Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-03-2017, 18:16
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default Ervaringen voorruit op maat laten maken?

Heeft er iemand ervaring met het maken van een voorruit op bestelling? Ik wil van mijn Volkswagen Fox uit 1989 een roestherstel gaan uitvoeren waarvoor de voorruit verwijderd moet worden. Ik vrees echter voor het breken of scheuren van de ruit bij het verwijderen. Er is niets voorhanden in Europa en de originele ruit is sinds 2004 ook al niet meer leverbaar bij VW in USA.
Op maat laten maken is dan waarschijnlijk de enige optie. Wie weet waar zoiets kan en wat zoiets ongeveer kost? Het gaat om groen getint glas...

De huidige ruit is nog goed, maar ik wil de poging tot verwijderen pas nemen als ik weet dat er een alternatief voorhanden is..
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2017, 11:05
ksaandor ksaandor is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 72
Default

Polo service brabant vragen of hij toevallig niet een ruit heeft liggen
__________________
Quote:
Originally Posted by twan16v
Dit is toch met geen pen te beschrijven
gelukkig hebben we een toetsenbord,
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2017, 12:22
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Quote:
Originally Posted by ksaandor
Polo service brabant vragen of hij toevallig niet een ruit heeft liggen


Is niet voor een polo
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2017, 14:44
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

Neem aan dat de ruit niet geplakt is? Anders raamrubber eruit snijden.
Geen idee overigens of je nog een raamrubber kan begaan?
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2017, 15:42
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Raamrubber heb ik wel reserve. Ik neem ook aan dat de ruit niet geplakt is. Hoe groot is de kans eigenlijk dat een ruit het begeeft bij demonteren?
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2017, 19:06
ksaandor ksaandor is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 72
Default

ik gokte voor een 86c aan je naam te zien haha en die was er ook als fox:P
__________________
Quote:
Originally Posted by twan16v
Dit is toch met geen pen te beschrijven
gelukkig hebben we een toetsenbord,
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2017, 23:50
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Als je voorzichtig bent breekt de ruit niet. Raamrubber wegsnijden tot de ruit er gewoon nog in ligt en er geen rubberen lip meer over de ruit zit, dan kan je die er gewoon uit tillen. Tenzij de ruit geplakt is, dan is het een ander verhaal. Gebruik zuignappen, om de ruit eruit te halen, maar gebruik ze niet om de ruit te verplaatsen.

En gebruik geen kracht. Doe dat nooit! Ik lees vaak van mensen die in de auto gaan zitten en de ruit eruit stampen enz, dat kan goed lukken maar je neemt altijd een risico! Een raamrubber stuk snijden kost ook een pak minder kracht Ik snij de rubbers dus altijd stuk.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #8  
Old 19-03-2017, 08:55
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Als de ruit zo schaars is, kan je ook overwegen om de ruit te laten verwijderen en plaatsen door een profi. Die heeft de tools ter beschikking en de ervaring. Heb zelf bij mijn ex polootjes zelf ruiten gedemonteerd en gemonteerd, dat ging vaak goed, maar heb ook wel eens een ruit zin sneuvelen bij demonteren en ook bij het monteren.....
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #9  
Old 19-03-2017, 15:15
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Ik wou de ruit laten demonteren bij een schadebedrijfje, maar die durft het niet aan en beweert dat de kans 75% is dat de ruit stuk gaat. Ik ga eerst wel bij een carglass of zoiets informeren
Reply With Quote
  #10  
Old 19-03-2017, 19:54
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Wat ik zo zie op internet is dat de Fox nog veel rondrijdt in Zuid-Afrika. Ik denk dat je daar nog wel een nieuwe voorruit kan bestellen. Heeeeel veel auto's in afrika rijden rond met een kapotgeslagen voorruit. Dit heeft de eigenaar gedaan om te voorkomen dat de voorruit wordt gestolen. Je geloofd het niet maar bijna iedereen rijdt met een dikke ster in z'n voorraam. Sla je je eigen voorraam die aan diggelen dan ben je hem kwijt voor je het weet. Vaak wordt ook het plaatwerk( deuren motorkap en voorschermen) voorzien van een naam zoals bijv United Nations, UNICEF ofzo en dit wordt gedaan met popnagels. Ik was in Afrika in 1996 en denk dat er sinds dien weinig is veranderd.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-03-2017, 20:11
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Wat ik zo zie op internet is dat de Fox nog veel rondrijdt in Zuid-Afrika. Ik denk dat je daar nog wel een nieuwe voorruit kan bestellen. Heeeeel veel auto's in afrika rijden rond met een kapotgeslagen voorruit. Dit heeft de eigenaar gedaan om te voorkomen dat de voorruit wordt gestolen. Je geloofd het niet maar bijna iedereen rijdt met een dikke ster in z'n voorraam. Sla je je eigen voorraam die aan diggelen dan ben je hem kwijt voor je het weet. Vaak wordt ook het plaatwerk( deuren motorkap en voorschermen) voorzien van een naam zoals bijv United Nations, UNICEF ofzo en dit wordt gedaan met popnagels. Ik was in Afrika in 1996 en denk dat er sinds dien weinig is veranderd.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2017, 21:42
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 596
Send a message via ICQ to 86C
Default

Ik heb geen zuidafrikaanse Fox, maar een braziliaanse/amerikaanse. Dat is een totaal ander model. Daarnaast heb ik geen plannen om met een kapotgeslagen ruit rond te rijden, ik denk dat de apk keurmeester in Nederland dat ook niet toestaat..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum