote
  #34  
Old 02-11-2004, 15:15
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default

Goed gesproken, Gert!
Reply With Quote
  #35  
Old 02-11-2004, 15:18
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

Quote:
Originally Posted by Matheo
mee eens gert, het is te vroeg om nu al hele groepen mensen de schuld te gaan geven

Het is altijd te vroeg om hele groepen de schuld te geven.
zoals gert al zei, extremisme in elke vorm is vreselijk en gevaarlijk. uit welke richting het ook komt.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #36  
Old 02-11-2004, 15:23
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Gert

Ik snap de gevoelens van iedereen : ook ik ben geschokt .
Het ziet er idd naar uit dat het gaat om een moord vanwege zijn meningsuiting

MAAR : het had ook net zo goed door een groene meneer met paarse stippen kunnen zijn gedaan .
Een iemand maakt nog geen hele groep schuldig .
Volkert van der G. heeft er ook niet voor gezorgd dat alle milieuactivisten met de nek aan worden gekeken
Excessen en extremisten vind je in elke bevolkingsgroep en -laag

Spui je boosheid maar generaliseer niet aub


*Edit .. die uitspraak hoe onschuldig misschien ook bedoelt kan niet * Gert
Reply With Quote
  #37  
Old 02-11-2004, 15:31
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Het is altijd te vroeg om hele groepen de schuld te geven.
zoals gert al zei, extremisme in elke vorm is vreselijk en gevaarlijk. uit welke richting het ook komt.

dat dacht ik ook al toen ik het typte maar ik wist geen betere omschrijving, ik bedoelde het zoals jij het nu typt in ieder geval. voor de duidelijkheid: met hele groepen bedoelde ik ook geen hele bevolkingsgroep (zoals bijvoorbeeld moslims) maar een groep binnen deze bevolkingsgroep (bijvoorbeeld extremistische moslims)
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf

Last edited by Matheo : 02-11-2004 at 15:37.
Reply With Quote
  #38  
Old 02-11-2004, 17:12
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Gtipowerrr
*Edit .. die uitspraak hoe onschuldig misschien ook bedoelt kan niet * Gert


tering en nu word mij de mond gesnoert......ik dacht dat er vrijheid was in meningsuiting en ik dacht dat dit forum daar ook bij hoorde?
Reply With Quote
  #39  
Old 02-11-2004, 17:19
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Bastards
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #40  
Old 02-11-2004, 17:31
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Jup, te gek, niet te bevatten, ik toost vanavond op Theo!
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum