Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-01-2011, 16:40
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default Schade Golf 2

Ik heb onlangs een klein ongeluk gehad met mijn golf waarbij een bestelbus in mijn rechterachterscherm reed.
Hij is de schuldige en heeft dat ook gelijk toegegeven.
Vervolgens de papieren ingevuld en zijn verzekeringspartij (Interpolis) aansprakelijk gesteld.

De expert heeft nu de auto economisch total loss verklaard, volgens hem is de dagwaarde maar 550 euro en is het "wrak" nu 100 euro waard.
Ik krijg dus 450 euro uitgekeerd voor een achterscherm wat een forse deuk heeft en een wielrand waar ook deuken in zitten en helemaal vervormd is.
Ik kan de schade natuurlijk niet maken voor 450 euro en ook geen andere (belastingvrije) kan kopen voor dit geld.
Na nog 2x telefonisch contact te hebben gehad met de verzekering en expert blijven ze bij hun mening dat 550 de dagwaarde is, het feit dat ik minimaal 1000 moet betalen voor een andere belastingvrije slaan ze in de wind want 'dat is maar de handel van marktplaats'.

Mijn tussenpersoon zegt dat ik een eventuele tegenexpertise kan laten doen, maar deze kost ook weer bijna 150 euro en dan is het maar afwachten wat de 2e expert zegt.

Iemand ervaringen wat nu te doen?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-01-2011, 17:01
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Daarom heb ik mijn auto's dus laten taxeren
om dit soort geintjes te voorkomen

denk dat je in dit geval wijnig kan doen
Reply With Quote
  #3  
Old 31-01-2011, 17:55
sdi-tje's Avatar
sdi-tje sdi-tje is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,017
Default

een tweede expert erbij zal niet veel uitmaken
net wat alberto zegt taxeren de boel
verzekering gaat gewoon van dagwaarde uit
en ja ze zeggen belastingvrij of niet het is en blijft een oude auto

altijd zuur zoiets
heb je ook foto;s van de schade ben eigenlijk wel benieuwd?
en wat ga je met het wrak doen?
__________________
sa ist en net oars
Reply With Quote
  #4  
Old 31-01-2011, 18:21
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Een goedkope niet belastingvrije halen en keteken overzetten.

probleem opgelost, niet de manier zoals het hoort maar het is in NL helaas niet anders.
Reply With Quote
  #5  
Old 31-01-2011, 18:28
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

Moeten we hier nu mensen gaan wijzen op de mogelijkheid om auto's om te katten?
Reply With Quote
  #6  
Old 31-01-2011, 19:00
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

omkatten is als het niet eerkijk is,dit is gewoon chassisnummer wisselen...

maar ik heb zelf laatst eenzelfde geintje gehad,en toen werd ik door een medeforummer gewezen op het feit dat je ook zelf nog tegenexpertise kan laten doen.ik heb toen CED bergweg gecontacteerd en dat is succesvol verlopen,beur nu 1000 euro meer
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-01-2011, 20:08
d-ick's Avatar
d-ick d-ick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 264
Default

als je voor rechtsbijstand verzekerd bent,krijg je de kosten van tegen expertise terug.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2011, 20:11
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by d-ick
als je voor rechtsbijstand verzekerd bent,krijg je de kosten van tegen expertise terug.

das ist correct,vergeten erbij te zetten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 31-01-2011, 20:50
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

Tja, chassisnummer wisselen is in principe wel mogelijk..
Heb nog een '88er 1.8 staan, die groene 5-deurs in mijn avatar.
Maar dat zijn ook weer niet de beste praktijken eigenlijk (ook al zijn ze beide gewoon eerlijk gekocht en van mij)

Ik heb wel wat foto's op de telefoon, zal zo eens het kabeltje opzoeken en de pics uploaden.
Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, hij is gewoon rijdbaar.
Het achterscherm ziet er alleen niet meer uit nu.
Moet binnenkort wel wat aan die rand doen, want de lak is gebarsten en ligt nu open en is niet beschermd.

De plannen waren eigenlijk om de voorschermen en voorbumper te wisselen ivm deuken, wat plekjes netjes bijwerken en goed poetsen, dan was ie weer gewoon strak.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-01-2011, 21:01
Nuytjuh's Avatar
Nuytjuh Nuytjuh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 296
Default

Ik heb nog wel een compleet achterscherm voor je!! Wel 3drs trouwens!
Pm maar.
Reply With Quote
  #11  
Old 01-02-2011, 11:24
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

De foto's.





Reply With Quote
  #12  
Old 01-02-2011, 11:44
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Ai das klote zeg!
Maar nu we het er toch over hebben, wat kost zo'n taxatie ongeveer?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #13  
Old 01-02-2011, 12:41
d-ick's Avatar
d-ick d-ick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 264
Default

Een tegenexpertise ongeveer 150 euro,schadetaxatie bij een bedrijf inclusief een schaderapport voor de verzekering ongeveer 75 euro.Maar dat hoef je niet te betalen als je het laat maken bij dat bedrijf.

Meeste experts die bij ons komen,kijken op gaspedaal om te kijken wat een auto ongeveer doet.Wil niet zeggen dat je ook zo,n prijs krijgt maar ze houden er wel rekening mee.Zou misschien in jouw geval een paar 100 kunnen schelen.Succes
Reply With Quote
  #14  
Old 01-02-2011, 13:05
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Een tegenexpertise zou bij jou inderdaad net het verschil kunnen maken tussen wel of niet total-los.
Maar je moet ook een beetje een expert hebben die zich bewust is van de waarde van jouw auto.
Zal geen €1000 schelen zoals bij De Pul, maar wel misschien net het verschil tussen wel of niet total-los.

Als ie dan niet total-los is, ben je gered.


Over CED Bergweg ben ik erg tevreden. Heb nu met meerdere experts van hen contact gehad, en altijd zijn de gevallen netjes afgehandeld.
In mijn geval was het bij mij op de zaak, waar het ging om scooters.
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #15  
Old 02-02-2011, 12:09
DAphie DAphie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1
Default

Ik zou het aanbod van Nuytjuh aannemen. Er zijn vast forummers die je willen helpen met de de- en montage. Het spuiten zou ook mee moeten vallen. Dan ben je voor die 450 klaar.
En wat betreft de verzekering: het is balen, maar zo werkt het helaas.
Het risico is er zelfs dat je gaat zakken in de schadevrije jaren (en dus stijgen in premie). Vraag dat na!
Reply With Quote
  #16  
Old 02-02-2011, 12:25
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Ik zou hem mooi laten maken idd! Rij voorlopig in je 5drs en ga in een schuur of garage aan de slag met de 3drs.
Reply With Quote
  #17  
Old 02-02-2011, 17:00
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

Het is niet mijn schuld, de tegenpartij moet betalen dus achteruit gaan in schadevrije jaren zal niet gebeuren.

Wat betreft verzekering:
Er was gister een brief binnengekomen met het bericht dat ze 450 euro hadden overgemaakt ivm de gereden schade van 13 januari.
Deze keer stond er een rechtstreeks nummer bij van degene die het dossier afhandelt.
Mijn baas (vd garage waar ik werk en waar de auto getaxeerd is) heeft deze keer gebeld ipv de tussenpersoon van mijn verzekering.
Er is nu een officiele klacht ingediend tegen de expert en het verhaal is nogmaals uitgelegd (ivm dagwaarde) en deze keer wel begrip.
Morgen krijgt hij weer bericht, maar het ziet er naar uit dat het schadebedrag alsnog verhoogd wordt naar ongeveer 700 euro.

Wat betreft maken:

Ik weet niet of het nog de moeite is om te maken, een achterscherm uitslijpen en weer strak erin lassen is toch vakmanschap voor nodig.
Bovendien moet ik nog een andere voorbumper (heeft al een deuk sinds ik hem heb) en 2 andere voorschermen vanwege wat deukjes en wat roest.
Het mooiste zou dan inderdaad zijn om hem helemaal weer strak te maken en te spuiten..
De 5-deurs heeft nog wel wat werk aan bedrading en k-jetronic nodig voor de apk, de grijze 3-deurs die ik te koop heb zou na vervangen van de gasklepregelaar wel rijdbaar zijn.
Ik wacht het nog eventjes af, ik kan deze 84'er en de grijze wellicht samen verkopen aan joebaloe.

Morgen ga ik bij een kever kijken(is altijd al mn droom geweest) maar deze heeft ook wat laswerk nodig aan de onderkant.
Kever is een originele winterbug/ice bug in nette staat (buitenkant en interieur). Eigenaar heeft m al sinds 1998 in bezit, maar vanwege zeer weinig gebruik en zelf niet kunnen lassen doet ie m nu weg.
Ben benieuwd of het wat is, maw: is heel de onderkant incl. dorpels en chassiskop kafrot of gaat het alleen om een stukje bandenbak en accuplaat bijv..

Het mooiste zou zijn om de kever te gaan rijden en de jadegroene voor in de winter.
Morgen weet ik in ieder geval meer.
Reply With Quote
  #18  
Old 07-02-2011, 14:53
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by Joostvw
Ai das klote zeg!
Maar nu we het er toch over hebben, wat kost zo'n taxatie ongeveer?



Quote:
Originally Posted by d-ick
Een tegenexpertise ongeveer 150 euro,schadetaxatie bij een bedrijf inclusief een schaderapport voor de verzekering ongeveer 75 euro.Maar dat hoef je niet te betalen als je het laat maken bij dat bedrijf.

Meeste experts die bij ons komen,kijken op gaspedaal om te kijken wat een auto ongeveer doet.Wil niet zeggen dat je ook zo,n prijs krijgt maar ze houden er wel rekening mee.Zou misschien in jouw geval een paar 100 kunnen schelen.Succes


ik zei taxatie, niet schade taxatie .

heeft iemand een indicatie want als je je auto net helemaal strak hebt staan en hij gaat dan total loss, is het idd lullig om alleen maar dagwaarde te krijgen.
vandaar dat ik wel eens benieuwd ben naar wat een taxatierapport gaat kosten.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #19  
Old 07-02-2011, 22:11
RVH RVH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default

Taxatie kost aan huis meestal rond de 130 euro.
Bekende adressen zijn oa. Steijn en Pander, maar er zijn er nog veel meer.

Ik zou voor jou '84er dadelijk zeker een taxatie doen, als de TDI ombouw klaar is.
Reply With Quote
  #20  
Old 08-02-2011, 00:28
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik heb toen CED bergweg gecontacteerd en dat is succesvol verlopen,beur nu 1000 euro meer

Is dat dezelfde als CED Claimservices uit Schiedam? want daar lig ik inmiddels goed mee in de clinch.. De Audi die op 16 Oktober!! totall is gereden en binnen 2 weken erna getaxeerd was heb ik nog steeds geen cent van gezien.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum