Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-09-2005, 08:41
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Question Koudestart injector

Mijn GTI met EG motor had altijd al dat als je met een koude motor reed en moest remmen voor bv. een verkeerslicht dat ie af wou slaan, je moet em dan met het gaspedaal aan de gang houden..
Nu met die lekkere koude ochtenden is dat probleem ook iets groter geworden, erg vervelend dus!!

Vacuum gebeuren heb ik nagekeken en kan niet iets van een lek vinden.

Nu dacht m'n pa aan de koudestart injector. Heeft een EG een koudestart injector? :o

En waar zit deze?
Hoe haal ik deze los?
Hoe controleer ik of die idd het probleem veroorzaakt?

Is het te doen voor iemand die niet super veel aan motor loopt te rommelen? :o


Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2005, 09:15
Original's Avatar
Original Original is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 119
Default

Koude start injector zit op het inlaatspruitstuk. Het zou ook je koude start regulateur kunnen zijn. Dit is een klein apparaatje wat zit voor op het motorblok en er lopen 2 leidingen vanaf de spinnekop naartoe.

succes
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2005, 10:04
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

ok, ik heb em gevonden en hij ligt nu te dobberen in een ultrasoonbadje. hij was erg zwart en het sproeiergaatje leek dicht te zitten.

nu het volgende, hoe test ik nu of deze het nog doet? benzine slang en stekker eraan, en proberen te starten? spriedelt ie benzine is het goed.....of???
Reply With Quote
  #4  
Old 23-09-2005, 10:47
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

heb er net 12v op gezet en hij deed niks, geen klikje of iets wat er op lijkt...

zo maar es kijken of de onderdelen boer een nieuwe heeft liggen...zal wel weer bestellen worden ben ik bang!
Reply With Quote
  #5  
Old 23-09-2005, 15:32
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Nou net bij de onderdelenboer geweest, maar die snapt wee niet wat ik moet hebben Zelfs toen ie onder de kap keek, was het hem niet duidelijk...Heb ik weer!!

Iemand nog een koudestart injector liggen??
Dan hoor ik het graag!
Reply With Quote
  #6  
Old 23-09-2005, 23:52
type17 type17 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 30
Default

Als ik jouw was zou ik eerst even naar de VW dealer voor een setje rubbers voor om je injectoren. Ik had ongeveer dezelfde problemen en het bleek bij mij dus wel valse lucht te zijn. Nieuwe rubberen ringetjes (kosten 8 euro nogwat voor 4 stuks) en hij reed weer stukken beter!
Reply With Quote
  #7  
Old 24-09-2005, 07:50
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by type17
Als ik jouw was zou ik eerst even naar de VW dealer voor een setje rubbers voor om je injectoren. Ik had ongeveer dezelfde problemen en het bleek bij mij dus wel valse lucht te zijn. Nieuwe rubberen ringetjes (kosten 8 euro nogwat voor 4 stuks) en hij reed weer stukken beter!



thanks, zal ik ook ff naar kijken!!
Reply With Quote
  #8  
Old 24-09-2005, 08:41
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

De EG is uitgerust met een K-Jetronic inspuiting. Daar heeft de startverstuiver alleen een functie bij het starten en in sommige gevallen bij het accelereren.
Bij jou lijkt het eerder een probleem met de warmdraairegelaar..dat *ding* met twee slangen naar de brandstofverdeler (spinnenkop), of zoals al aangehaald een valse lucht probleem ergens...

Ik persoonlijk gok op de warmdraairegelaar, die verrijkt het mengsel zoland de motor nog niet op temperatuur is
Reply With Quote
  #9  
Old 24-09-2005, 10:00
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
De EG is uitgerust met een K-Jetronic inspuiting. Daar heeft de startverstuiver alleen een functie bij het starten en in sommige gevallen bij het accelereren.
Bij jou lijkt het eerder een probleem met de warmdraairegelaar..dat *ding* met twee slangen naar de brandstofverdeler (spinnenkop), of zoals al aangehaald een valse lucht probleem ergens...

Ik persoonlijk gok op de warmdraairegelaar, die verrijkt het mengsel zoland de motor nog niet op temperatuur is


Ok, staat ook genoteerd!

Maar die koudestart injector is zo-ie-zo overleden lijkt mij, 12v erop en hij doet echt niks..
Reply With Quote
  #10  
Old 24-09-2005, 10:31
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Alex
Ok, staat ook genoteerd!

Maar die koudestart injector is zo-ie-zo overleden lijkt mij, 12v erop en hij doet echt niks..



Heb je al de weerstand gemeten over de aansluitpunten?

Soms is een klik niet hoorbaar
Reply With Quote
  #11  
Old 24-09-2005, 11:23
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Heb je al de weerstand gemeten over de aansluitpunten?

Soms is een klik niet hoorbaar


De multiemeter gaf oneindig...niet goed lijkt me..
Reply With Quote
  #12  
Old 24-09-2005, 11:53
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by Alex
De multiemeter gaf oneindig...niet goed lijkt me..


Nee, dat duidt op een onderbreking in de spoel. Probleem is dat er in de specs van die dingen géén weerstandswaarde van de spoel word gegeven. Je kan dus alleen meten op onderbreking...

Maar nogmaals ik denk niet dat daar jouw probleem zit....of de warmdraairegelaar is van slag óf de extraluchtschuif werkt niet goed.

Draait de motor na een koude start wel met een verhoogd stationair toerental ??
Reply With Quote
  #13  
Old 24-09-2005, 12:25
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Nee, dat duidt op een onderbreking in de spoel. Probleem is dat er in de specs van die dingen géén weerstandswaarde van de spoel word gegeven. Je kan dus alleen meten op onderbreking...

Maar nogmaals ik denk niet dat daar jouw probleem zit....of de warmdraairegelaar is van slag óf de extraluchtschuif werkt niet goed.

Draait de motor na een koude start wel met een verhoogd stationair toerental ??


Als ik de auto 'smorgensvroeg start dan loopt ie tussen de 1500 en 2000 stationair. Als de motor netjes warm is loopt ie tussen de 500 en 1000 stationair.

Bedankt voor het meedenken!!
Reply With Quote
  #14  
Old 24-09-2005, 13:01
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,007
Default

Quote:
Als ik de auto 'smorgensvroeg start dan loopt ie tussen de 1500 en 2000 stationair. Als de motor netjes warm is loopt ie tussen de 500 en 1000 stationair.


Je geeft hier zelf het antwoord al. Je zegt dat 's morgensvroeg de auto stationair loopt tussen de 1500 en 2000 toeren en daarna als de motor warm is ongeveer 1000 toeren. Dit duid er dus op dat de koude koudestart injector wel werkt zoals Fred al zei.

Ik ga mee met Fred. En denk dat de extra lucht schuif niet naar behoren werkt of de warmdraairegelaar.
Reply With Quote
  #15  
Old 24-09-2005, 13:14
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Je geeft hier zelf het antwoord al. Je zegt dat 's morgensvroeg de auto stationair loopt tussen de 1500 en 2000 toeren en daarna als de motor warm is ongeveer 1000 toeren. Dit duid er dus op dat de koude koudestart injector wel werkt zoals Fred al zei.

Ik ga mee met Fred. En denk dat de extra lucht schuif niet naar behoren werkt of de warmdraairegelaar.


Hmm maar die injector blijft wel kurkdroog. Had em gisteren na het schoonmaken gestart, toeren omhoog zoals ik omschreef, motor uit, injector eruit en die was droog...

Wat kan je aan die warmdraairegelaar controleren? Dan ga ik es ff kijken..



Dus als ik het goed heb is dit de warmdraairegelaar?!!

Kan ik deze eraf halen? schoonmaken?

Last edited by Alex : 24-09-2005 at 13:28. Reason: Foto toegevoegd
Reply With Quote
  #16  
Old 24-09-2005, 14:26
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default



Heb het ding maar ff los gehaald en het ziet er als bovenstaande foto uit.
Hoord er bezine in het ding te komen? zoja het ziet er naar uit dat er onlangs geen benzine in heeft gezeten.
Dat ronde ding aan de linkerkant is een veer met daaronder een "schoteltje", aan die schotel zit een pinnetje en die valt in een gaatje in het zwarte "klepje" eronder denk tenminste dat het een klepje is..
Aan de buitenkant, dus waar de benzineleidingen op aangesloten worden zitten 2 zeefjes, bij de linker zat daar iets smurrie op.

Nou tot zover mijn bevindingen van wat ik gezien heb....hopelijk kan iemand er wat mee!!
Reply With Quote
  #17  
Old 24-09-2005, 16:24
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

In de ruimte die je op de foto ziet hoort inderdaad geen benzine te komen, dat gaat via ventielen door de beide slang aansluitingen. In het huis wat je open hebt zie je een bimetaal die reageert op de temp en zo de hoeveelheid brandstof hoeveelheid via de spinnenkop aanpast afhankelijk van de temperatuur.

Check een de extralucht schuif eens
Reply With Quote
  #18  
Old 24-09-2005, 16:28
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
In de ruimte die je op de foto ziet hoort inderdaad geen benzine te komen, dat gaat via ventielen door de beide slang aansluitingen. In het huis wat je open hebt zie je een bimetaal die reageert op de temp en zo de hoeveelheid brandstof hoeveelheid via de spinnenkop aanpast afhankelijk van de temperatuur.

Check een de extralucht schuif eens


welke luchtschuif bedoel je precies?
Reply With Quote
  #19  
Old 24-09-2005, 21:38
type17 type17 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 30
Default

Achter op je inlaatspruitstuk zit een soort ronde behuizing met een zwarte stekker erop en 2 luchtslangen (in en uit). Als je bij koude motor het slangetje naar je inlaatspruitstuk dichtknijpt en de motor gaat beroerder lopen, dan is die luchtschuif nog goed.
Reply With Quote
  #20  
Old 24-09-2005, 22:26
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by type17
Achter op je inlaatspruitstuk zit een soort ronde behuizing met een zwarte stekker erop en 2 luchtslangen (in en uit). Als je bij koude motor het slangetje naar je inlaatspruitstuk dichtknijpt en de motor gaat beroerder lopen, dan is die luchtschuif nog goed.



Thanks!

zal ik morgen gelijk ff checken!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum