|
||||
|
||||
Polo Variant 2002
Vandaag aangeschaft voor mijn lieve (en lekkere ) echtgenote, een VW Polo Variant uit 2002.
Begin deze week haar Golf GTi te koop gezet en gisteravond verkocht, dus er moest weer wat 'nieuws' komen. Het is een 1600 55kw uit 2002 met dik 211.000km en een lichte (rechtsachter) zijschade, maar daar was de prijs ook naar... hij rijdt er geen mm minder door !! Het is geen 1400 16V (las veel over motorproblemen), maar een degelijke 1.6 8V met 75pk Goed, hier een foto zoals hij op marktplaats stond; Maar gelijk al een vraag (dit ivm de te repareren zij-achterschade en spuitwerk) Past een 6N2 front ook in/op een variant ? Ik zie nl regelmatig Polo's te koop staan (bjr 2000/2001) en die hebben al wel het nieuwe front (zie foto) Het lijkt wel of ze het oude 6N front 'exclusief' voor de variant hebben gehouden
Last edited by Area51 : 28-06-2014 at 20:04. |
|
||||
|
||||
Volgens mij las ik onlangs dat zelfs een normaal 6n front niet past, omdat de variant een variant van de cordoba is. Fijn motortje trouwens, hangt heerlijk aan het gas.
|
||||
|
||||
6n2 neus is te kort. Van een ibiza front past wel!
|
||||
|
||||
Gaat niet passen Alain. Wat wel past is de facelift voorkop van de Ibiza..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
Ibiza of cordoba neus gebruiken idd. Faceliftversie daarvan kan dacht ik ook.
6N en 6n2 past niet.
|
|||
|
|||
Prachtig zo'n foute peuleu station, heb je er nog plannen mee?
|
||||
|
||||
Fijne auto's, heb ook al jaren de 1.6, bulletproof.
|
||||
|
||||
Quote:
De bedoeling is verlagen (iemand goede ervaringen met niet al te stugge schroefsets ?) en een setje 16" wielen monteren. Verder mag de vrouw erop 'los' gaan met een striping of een gedeeltelijke (dak)wrap
|
|||
|
|||
schroefset van Sjaak is niet al te stug, dat is mijn ervaring onder een golf 1. Als het meer geld mag kosten zijn er ongetwijfeld beteren
|
||||
|
||||
Goed, en nu is de versnellingsbak stuk
De versnellingsbakcode voor deze bak is DXN en ik heb hier nog een AHD versnellingsbak liggen. Zo te zien (..) is de bak identiek kwa bevestiging (geen idee waar die AHD bak uitkomt), maar nu is mijn vraag; *Zijn de bakken uitwisselbaak (kwa bevestiging en plaats startmotor) *Komen de overbrengingsverhoudingen een beetje overeen ??
|
||||
|
||||
Ahd is een korte 5bak, de kortste 085 bak. Past wel op de meeste 1.6 smallblocks, zeker als de andere ook een 085 bak is. Staat wel garant voor meer toeren draaien
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 14-09-2014 at 18:30. |
|
||||
|
||||
Hmmm, en ik vindt die DXN bak al vrij kort
|
||||
|
||||
DXN is stang/kabel geschakeld.
En die zijn niet dik gezaaid, wat is er kapot? Pionas lager of de 5e versnelling? |
|
||||
|
||||
Zo te horen (op de brug met stethoscoop) zijn de diff lagers naar de knoppen...
|
||||
|
||||
Die zijn wel te vervangen, verder niks?
|
|
||||
|
||||
Tuurlijk, alles is te vervangen maar het was nu juist eens de bedoeling om iets te hebben waar ik niet constant onder hoefde te liggen. Daar heb ik al zat andere prohecten voor staan. Die AHD bak... zou die wel passen zodat ze voorlopig even gered is
|
|||
|
|||
En mocht je nog andere delen nodig hebben, heb hier een complete Seat vario gt TDI staan voor onderdelen.
|
|
||||
|
||||
Die AHD is veel te kort en die is stang geschakeld.
|
|
||||
|
||||
Woensdagmiddag bij Beco in Heerhugowaard een gereviseerde DXN versnellingsbak ophalen.
|
||||
|
||||
De Polo staat te koop; http://link.marktplaats.nl/m892379892
Het bleek toch niet echt onze auto te zijn en aangezien de rest van mijn wagenpark/verzameling ook eens goed op de schop is gegaan (verkocht zijn een 1968 type3 variant, een 1975 Audi50 en een 1989 T3 doka, gesloopt; een 1989 Golf2 5deurs tdi project) heb ik nu voor het gezin eindelijk eens een auto aangeschaft waar nagenoeg geen (verbouw)eer aan te behalen valt Dit topic mag wat mij betreft op slot.