#241
|
||||
|
||||
Tijdje niks meer gehoord... Hoe staat het?
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#242
|
||||
|
||||
Klopt! Loop momenteel rond met een ontstoken knie en ben erg druk met school.
Ondertussen wel gedaan: - Vacuümsysteem vervangen - Tellerbak vervangen. Wat ik deze week ga doen: - Kabelboom bestellen - Nieuwe rubberen kop van luchtweger bestellen - Brandstofpomp testen Sommige stekkers van de kabelboom zijn gebroken of ontbreken gewoon helemaal. Ook krijgen niet alle stekkers stroom. Heb de tellerbak moeten vervangen omdat er op de achterkant geen aansluiting voor het vacuüm zat. Was gewoon afgebroken. Toen ik de kilometerteller kabel los wilde halen brak het witte gedeelte af. Heb een ander stukje liggen, moet ik er nog even op zetten. Heb wel een hoop foto's staan, maar die heb ik momenteel niet bij de hand.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#243
|
||||
|
||||
Hopelijk ben je binnenkort weer goed op de been zodat we weer kunnen genieten van je auto :P
In ieder geval wel goed dat je het niet hebt opgegeven!
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#244
|
||||
|
||||
Zo, morgen op vakantie. Na de vakantie wordt de 16v weggebracht om afgesteld te worden.
Ook zal er dan een nieuwe Golf op de stoep staan. Daarover na de vakantie meer!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#245
|
|||
|
|||
Ben benieuwd..
|
#246
|
|||
|
|||
Benieuwd! Zowel naar de 16v als naar de nieuwe dagelijkse ...
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look'' |
#247
|
||||
|
||||
Ik ga voor de 16V en nog steeds petje af hoor Wouter ,voor je doorzettingsvermogen Wat zal die lekker rijden als het zo ver is!!!
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#248
|
||||
|
||||
Volgende week maandag kan ik een dag afspreken dat de 16v weggebracht wordt! Hij gaat naar een werknemer van een andere vesting van de VW dealer waar ik werk, even afwachten wat hij gaat zeggen.
Ondertussen.... Mijn nieuwe daily. Eerste ritje was naar huis, van ruim 200 kilometer. Wel heb ik tijdens dit ritje wat dingen ondervonden die ik eerst niet wist: - Motor houdt in en stottert een beetje bij ± 50% gas, - Dagteller en kilometerstand werken niet meer, - Een leder interieur is niets voor mij xD het zit heerlijk, maar zweet enorm! Plannen zijn voorlopig niet groots, wil er voor zorgen dat het blokje in eerste instantie weer 100% is. Hiervoor zal ik hem laten afstellen, en alle pakkingen en vloeistoffen laten vervangen. Daarna maar eens op zoek naar een mooi setje wielen, een RVS uitlaat van voor tot eind, en t.z.t. misschien de originele kleur er weer op.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#249
|
||||
|
||||
Knap ding man (Y)
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#250
|
||||
|
||||
Bekende auto, stond 5 km van mn woonplaats. Verkoper niks gezegd dan dat hij niet 100% liep?
__________________
Quote:
|
#251
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd met je nieuwe daily, mooi volgnummer van het aantal eigenaren: 22
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#252
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd Nu eens hopen dat de 16v binnenkort goed loopt
|
#253
|
|||
|
|||
Super een originele NL GTI
|
#254
|
||||
|
||||
Thanks voor de positieve reacties! Ben inderdaad erg blij met mijn originele Nederlandse GTI, zijn er niet veel meer van. Heb ook al reacties gehad op mijn topic met de probleempjes van deze auto, deze week maar eens het een en ander proberen.
De 16v is inmiddels voorzien van een nieuw onderkomen om daar binnenkort deftig afgesteld te worden. Afgelopen zaterdag op het werk gezien dat dit een vrij cruciaal werkje is, daarom laat ik het door een ander doen. Gemengde gevoelens hierover, aan de ene kant hoop ik dat dit het laatste probleem is, maar aan de andere kant heb ik er niet 100% vertrouwen in, door voorgaande tegenslagen. Hij zal zeker wat dingen ondervinden. Prijs is ook afgesproken, dus geen gekke dingen deze keer.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#255
|
||||
|
||||
Succes met de auto Wouter! Met wat liefde wordt het weer een heerlijke bak. Ik ga je topic zeker in de gaten houden.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#256
|
||||
|
||||
Oké net toch nog even met de 16v bezig geweest, uiteindelijk de slang van het gasklephuis afgehaald en hier startpilot ingespoten. Heeft even gelopen, maar op een gegeven moment kwamen er beste vlammen uit het gasklephuis aka backfire. Ook kwamen er vonken/vlammen uit mijn INJECTOREN!? Had daar nieuwe o-ringetjes voor gehaald, maar ik kon ze zonder inspanning los halen..
In het inlaatspruitstuk, het gedeelte waar de injectoren doorheen moeten, zit schroefdraad. Op de injectoren is niets te vinden wat ik daarin moet schroeven. Heb ik dan de verkeerde injectoren of verkeerde inlaatspruitstuk? Of mis ik delen?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#257
|
||||
|
||||
16v:
Accu leeg.. Bleken wat onderdelen te missen na aanleiding van bovenstaand bericht. Betreft de nummers 13 tot en met 16A op onderstaande foto. Mis enkel nog het kunststof omhulsel, welke hopelijk woensdag van Classic Parts geleverd zullen worden. Bleef enorm veel valse lucht krijgen, dat moet na het monteren van deze nieuwe onderdelen verholpen zijn! Tellerbak zit ook op zijn plaats, met een nieuwe kmtellerkabel, en vacuüm slang. Vacuüm systeem is nu ook compleet en vervangen. Later deze week meer! 8v: Omdat het blokje toch wel flink zweet, heb ik het maar eens goed ontvet en afgespoten. Voor het ontvetten en afspuiten: Na het schoonspuiten: Na een goede 100 kilometer te hebben gereden: Lijkt me dus een koppakking die olie naar buiten lekt, of heb ik dit mis? Anyway, het blokje moet opgefrist worden, dat is duidelijk! Wat moet ik hiervoor allemaal hebben? - Koppakking - In-/uitlaatspruitstukpakking - Klepdekselpakking - 10x rekbout - 5L KVS - 4L olie (5w40, 10w40?) - Distributieriem - V-snaar Dingen die ik over het hoofd zie?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#258
|
||||
|
||||
Zou de kop ook gelijk laten vlakken, kan je vele ellende schelen in de toekomst , verder is 10w40 goed
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#259
|
||||
|
||||
Als die bussen en ringen er inderdaad niet in zaten op je 16v verklaart dat echt een hele hoop
|
#260
|
||||
|
||||
Quote:
Dat schept hoop voor volgende week! Verbaast me alleen dat een erkende Volkswagen dealer dit niet heeft gezien..
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |