#1
|
||||
|
||||
Tips gevraagd voor ABS sensor vervangen Golf 4 (achter)
Ik zit met een klein probleempje.
Één van de achterste ABS sensors is kapot bij mijn golf 4. Deze zou ik dus vervangen, maar zat behoorlijk vast waar ik al bang voor was. Nu is de sensor vlak afgebroken, en zit de rest nog in het gat. Nu de vraag: Hoe krijg ik nu de rest van de sensor eruit? Iemand hier ervaring mee misschien?
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#2
|
|||
|
|||
Door een gat van de remschijf met een drevel de sensor er uit tikken. Erna haal ik de dremel er meestel even er doorheen om de roest te verwijderen.
Zo doe ik het altijd en gaat me dan altijd goed af |
#3
|
||||
|
||||
Zou ik dan een gat moeten boren in m'n remschijf, of begrijp ik het nu niet helemaal?
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#4
|
|||
|
|||
Nee hoor. Gewoon door een gat waar je wielbout gewoon doorheen zit normaal. Het wiel moet er dan natuurlijk wel even af. Vanaf de achterkant haal ik de dremel er dan even doorheen. Dit lukt niet door de voorkant. Maar dat is logisch
|
#5
|
||||
|
||||
Oké, nou begrijp ik het .
Bedankt voor de tip. Ga ik dit morgen even proberen.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#6
|
|||
|
|||
Het gat moet echt 100% roest vrij zijn hoor anders sneuvelt je nieuwe sensor omdat ie dan klem komt te zitten en er moeilijk weer uit gaat
|
#7
|
||||
|
||||
Oké, dan zal ik er voor zorgen dat dit goed schoon is voordat ik de nieuwe sensor plaats.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#8
|
||||
|
||||
De nieuwe sensor zit erin, moet zeggen de oude zat echt goed vast pfff.
Maar door het gat van de remschijf ging het perfect met een drevel. Nogmaals bedankt voor de tip.
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |