Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2012, 20:18
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default Problemen Golf 1 1.6 EG

Hallo,

Ik heb een paar probleempjes met mijn Golf 1 1.6 eg cabrio. Ik heb al rond gezocht op het golf cabrioforum maar naar mijn idee de oplossing nog niet kunnen vinden.

Ten eerste, de temperatuur sensor blijft maar knipperen en loopt volledig de schaal uit. We hebben de sensor al vervangen maar het probleem blijft.

Ten tweede, de koelvin slaat niet aan. Kan dit te maken hebben met de sensor die niet goed werkt ?

Ten derde, als ik de motor start en de lampen + mist lampen aan wil zetten valt de toerental sensor en de temperatuur sensor uit. Is dit een gevalletje van slechte massa? zo ja, waar zit die massa dan ?

Ten laatste, Hoe regel ik bij deze auto het stationair toerental? Als ik de auto start gaat hij naar de 2500 toeren en zakt dan langzaam af en valt uiteindelijk weer uit.

Het zijn wel een paar probleempjes maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt !
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2012, 19:00
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

iemand een idee ? zou graag weer verder willen met de golf
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2012, 19:41
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Onder je dash (links van het stuur en boven de zekeringkast) zit een massa punt.

Als jij het oude zekeringskastje nog heb (zekeringen met een kopje boven en onder) kan er intern een doorbranding zitten van de brandstofpomp relais, waardoor je af en toe vreemde overslag heb.

Lichtschakelaar kan een probleem zijn, en ook je alarmlicht schakelaar.

Stationeer draaien kun je regelen met de koperen stelschroef op de smoorkleppen (zit achter op het smoorkleppenhuis) Als het o-ringetje hierin slecht is dan is het onmogelijk om een goede afstelling te krijgen.

Bij een draaiende motor en dan lichtjes met remreiniger spuiten aan de achterzijde, en je merkt dat het toerental veranderd dan heb je daar dus een valselucht aanzuiging.

Hoe is je remdruk? De terugslagklep kan slecht werken in het bochtje of er kan een slangetje ingescheurd zijn.

Gehele inlaattraject controleren op luchtdichtheid.

Koudestartsproeier nakijken.

Thermotijdschakelaar nakijken/doormeten.

Warmdraairegelaar doormeten.

Brandstofdruk meten.

Tempmeter in het maximum duidt op een verbinding met massa, dus bekabeling nakijken.

Koelvin wordt geschakeld door de sensor in je radiator, bij te weinig koelvloeistof in je reservoir heb(er vanuit gaant dat je de oude geintergreerde overstort heb) dan gaat je koelvin ook niet aan. Als je de stekkerpolen los neemt en deze met elkaar verbindt dan moet de koelvin draaien, doet de dat niet dan kan er een zekering gesprongen zijn of de motor van de koelvin is defect.

Leuk zondagje aan het werk :-)
Reply With Quote
  #4  
Old 15-07-2012, 10:54
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

ok dan !, duidelijke taal
Reply With Quote
  #5  
Old 15-07-2012, 18:49
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

is inderdaad duidelijke taal
ga morgen maar is kijken of het wil helpen vandaag niet aan toe gekomen. Zal nog even laten weten of het geholpen heeft
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2012, 11:38
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

nou ik ben met de golf bezig geweest en het blijkt dus dat de motor heel veel valse lucht krijgt.



Ten eerste is dit onderdeel versleten rubber uitgedroogd en vertoont barsten beetje remmen reiniger erbij en blok klom meteen in toeren



Ook wordt in dit stuk veel lucht aangezogen aangezien er een stuk afgebroken is, wat hoort hier en hoe kan ik dit eventueel goed afdichten? Het schroefje wat er op de andere plek in zit heeft ook wat gezeten maar dit hebben ze helaas ook afgebroken



Bij deze golf zit ook een vdo-koelvloeistof meter graag zou ik willen weten waar ik deze punten op moet aansluiten dit om te kijken of de sensor niet kapot is en het dus toch aan de massa ligt.



Ook is dit naar mijn weten de enige massa draad die naar het kleppen deksel gaat. Deze komt van de bobine af maar dit lijkt mij niet de massa van de tellerbak

Ik heb de contacten van de koelvin even door verbonden en de koelvin sloeg meteen aan dus deze doet het gelukkig nog. Wat moet de kvs temperatuur zijn zodat de koelvin aan slaat? Dit aangezien de radiateur toch behoorlijk warm wordt en de koelvin nog niet aan slaat. Zou dit ook een vieze sensor kunnen zijn doordat deze auto zo'n goede 5 jaar heeft stil gestaan ??

Edit: Ik heb ook het gevoel dat het blok niet genoeg olie rondpompt aangezien de nokkenas en de oliedop niet vol olie zitten. Is er een makkelijke manier om te controleren of er olie wordt rondt gepompt ? Ik gebruik trouwens 10W40 olie
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily

Last edited by renshoff : 16-07-2012 at 11:46.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2012, 13:00
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Dit oude motortje houdt van 15w40 en gelode super benzine. Mits je kop al een een revisie heeft gehad en er harde klepzittingen geplaatst zijn kun je zonder toevoeging gaan rijden.

De vdo meter heeft een plus een massa en een G (gever) op de gever sluit je de sensor aan.

De massa voor het dash zit boven de zekeringkast IN de wagen.

De massa aan je blok zit aardig goed, van kleppendeksel naar de carresorie.

Oliedruk zou je een splitter kunnen plaatsen op de plek van je huidige oliedrukwaarschuwingssensor.

Je koelvin temp sensor kun je het beste nieuw kopen. De oude kun je testen in een pannetje, vervang dan ook meteen je thermostaat.

Goedbezig!!
Reply With Quote
  #8  
Old 16-07-2012, 14:25
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

zo weer even bezig geweest, ik heb de vdo-meter aangesloten en meter doet het netjes dus gelukkig geen kapotte sensor



Toen ik naar de massa van de tellerbak wou gaan kijken kwam ik dit tegen. Denk dus dat het probleem hier ligt. Nu alles schoon maken en weer aansluiten wat nog niet mee valt in zo'n kleine ruimte

Om de koelvin sensor te testen gewoon in een pannetje kokend water doen denk ik en dan aansluiten op de koelvin ? Thermostaat is al vervangen dus stroomt wel netjes de radiateur in, ik heb alleen het gevoel dat er nog veel lucht in de radiateur zit. Hoe kan ik deze het beste ontluchten ?





Edit: Na de massa schoon gemaakt te hebben probleem nog niet weg, dus tellerbak los gehaald en wat blijkt dat bij nr 4 helemaal geen klemmetje zit om de kabel te bevestigen en dit is het stekkertje voor de kvs temperatuur. Dus nu opzoek naar een andere tellerbak en dan hopen dat het probleem verholpen is.
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily

Last edited by renshoff : 16-07-2012 at 15:49.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-07-2012, 17:30
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

ontluchten is simpel! Gewoon dop van de radiateur, auto laten draaien tot de thermostaat open gaat. Dan voel je de onderste slang warm worden. Eventueel even in de verschillende slangen knijpen en zorgen dat je vloeistof op pijl blijft. Zet wel je kachel aan zodat de kachelradiateur ook ontlucht wordt. That it!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-07-2012, 19:56
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Zo en weer een dag voorbij. Vandaag het rubberen onderdeel opgehaald in brummen. Daarna nog even bij The Gallery langs geweest en een ritje mogen maken in een Ferrari 250 GT/E

Toen we thuis kwamen meteen onderdeel gemonteerd en blok loopt weer super stationair!! Nu alleen nog ergens een tellerbak vandaan zien te halen

Ook was ik vandaag weer met de zekeringenkast bezig en nu kwam ik een lege plek tegen (zie pijl) alleen is deze wel bedraad aan de achterkant. Nu is mijn vraag welk relais hoort hier te zitten en waar dient dit relais voor ??



Verder wil ik ook nog wel wat foto's van eerder in de tijd posten op dit forum als hier vraag naar is en dan de titel veranderen ? Hoe kan ik de titel veranderen of moet een Admin dit doen ??
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #11  
Old 17-07-2012, 20:04
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Dat is al wel het nieuwere type zekeringskast
Reply With Quote
  #12  
Old 19-07-2012, 16:39
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Iemand al een idee welk relais hier moet ??

Ik heb ook weer een nieuw probleem, als de motor stationair loopt krijgt de nokkenas geen olie. Zou dit een kapotte oliepomp kunnen zijn of heeft dit een andere oorzaak ?
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #13  
Old 19-07-2012, 16:46
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Wat voor relais erin moet zou ik niet weten. Welke kabelkleuren zitten eraan gekoppeld?

Meet eerst eens je oliedruk. Hoe weet je of de nokkenas geen olie krijgt?
Reply With Quote
  #14  
Old 19-07-2012, 16:52
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by renshoff
Iemand een idee welk relais hier moet ??

Staan er nummers bij de contacten ? Als we die weten is de functie van dat relais zo op te zoeken !
Reply With Quote
  #15  
Old 19-07-2012, 23:10
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Wat voor relais erin moet zou ik niet weten. Welke kabelkleuren zitten eraan gekoppeld?

Meet eerst eens je oliedruk. Hoe weet je of de nokkenas geen olie krijgt?



Als ik tijdens het stationair lopen de oliedop van het kleppendeksel haal zie ik nergens olie omhoog komen. Ook blijft de oliedop droog nadat ik deze heb schoongemaakt en de auto weer heb laten lopen. Morgen zal ik even naar de kabel kleuren kijken

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Staan er nummers bij de contacten ? Als we die weten is de functie van dat relais zo op te zoeken !


Dit zal ik morgen ook even bekijken. Hoop dat er wat uit komt
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #16  
Old 20-07-2012, 06:04
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Heeft jou motor toevallig een spetter plaat over de nokkenas of zie jij de nokkenas gewoon zitten? Als je bij sommige auto's de oliedop eraf haalt en er sputtert giga veel olie uit kan het ook zijn dat er veel te veel carterdruk is, dus wil niet altijd iets zeggen. Gewoon de oliedruk meten dat is het beste.
Reply With Quote
  #17  
Old 20-07-2012, 10:12
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
Heeft jou motor toevallig een spetter plaat over de nokkenas of zie jij de nokkenas gewoon zitten? Als je bij sommige auto's de oliedop eraf haalt en er sputtert giga veel olie uit kan het ook zijn dat er veel te veel carterdruk is, dus wil niet altijd iets zeggen. Gewoon de oliedruk meten dat is het beste.


Ik heb geen spetterplaat in de motor zitten, ik kan de nokkenas dus gewoon zien draaien. Ik zal dan eerst even opzoek gaan naar een oliedruk meter want heb alleen een olie temperatuur meter bij de golf zitten.

Ook heb ik even gekeken welke nummers er bij de contacten staan en met welke kabel kleuren ze zijn aangesloten.

Contact 2 kabel kleur: rood/blauw
Contact 4 kabel kleur: bruin
Contact 6 kabel kleur: zwart/geel
Contact 8 kabel kleur: rood/geel

Hoop dat je hier wat mee kunt
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #18  
Old 20-07-2012, 17:22
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by renshoff
Contact 2 kabel kleur: rood/blauw
Contact 4 kabel kleur: bruin
Contact 6 kabel kleur: zwart/geel
Contact 8 kabel kleur: rood/geel
Hoop dat je hier wat mee kunt

Nee: bruin is massa, de rest kan van alles zijn. Nummers wil ik weten...
Reply With Quote
  #19  
Old 20-07-2012, 17:38
renshoff's Avatar
renshoff renshoff is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 332
Default

Welke nummers bedoel je dan ? Deze contacten zijn aangesloten met de kabels. Verder kan ik geen nummers vinden
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project

Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily
Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily
Reply With Quote
  #20  
Old 20-07-2012, 17:57
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Als op de relaisvoet geen standaard draadnummers (*) staan (ook niet aan de onderkant ??) kun je altijd nog proberen de draden te volgen, of de spanning op de pennen meten terwijl je allerlei schakelaars bedient.

*: Zoals ze bv. op de licht- en andere schakelaars staan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum