Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-03-2008, 16:57
Anna0512 Anna0512 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 7
Question Corrado met probleempje

Hallo,

Ik ben Annemiek en ben sinds ongeveer een maand trotse eigenaar van een mooie rode Corrado G60 uit '89.

Alleen nou begon ie van de week een beetje raar te doen.... Benzineverbruik 1e paar minuten na start volgens MFA 28l per 100km. Dit wordt langzaam lager tot normaal verbruik.
Klopt dit????

Auto slaat bij warme motor af als je afremt, maar komt zelf ook weer bij. Geeft zelf gas tot ongeveer 3000 toeren.
Vaak tijdens het rijden geeft ie ook zelf gas bij op het moment dat je de koppeling intrapt. Kent iemand dit en wat is het probleem?

Gewoon even een kort maar krachtig antwoord zodat ik weet waar ik kan gaan zoeken.

Groetjes Annemiek
Reply With Quote
  #2  
Old 11-03-2008, 17:35
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

hallo en welkom op het forum
Ik weet niet of het een probleem is maar mijn 16v deed dat ook, eerste een vrij hoog verbruik aangeven en dan zakken. Kan me alleen niet herinneren of ik het ooit opgelost had
Jou andere probleem lijkt mij iets meer ernstigs.... hoe loopt ie stationair?
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #3  
Old 11-03-2008, 17:45
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 524
Default

Hoog verbruik is normaal bij koude motor --> hij spuit meer brandstof in. Dit deden zowel mijn gti 16v als mijn gti 8v. Je andere probleem lijkt me eerder in de richting van stationairregelklep, een keer reinigen kan helpen. Dit zou echter alleen verklaren waarom hij bijna afslaat bij het intrappen van de koppeling...
__________________
Corrado G60 1991

Last edited by cabrio82er : 11-03-2008 at 17:48.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-03-2008, 17:48
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Dat van dat verbruik is normaal de mijne gaf wel eens 60L per 100 km aan de eerste minuten moet je niet te veel naar kijken . Het andere probleem wat je hebt lijkt me erger lijkt of er iets blijft hangen.
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2008, 19:03
Anna0512 Anna0512 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 7
Default

Bij normaal rijgedrag en een warmere motor verbruikt ie zo'n 8l per 100km. Valt wel mee dus.
Zal is kijken of die klep blijft hangen.

Nog een vraag, ik heb nu wel zo'n G60 maar hoe voelt zo'n G60 eigenlijk aan? Ik heb nou niet het idee dat ie echt snel is, heeft wel voldoende druk.....
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2008, 19:04
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Allereerst welkom!

Ben benieuwd naar foto's van je bolide!

Zijn geen gekke kwalen hoor. Rij je meteen weg na het starten, of sta je nog even stil? Als je stil staat gaat je liters/km snel omhoog namelijk. (je rijd niet, maar de motor verbruikt toch brandstof)

Het zagende stationair toerental heeft de mijne ook, voornamelijk als ie koud is. Je kunt de stationair regelklep eens reinigen, die zit bovenop je motorblok (ziet er uit als een metalen pijpje zitten wat slangen aan en aan de rechterkant een stekker (uit m'n hoofd)) en is eenvoudig los te nemen. Bij mij hielp dit nix, en ik hoor veel verhalen van anderen die ook "last" hebben van het zagende toerental. Ik zelf stoor me er steeds minder aan.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #7  
Old 11-03-2008, 19:49
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Quote:
Originally Posted by Anna0512
Nog een vraag, ik heb nu wel zo'n G60 maar hoe voelt zo'n G60 eigenlijk aan? Ik heb nou niet het idee dat ie echt snel is, heeft wel voldoende druk.....


welkom op het forum. mijn ervaring met mijn G40 is dat je de power pas voelt als je het pedaal 3/4 of helemaal indrukt. dan wil die echt wel vooruit! weet niet of je vorige auto een snelle is geweest? je went snel aan een snellere auto.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #8  
Old 12-03-2008, 10:51
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Welkom!

je noemt meerdere kwaaltjes, er kan een verband zijn maar dat hoeft niet.
Inderdaad de stappenmotor reinigen kan het euvel schommelen stationair toerental.
het vebruik bij net gestarte koude motor moet je niet naar kijken, dit is puur fictief. pas bij warme motor ( bedrijfstemperatuur ) kun je een globale indicatie krijgen van het verbruik, maar de board computer is ook niet 100% accuraat.
en je hebt het over gebrek aan vermogen, maar wel voldoende laaddruk. hoe weet je dat zeker???? lees ook het topic eens over de weetjes van de g60, hier staat ook een truc beschreven hoe je de laadruk kunt aflezen op je MFA display, controleer dit eens.
heb je een originele onverbeunde auto, of zijn er al een paar hobbyisten met halfords tuning aan het werk geweest?

Het euvel kanvarieren in een lekkende turbo slang, defecte g lader, sensortje,

tank je wel netjes super???

we horen het wel, ik blijf t topic volgen, groeten!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-03-2008, 14:14
Anna0512 Anna0512 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 7
Default

Trucje met de MFA gedaan, mits die klopt natuurlijk.

Ik ga er vanuit dat dit een onverbeunde auto is (en ook blijft). Netjes alle bonnen erbij tot zeker 4 jaar terug, niet verlaagd, geen gebrul, G-lader 2x revisie gehad, niet in gerookt, wel wat roest hier en daar, maar voor z'n leeftijd mag ik niet klagen.

Ik tank alleen niet netjes super nee.... deed de vorige eigenaar ook niet. Dus als het erg is dan is het leed al geleden natuurlijk.

By the way, iemand nog interesse in een redelijke Scirocco? 1.6, niks bijzonders, wel motorblok en bak revisie gehad.

Ik hoor het wel...
Reply With Quote
  #10  
Old 12-03-2008, 14:30
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Scirocco hebben we altijd interesse in!

Maar ik heb een van de meest voor de hand liggende opties nog altijd niet voorbij zien komen: ergens een vacuum lekkage? Dat beinvloedt je MFA indicaties (werken ook op vacuum) en ook zeker het stationair lopen van de auto.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #11  
Old 12-03-2008, 14:37
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Ik denk dat de nullast schakelaar op de gasklep niet werkt. Ik heb dit nu een paar keer meegemaakt. En verder wat Stijn al aangeeft: Vacuum lekkage of valse lucht (kapotte inlaat pakking o.i.d.)
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo

Last edited by Ron21 : 12-03-2008 at 14:59.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-03-2008, 14:52
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

In een standaard G60 hoeft toch geen super???
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #13  
Old 12-03-2008, 15:40
marx-7's Avatar
marx-7 marx-7 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 79
Send a message via MSN to marx-7
Default

Men zegt dat het beter is super te tanken. Iets meer vermogen en minder pingelen. Ikzelf tank gewoon 95 en nooit ergens last van gehad. Op het tankklepje staat trouwens ook dat je gewoon 95 kan tanken, en die duitsers zullen het heus wel weten toch?

Als ik bovenstaande lees denk ik ook niet dat het al teveel is wat je G60 mankeerd. Ik zou eens beginnen met de meest simpele dingen zoals bougies (schrik niet wat die dingen kosten overigens) kabels, rotor en verdeelkap. Hier zijn ze best gevoelig voor, en zeker de verkeerde bougies!
Verder de vacuumslangetjes en STK controleren. Is het hiermee niet opgelost kan het een sensorprobleem zijn.

Wat je vermogen aangaat begint een G60 pas echt lekker te lopen na 3000 toeren. Blijf je daar beneden dan merk je niet zo heel veel van de lader. Mijn mfa vertrouw ik voor geen ene meter, ik heb al verbruikswaarden gezien van 35 liter per 100 km tot ongeveer 1 op 20......
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel
Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer
Reply With Quote
  #14  
Old 12-03-2008, 17:10
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by Anna0512
Trucje met de MFA gedaan, mits die klopt natuurlijk.

Ik ga er vanuit dat dit een onverbeunde auto is (en ook blijft). Netjes alle bonnen erbij tot zeker 4 jaar terug, niet verlaagd, geen gebrul, G-lader 2x revisie gehad, niet in gerookt, wel wat roest hier en daar, maar voor z'n leeftijd mag ik niet klagen.

Ik tank alleen niet netjes super nee.... deed de vorige eigenaar ook niet. Dus als het erg is dan is het leed al geleden natuurlijk.

By the way, iemand nog interesse in een redelijke Scirocco? 1.6, niks bijzonders, wel motorblok en bak revisie gehad.

Ik hoor het wel...


Naar mijn mening kun je als je een stevige rijder het beste super tanken
maja dat is een mening.

Inderdaad zoals iedereen al aangeeft, vacuum lekjes, rotor, verdeelkap bougies, de standaard dingetjes. deze eerst eens ( laten??? ) controleren.

En wat die scirocco betreft, Foto's!!!!

Je bent nog nieuwe hier dus ik zal je ff voorberijden: WE ZIJN FOTOGEIL

( zowel van je corrado als de scirocco indien mogenlijk )
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-03-2008, 17:27
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6
Naar mijn mening kun je als je een stevige rijder het beste super tanken
maja dat is een mening.

Inderdaad zoals iedereen al aangeeft, vacuum lekjes, rotor, verdeelkap bougies, de standaard dingetjes. deze eerst eens ( laten??? ) controleren.

En wat die scirocco betreft, Foto's!!!!

Je bent nog nieuwe hier dus ik zal je ff voorberijden: WE ZIJN FOTOGEIL

( zowel van je corrado als de scirocco indien mogenlijk

helemaal mee eens, en gooi en paar van je zelf ook op...doet het altijd goed
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #16  
Old 12-03-2008, 19:21
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
helemaal mee eens, en gooi en paar van je zelf ook op...doet het altijd goed


__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-03-2008, 13:45
VKM's Avatar
VKM VKM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 222
Default

Quote:
Originally Posted by Anna0512
Bij normaal rijgedrag en een warmere motor verbruikt ie zo'n 8l per 100km. Valt wel mee dus.
Zal is kijken of die klep blijft hangen.

Nog een vraag, ik heb nu wel zo'n G60 maar hoe voelt zo'n G60 eigenlijk aan? Ik heb nou niet het idee dat ie echt snel is, heeft wel voldoende druk.....


Nou is het af te lezen verbruik op zo`n MFA niet heel betrouwbaar
maar 8 liter per 100 km vindt ik wel heel erg zuinig !

Als de G-lader net gereviseerd is moet ie gewoon gaan als de feuerwehr !!

en een verbruik van 1 op 10 gemiddeld is denk ik meer realistisch
Kijk eens wat je gereden hebt op een volle tank en wat je daarna tankt
Reply With Quote
  #18  
Old 13-03-2008, 15:14
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by loco-vr6



Och de hormonen komen ook weer los.. Nu zal ze helemaal zin hebben om zichzelf hier te kijk te zetten....
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #19  
Old 13-03-2008, 21:36
Anna0512 Anna0512 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 7
Default

Ik heb geprobeerd foto's te uploaden, maar niet gelukt. Net iets meer verstand van auto's denk ik

Ga eerst wel is dat met de klep uitproberen, want stationair loopt ie prima. Het is alleen op het moment dat je afremt, dus gas loslaat en ontkoppelt, dan geeft ie zelf gas bij.

8 liter kan wel hoor, met mijn rijstijl, rij echt als een oma als ie koud is, ben als de dood dat ik die g-lader aan stront rij. In de vr6 heb ik geen moeite om het gas in te trappen, gaat iets minder snel kapot....
Die temperatuur is ook lastig, moet 90 graden zijn voor die g-lader, als ik het goed begrijp, maar die auto wordt met geen mogelijkheid warmer dan 82 graden, das ook leuk.

Maar goed, foto's lukken dus niet, hoe werkt dat?
Reply With Quote
  #20  
Old 14-03-2008, 13:21
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by Lexo
Och de hormonen komen ook weer los.. Nu zal ze helemaal zin hebben om zichzelf hier te kijk te zetten....

he de moraalridder is ook wakker joh is een geintje, moet ook kunnen toch????

enfin weer on-topic: je hebt ook nog een vr6? wat voor? ook een corrado of is dit een golf? best een leuk wagenpark heb je dan voor de deur staan!

wat betreft foto's plaatsen moet je ff met de search optie zoeken, er is een topic met een compleet stappenplan hoe foto's te plaatsen.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum