Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #261  
Old 30-11-2009, 13:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Wie was dat ook weer die laatst zei dat Maurice de Hond de hoer van Den Haag was?

Vandaag te lezen in de krant, 55% van de Nederlanders is vóór de invoering van de km-heffing. Meneer Waf heeft een steekproef gedaan onder enkele tienduizenden Nederlanders, en 2500 daarvan hebben hun mening mogen geven, met dit als uitkomst.

Al die peilingen onder duizenden Nederlanders door RTL, MSN, De Pers, Financiëeel Dagblad en andere kranten, geven telkens aan dat zo'n 80-90% tégen dat hele systeem is, maar De Hond krijgt zoals altijd weer een totaal andere uitkomst. Overigens wel mooi bekeken, die 55%. Als het toch de stront in loopt kan ie altijd nog zeggen dat ie er maar 6% naast zat, om aan die minderheid te komen.

Eurlings, die overigens degene is geweest die als hardste heeft lopen brullen dat de km-heffing goed was voor Nederland, en als eerste met die onzin aan kwak kakken, begint nu toch langzaamaan de keutel terug te trekken. Meneer is namelijk bang dat wanneer hij zich verkiesbaar wil stellen als premier, als Harry Potter opstapt, dit hem een beetje in de weg kan gaan liggen. Als er niet genoeg draagvlak zou zijn voor dit hele systeem, wat de ANWB al lang onder zijn neus probeert te drukken, is hij niet van plan door te zetten, aldus Eurlings.

Beetje vreemd trouwens dat ie zijn kansen op het premierschap wil vergroten door juist NIET te doen wat de meerderheid van het volk volgens Maurice de Hond wil dat hij doet. Laat dus zien hoe betrouwbaar Den Haag zelf die peilingen vindt... Maar als ze in hun voordeel gebruikt kunnen worden zijn het plotseling heilige geschriften.

Los daarvan vrees ik als automobilist / belastingbetaler de dag dat Eurlings inderdaad premier wordt.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #262  
Old 30-11-2009, 13:52
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

doet mij direct denken aan:

http://www.youtube.com/watch?v=Nlw_1lYPi5Q

Het voorgestelde systeem is veel te fraudegevoelig (los je op met belachelijke boetes/eisen)
Het systeem is nog lang niet uitgewerkt
Het systeem gaat nooit bedrijfszeker zijn. Hoe vaak heb je met een navigatiesysteem dat er geen contact gemaakt kan worden, wat gaat er gebeuren als er ook nog eens miljoenen auto's contact maken met GPS satelieten en allerlei data moeten verzenden etc. etc.

Ik zie zelf veel meer in een lager basistarief (starttarief voor het 'hebben' van een auto) en een flexibel tarief dat verwerkt is in de brandstofprijs.
Mocht je een spitsheffing willen invoeren, doe dat dat met bakens op de betreffende routes.
Omdat Eurlings en kornuiten de mensen in de spits uit de auto willen hebben moet Jan&alleman een GPS kastje in zijn auto hebben..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #263  
Old 30-11-2009, 14:21
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,387
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ik zie zelf veel meer in een lager basistarief (starttarief voor het 'hebben' van een auto) en een flexibel tarief dat verwerkt is in de brandstofprijs.
Mocht je een spitsheffing willen invoeren, doe dat dat met bakens op de betreffende routes.


Klinkt als Tineke 'Tolpoort' Netelenbos...
In die tijd is serieus gekeken naar rekeningrijden met poortjes, hadden ook weer hun nadleen (met name dat mensen daardoor nog meer gebruik gaan maken van sluiproutes volgens mij).

Prijs in brandstof is tijdelijk een goed idee, maar we hebben een klein land met veel grenzen, en... elektrische voertuigen kloppen steeds meer aan de deur. Dan heb je niet meer veel aan zo'n systeem.

Alle systemen hebben zo hun voor- en nadelen!


Jens
Reply With Quote
  #264  
Old 30-11-2009, 14:30
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Gelezen op driving-fun.com

Quote:
Originally Posted by fok!.nl
We doen het vrijwel allemaal, of hebben het in het verleden gedaan: zuigen aan 's overheids tiet. We betalen er ook flink voor, dus dan mag het toch? Als alle belastingen, heffingen, accijnzen en naheffingen verrekend zijn mogen we blij zijn als we de helft van ons geld over hebben. We betalen op Scandinaviërs na zo'n beetje het meest belasting ter wereld. Onze overheid is dan ook mássief. Werkelijk elke politieke partij heeft heilige huisjes die voor het zij links, het zij rechts overeind gehouden moeten worden. Zorg- en huurtoeslag voor de PvdA, de HRA voor de VVD, ga het rijtje maar af.

Ikzelf ontvang vrij goedkoop en vrij goed onderwijs aan de universiteit. Ik begrijp dat de overheid me enorm steunt en elke 24e van de maand ben ik dan ook blij als mijn saldo weer éventjes boven de nul uitkomt. Maar toch wringt er iets. Of het nou links of rechts is, overal wordt geklaagd – en terecht – over de vele subsidies, uitkeringen, overlegclubjes, vergoedingen, ontheffingen, vergunningen, bureaucratie, et-ce-te-ra. Onze overheid heeft, welke partijen ook aan de macht zijn, maar één doel: zichzelf rechtvaardigen.

Zonder problemen om op te lossen zou er namelijk geen overheid nodig zijn. In de praktijk betekent het vaak echter dat de overheid op grote maatschappelijke problemen decennia niet thuis geeft, terwijl dingen die de bevolking helemaal niet zo hoeft opeens prioriteit één moeten zijn. Echte problemen zijn namelijk eng, en worden door de vierjarenclubjes die we steeds maar weer kiezen meestal voor zich uitgeschoven. Volgende regering, hun probleem. Als er al maatregelen worden genomen blijken die achteraf meestal onjuist of zelfs tegengesteld te werken. Fouten worden verdoezeld, schuld weggemoffeld. Jij een baantje hier, jij daar, iedereen happy. Behalve de kiezer.

Voortdurend prioriteit leggen bij zaken die de burger eigenlijk niet wil om de aandacht af te leiden van échte problemen, dat fenomeen ontstijgt de huidige overheid. We zouden met z'n allen bést zonder de CO2-hype kunnen overleven – een tv doet het immers ook op kernenergie, de Afghanen kunnen het hopelijk ook wel zonder ons af, we krijgen met z'n allen nog heel wat kwartjes van Kok terug, Europa is een hártstikke tof, maar ontzettend hol vat – wat was er ook weer mis met het Verdrag van Schengen? –, rechts vindt die uitkeringstrekkers maar niks en links wil de HRA weg en hogere belastingen voor rijken en bedrijfsleven, zodat dat, inmiddels opgeslokt in een wéér groter wordende overheid, toebedeeld kan worden aan 'degenen die het al zo moeilijk hebben'.

Een nieuw fenomeen – iets van de afgelopen anderhalve decennia, eigenlijk – is 'het ministertje dat wel even iets technologisch invoert'. Of dat nou de DNA-database is, of die voor vingerafdrukken, het biometrisch paspoort, de OV-chipkaart, het Elektronisch Patiëntendossier, rekeningrijden, DigiD, cameratoezicht, het vernieuwde burger-'service'-nummer of het te grabbel gooien van privacy, dat maakt weinig uit. Het telt allemaal bij elkaar op. Overal hijgt de gretige overheid in de nek van burgers, om ze nóg meer te kunnen controleren, reguleren en algeheel wántrouwen. De burger is slechts nog het melkkoetje van de overheid, verder mag-ie z'n bek dicht houden en werken met z'n donder. Dat kan ook niet anders – grotere schuld vanwege de crisis betekent meer rente, overheid die nog steeds gestaag groeit moet harder burgers uitknijpen, verzet harder ontkennen of de kop indrukken.

En overal klinkt het nog: “Ik heb niks te verbergen. Als de overheid mij in de gaten wil houden en registreren voor veiligheid of gemak, dan gaan ze hun gang maar. Ik doe niks illegaals.” Ondertussen bliept over vijf jaar iedereen die de autosleuteltjes aanraakt of het OV instapt een signaaltje richting Vadertje Staat. Ga rustig slapen, hier ben ik, uw burger. Knijp mij maar uit. Volg me beter dan de Stasi. Infiltreer mijn persoonlijke leven, tap alles af wat je kunt vinden zonder toestemming te hoeven vragen, want IK heb NIKS te verbergen.

Niks?

We gaan met z'n allen, als we niet opletten, naar een politiek systeem waarin de burger schuldig is tot onschuld bewezen is. Deze week kwam een voorstel in het nieuws over het streamen van pedofilie of ander geblacklist materiaal; toevallig een verboden site op jouw IP? Computer in beslag, jij in 't gevang. Hoe je er ook op kwam. Vragen worden later gesteld. Dit soort initiatieven, over de gehele linie van het overheidswezen eigenlijk, worden véél te vaak door Kamermeerderheden aangenomen. We werken toe naar een land waar de burger speelbal is van Vadertje Staat, belastingen van loon ingehouden kunnen worden, computers uitgelezen, telefoons afgeluisterd. De Staat staat hierbij veelal bóven justitiële bemoeienis. Dat dit alles een groot gevaar en een gruwelijk hellend vlak is, hoef ik niet uit te leggen. Gretig grijpt de overheid naar enge dreigingen – zeespiegel stijgt, terrorisme, dom Frans meisje spingt van Nemo-brug – om meer controle uit te oefenen en daarmee nog meer haar eigen bestaan te rechtvaardigen. Hoe groter de overheid immers, hoe belangrijker.

Een paar jaar geleden was er een hele grote demonstratie tegen de individualisering in de samenleving. De minister die verantwoordelijk was zei hierop: “100.000 man? Dan zijn er blijkbaar 15,9 miljoen die er geen erg in hebben, want die hoor je niet.” Precies die arrogantie zou keihard afgestraft moeten worden. En juist omdat de overheid zo'n massieve moloch is waar geen burger meer omheen kan, een blok aan het been dat je vanaf geboorte tot ver na de dood met je meesleept.
Ondertussen is er in de politiek niemand die zegt: kan het niet wat minder? Is het niet een idee om een grootschalige inventaris te doen, voor mijn part door KPMG of zo, en te kijken wat er al per direct geschrapt kan worden? Wie komt er met een goed analytisch plan om de overheid stapsgewijs tot zo klein mogelijk te reduceren? Macht zorgt altijd voor een drang naar meer macht in de mens, helaas is dat dierlijke aspect er nog niet evolutionair uitgefokt. Een overheid lijkt me daarom vrijwel altijd, welke Trias Politica of Verlichting je er tegenaan gooit, gedoemd om te groeien. Te overrompelen. Te censureren. Daarom zeg ik: de schaar erin.

Het is niet de bedoeling dat mensen onverhoopt overlijden door bijvoorbeeld het gebrek aan onderdak of voedsel. Ook op medisch en educatief vlak kunnen we het ons als Westerse competitieve samenleving niet veroorloven dat er mensen buiten worden gesloten. Daarnaast is het onderhouden van onze infrastructuur wellicht een goed idee. Op die punten zou een overheid kunnen komen kijken. De politie moet natuurlijk blijven functioneren, een -klein- leger blijft handig en zo zijn er nog een paar dingetjes, maar het overgrote merendeel van de huidige regels zou geschrapt kunnen worden. Over time.

Voor mijn part spreken we af dat we Papa Staat bijvoorbeeld 50 procent verkleinen in 25 jaar. Waar blijft het plan, de denktank, de oproep, de partij? Is dit niet een gapend gat op de rechterflank waar VVD of D66 in zou kunnen springen? Een reductie met de helft zou elke Nederlander, van 0 tot 112, 10.000 euro per jaar schelen. Geld dat weer geïnvesteerd, geconsumeerd of gespaard kan worden. 150 miljard per jaar. En waar blijft de roep om te werken naar een Nationale SPAARPOT in plaats van Schuld? We betalen ons scheel aan rente – 25, 30, 35 miljard per jaar, elk jaar meer – aan het toch al volledig zelfverrijkte bankwezen. Laten zij óns maar betalen! Aflossen die schuld dus, zo spoedig mogelijk. En vervolgens sparen en rentenieren van je pot geld. Zoals China dat al jaren slim doet – geld laten werken als bonus, niet als last. We zijn er rijk zat voor, de prioriteiten liggen er alleen niet. Zoals gewoonlijk.

Ik zeg niet dat ik anarchistisch ben, want dat ben ik niet. Eerder radicaal liberaal. Een bepaald gecentraliseerd gezag moet er zijn om stabiliteit te waarborgen. Maar geef de macht dan zoveel mogelijk aan de burger, laat het kleinschalig, zorg voor betere verantwoording. En laat elkaar in gódsnaam met rust. Een overheid zou als een aardige zuster moeten zijn. Een behulpzaam muurbloempje dat naadloos en geruisloos op de achtergrond meewerkt als het nodig is. Nu is de staat meer de twee zware jongens die mijn huis in elkaar komen trimmen als ik morgen het geld niet heb. Een briesend paard, een dolle stier is ze aan het worden.

Waar is het Nederland van polderen, van leven en laten leven, van nuchterheid, vindingrijkheid en pragmatisme gebleven? Waar is de back to basics-partij? De demonstraties tegen de bemoeienis? Blijven we écht eeuwig elke demonstratie de hel in wensen, terwijl we de rest van het internet vol klagen over die rot-Balkenende? Elke maand is er wel weer een nieuwe maatregel die de burger angst en woede in zou moeten boezemen, maar elke keer weer praat Nova of de RTL het goed met een dom statistiekje hier of een of andere expert daar en slaapt Nederland blijkbaar rustig verder. We lijken van liberaal pragmatisme weg te zakken naar radicaal nihilisme. Het baart me werkelijk zorgen. Gaan we d'r nog wat aan doen, of moeten we de hoop maar opgeven?
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #265  
Old 30-11-2009, 14:31
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Het grootste nadeel van dit systeem is het privacygevoelige element. NU wordt er niet meer dan afgerekend met alle verzamelde data, maar wie zegt mij dat als alle auto's voorzien zijn van deze kastjes er over 5 jaar toch niet automatisch een CJIB brief op de mat ligt als ik ergens te hard heb gereden..
Het 'tolpoort' idee is meer iets in de vorm van de huidige trajectcontrole. Bij langzaam verkeer/ spitstijden zou je de geregistreerde kentekens een extra kmprijs kunnen rekenen, je zit dan wel met sluiproutes inderdaad. Die worden nu ook al behoorlijk ontmoedigd in de spitsregio's (sluizen/bollards/stoplichten etc.)

Elk nadeel heb z'n (nog groter) nadeel

Die electrische voertuigen wachten nog wel even, goede (duurzame/milieuvriendelijke) accu's zijn er niet, en de duurzame rakkers vergeten even dat er gemiddeld een rendement van 42% zit op een kW electrische energie. Dat een electrische auto geen uitstoot heeft klopt, die is bij de productie van de electriciteit al de lucht in geblaft
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #266  
Old 30-11-2009, 17:05
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Peiling van de Hond zuigt !!
(vast en zeker afgenomen onder Linksen en treinreizigers ...)

Quote:
Uitslag Autoblog kilometerheffing enquête
(Gepost op Monday, 30 November 2009 om 15:50)

Over de kilometerheffing is inmiddels zoveel gezegd en geschreven dat we het bijna zat zijn. Toch moeten we toegeven dat Camiel Eurlings met dit voorstel nu eens wel de ballen toont die al zijn voorgangers (en dat zijn er veel geweest) niet hebben getoond. Wat dat betreft kunnen we alleen maar ons petje afnemen voor de verkeersminister. Let wel: dat zegt nog niets of we het inhoudelijk ook goede plannen vinden. We vonden het ook veel belangrijker om nu juist jullie mening over de kilometerheffing te horen: tijd voor de uitslag van de Autoblog kilometerheffing enquête.

Tekenend is dat vooral diegenen die privé een auto rijden de enquête hebben ingevuld. Maar liefst 64% van de respondenten heeft aangegeven privé te rijden en daarmee dus straks ook zelf de kilometerheffing te betalen. Dat doet blijkbaar nu alvast pijn in de portemonnee, want de respondenten zijn heel duidelijk of ze een dergelijke heffing zien zitten.

Ben je voor/tegen het beprijzen van autogebruik in plaats van autobezit (zoals bijv. een KM-heffing)?

* Tegen (62,8 %)
* Voor (33,6 %)
* Weet niet (3,6 %)


Jaarkilometrage

De meest opvallende antwoorden kwamen toch wel uit de vraag of we minder denken te gaan rijden als gevolg van de kilometerheffing. Het overgrote merendeel geeft aan dat dat niet kan. Nog geen 15% denkt door de kilometerheffing minder te gaan rijden, waarmee het idee dat de kilometerheffing de files zal reduceren stevig onderuit wordt gehaald. Dat er een groep is (20,5%) die de extra kosten niet interesseert is uiteindelijk niet zo verrassend. Als je in een duurdere (en nieuwere) auto rijdt, dan is de afschrijving al zo stevig dat de overige kosten er verder amper toe doen. Voor een BMW 550i bijvoorbeeld (20.000 km per jaar) bedragen de geschatte brandstofkosten 220 euro per maand, terwijl de geschatte afschrijving bijna 2000 euro per maand is.

Het meest opvallende is toch wel dat 65% aangeeft niet minder te kunnen gaan rijden in hun situatie. Natuurlijk is er een vrij grote groep die simpelweg op vaste tijden op het werk moet zijn: iedereen die met roosters of openingstijden werkt zit daar aan vast. Echter ook diegenen die kinderen naar- en van kinderopvang of school moeten brengen zitten in een strak tijdsschema. En daar is de auto nu juist zo handig. Toch is deze groep van 65%, die niet minder kan rijden, erg interessant: waarom kunnen ze de auto niet laten staan en wat zou de overheid daar aan kunnen doen?

Minder rijden kilometerheffing

Als we de totalen doorrekenen, dan blijkt de kilometerheffing nauwelijks tot een vermindering van het aantal kilometers te leiden. Het totale kilometrage over alle respondenten daalt met slechts 3%. De gemiddelde stijging van het wegverkeer per jaar is 2%, dus met de invoering van de kilometerheffing krijgen we de files terug die we 1,5 jaar geleden hadden. Dat lijkt dan ook niet heel erg veel zoden aan de dijk te zetten.

Wellicht kunnen de overstappers naar andere vervoermiddelen wel voor de broodnodige vermindering van de files zorgen. De 46,6% die overweegt een klassieker (van voor 1985) te gaan rijden zullen daar uiteraard niet aan bijdragen. Het valt overigens te bezien of er daadwerkelijk veel mensen in auto’s te gaan rijden die over het algemeen geen airbags, geen airco, geen ESP, geen elektrische ramen en beduidend minder comfort bieden. Een overstap naar de motor is wellicht nog oncomfortabeler, maar wel heel veel goedkoper en je kunt er mee tussen files doorrijden. Alleen jammer dat motor rijden niet echt de veiligste hobby is die je kunt kiezen. Het reizen per openbaar vervoer is (verkeerstechnisch) veiliger en je ontmoet er allerlei ontzettend interessante mensen. Toch zou slechts 8,1% een overstap naar het OV zien zitten.

Overweeg je een motor te gaan rijden (waarvoor geen kilometerheffing verschuldigd is)?

* Nee (64,0 %)
* Ja (36,0 %)

Overweeg je een klassieker van voor 1985 te gaan rijden (waarvoor geen kilometerheffing verschuldigd is)?

* Nee (53,4 %)
* Ja (46,6 %)

Overweeg je om meer met het openbaar vervoer te gaan reizen?

* Nee (91,9 %)
* Ja (8,1 %)

De Nederlandse overheid staat nu niet bekend als daadkrachtige partij die complexe projecten effectief weet te managen. Specifiek het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft met de betuwelijn, de HSL en de tunnels op de A73 niet laten zien dat ze echt grip hebben op dit soort trajecten. Strikt genomen kunnen we het Camiel Eurlings niet kwalijk nemen, hij heeft de projecten ook maar van voorgangers geërfd. Met een onbeschreven blad beginnen is hem ook niet gegund, 88,3 % denkt niet dat het mogelijk is om een fraudebestendig systeem voor kilometerheffing te implementeren. Daar komt ook nog eens bij dat 93,3% de overheid niet vertrouwt met alle potentieel privacy gevoelige informatie over ritten, tijdstippen en locaties. Over het tappen van de gegevens van kilometerheffing is overigens nog niets gezegd, maar technisch gezien is het een eitje. Het is maar dat je het weet.

Ondanks de beloftes van verkeersminister Camiel Eurlings denk het overgrote meerendeel (85%) dat autorijden per saldo duurder gaat worden. Slechts een hele kleine minderheid (4,6%) denkt door minder en/ of op andere tijden te rijden geld te kunnen besparen.

Kosten autorijden

Ben je van plan om na invoering van de kilometerheffing meer buiten de spits te gaan rijden?

* Nee, want dat kan niet in mijn situatie (72,6 %)
* Ja (15,1 %)
* Nee, want de extra kosten interesseren me niet (12,3 %)


Of de files daadwerkelijk zullen verminderen door de invoering van de kilometerheffing is niet alleen afhankelijk van of we minder gaan rijden. Ook zullen we (of liever gezegd jullie) de spits moeten gaan mijden. Jammer genoeg is slechts 15,1% van plan om de spits te gaan mijden. Vandaar ook dat de overgrote meerderheid denkt dat het aantal files niet gaat verminderen. Overigens zou een vermindering van 15% van het verkeersaanbod in de spits al voor een aardige vermindering van de files moeten kunnen zorgen. Dat effect treedt alleen niet op als deze mensen nu al niet de weg op gaan in de spits.

Denk je dat er minder files komen door invoering van de kilometerheffing?

* Nee (92,1 %)
* Ja (7,9 %)


Beste methode om files te bestrijden

Goedkoper uit door kilometerheffing

Het algehele beeld is op dit moment gitzwart: we zien de invoering van de kilometerheffing niet zitten. We vrezen voor onze privacy, geloven niet dat de overheid een dergelijk grootschalig project aankan en nog veel belangrijker is dat we niet voornemens zijn om ons gedrag te veranderen. Voorlopig trekken we liever onze knip (al dan niet gedwongen door omstandigheden) en tuffen vrolijk verder in de file. Niet dat ik het zo heel raar vind overigens: file rijden kost nu ook al tijd, brandstof en extra onderhoud aan de auto. Maakt het dan nog uit dat er een bedrag voor de kilometerheffing bijkomt? Gelukkig leven we in een democratisch land en zijn jullie ook heel duidelijk wat de invloed is van de invoering van de kilometerheffing op jullie stemgedrag.

Heeft de invoering van de kilometerheffing invloed op jouw stemgedrag?

* Ja, ik zal zeker NIET stemmen op een partij die voor de kilometerheffing is (73,3 %)
* Nee, er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken (21,2 %)
* Nee, ik stem op de partij die Autoblog mij adviseert (3,9 %)
* Ja, ik zal zeker WEL stemmen op een partij die voor de kilometerheffing is (1,5 %)
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #267  
Old 02-12-2009, 22:04
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Even je kenteken invoeren en je weet wat je gaat betalen

http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #268  
Old 02-12-2009, 22:10
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Even je kenteken invoeren en je weet wat je gaat betalen

http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php


Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #269  
Old 02-12-2009, 22:15
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #270  
Old 03-12-2009, 11:26
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.


Hier ook, ben benieuwd hoe zo de berekening gaan maken..
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #271  
Old 03-12-2009, 11:30
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
VOLKSWAGEN CORRADO 118KW U9 (1999)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken


euhm...en nu?
Reply With Quote
  #272  
Old 03-12-2009, 11:36
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
euhm...en nu?


Hoeven we niet te betalen?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #273  
Old 03-12-2009, 11:38
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

pcies
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #274  
Old 03-12-2009, 11:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
pcies


Of we krijgen 48 jaar en viermaal levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating met 14 jaar tbs en dwangverpleging en mogen 174.000 euro betalen in twee maandelijkse termijnen voor het omzijlen van de nieuwe wetgeving...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #275  
Old 03-12-2009, 11:56
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Of we krijgen 48 jaar en viermaal levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating met 14 jaar tbs en dwangverpleging en mogen 174.000 euro betalen in twee maandelijkse termijnen voor het omzijlen van de nieuwe wetgeving...


minimaal
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #276  
Old 03-12-2009, 13:17
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default Leesvoer kilometerheffing

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/I...m195-266324.pdf

Volgens "document properties" van november 2009.

Zodat we weten waar het over gaat en dat we met kerst tenminste een discussie kunnen voeren met correcte informatie.
Reply With Quote
  #277  
Old 03-12-2009, 13:39
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ehm, wat moet ik hieruit nu opmaken?

Is dit een officiëel wetsvoorstel, of is dit nou door Bea met de hoed goedgekeurd?

Eén van de laatste regels maakt al duidelijk waar ze heen willen trouwens. Alles is ten alle tijden nog aan te passen / te veranderen. Dus dag privacy en dag centen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #278  
Old 03-12-2009, 13:52
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Is dit een officiëel wetsvoorstel,



Volgens mij wel... maar ja, het duurt nog een tijd dus het zal wel veranderen.

Weet iemand toevallig waar ik een officiele verklaring kan vinden over het niet meer belasting vrij worden van auto's na 01-01-1987?

het staat op alla fora, maar kan er helemaal niks over vinden bij RDW, ANWB, rijkswaterstaat, enz.
Reply With Quote
  #279  
Old 03-12-2009, 15:33
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

mergen in het Kilometerheffing topic??

Ik vind het Privacy element het meest angstaanjagend. Als ik zo'n kastje heb zal het vast niet lang meer duren dat ik niet meer zonder gevolgen met 140km/h op de CruiseControl door de polder naar Delft kan zoeven..
Het feit dat je altijd en overal gevolgd/gelogd kan worden zint mij totaal niet.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #280  
Old 03-12-2009, 15:38
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Precies, en dat als ze dat kastje er eenmaal in hebben, kunnen ze doen wat ze willen. Als ze opeens de prijs per kilometer omhoog willen gooien, gaat dat.

Als ze datzelfde met de benzine doen, ga ik gewoon over de grens tanken, maar met dat kastje heb je totaal geen alternatief meer...

Zal overigens ook niet lang duren voor je werkgever en de leasemaatschappijen die gegevens krijgen ben ik bang.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum