#1
|
|||
|
|||
mijn busje slaat elke keer af
hallo daar ben nieuw op het forum ik ben niet zo fanatiek met internet maar iemand tipte me over deze site dus bij deze aangenaam ik ben bertes en heb een T2 busje
eerste post en gelijk al een vraag maar nu heb ik een probleem weten jullie mischien raad ? het gaat om het volgende. starten is geen probleem hij start prima , hij rijd ook goed maar hapert wel een beetje in zn 3 als je constant gas houd en als ik dus moet remmen voor een bocht en trap me koppeling in dan slaat de motor af... ik heb de stagionair al ietsje hoger gezet maar dat werkt helaas ook niet de bus heeft altijd prima gereden. contact punten - condensator even nakijken ? weet iemand raad ??? bedankt mensen Last edited by hubertes : 26-03-2007 at 00:15. |
#2
|
||||
|
||||
Slaat hij alleen af wanneer je je rem intrapt?
Controleer dan eens de slang die vanaf het spruitstuk naar de rembekrachtiger gaat! Jens
__________________
KCN regio Fryslân |
#3
|
|||
|
|||
nee hij slaat alleen af bij hoge snelheid en van zn 4 terug in zn 3 bijvoorbeeld dan slaat ie af
ik heb de condensator en de contact puntjes vernieuwd de contact puntjes waren er erg slecht aan toe , hij loopt nog niet erg lekker als ik gas geef hapert ie dus ff de contact puntjes bij stellen op de juiste mm denk ik alleen heb ik niet zo een makkelijk gereed schapje om de mm te meten fotos van de contact puntjes volgen. groeten |
#4
|
|||
|
|||
Weet niet wat de kontaktpunt-afstand is die je nodig hebt, maar: afbreekmesje is vaak ook 0,4 mm dik. Voelermaat kost trouwens ook niet veel.
Het klinkt trouwens als: tijd voor een goede onderhoudsbeurt en dan het onderhoud bijhouden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
|||
|
|||
volgens mij heb ik het probleem verholpen dames en heren.
t randje is afgebroken.. en heb gelijk maar de condensator en contact puntjes vernieuwd want de contact puntjes waren echt slecht ! echt een wonder dat hij bleef lopen.. de linker zat een gat in en de rechter puntje zat een pikkie op :S maargoed ik heb het onderdeel besteld en morgen maar even eens stukje rijden ! word vervolgd Last edited by hubertes : 26-03-2007 at 19:43. |
#6
|
|||
|
|||
probleem nog niet opgelost , rijd goed en start goed , en loopt stagionair zoals het hoort maar elke keer als ik max snelheid rijd en ik moet stoppen voor stoplicht dan moet ik terug schakelen in zn 3 en dan slaat me motor af als ik iets tussen gas geef doet hij het niet..
ik ben ten einde raad help groeten |
#7
|
||||
|
||||
Het zou ergens kunnen lekken in de vacuumslangetjes. Dan krijg je dat ook wel ns.
__________________
Nulla tenaci invia est via |
#8
|
|||
|
|||
hoi, ik heb extact hetzelfde probleem,
waarschijnlijk loopt één van de drie cilinders niet goed, en slaat af en toe een slag over. de bus wordt de week na pasen motorisch nagekeken door een specialist, misschien kan ik je daarna de oplossing wel geven (......hoop ik) |
#9
|
|||
|
|||
hij doet het heel af en toe rijd voor de rest prima :S
ik dacht dat het aan me radio instalatie kon liggen die is nogal heavy als ik mn radio uit heb staan gebeurt het minder vaak namelijk |
#10
|
||||
|
||||
Stroom en spannings eens in de gaten houden dan? Anders zwaardere accu en dynamo plaatsen.
|
#11
|
|||
|
|||
dames en heren heb het nog eens beetje bekeken en al geef ik 1 dot gas en laat me gas helemaal los (niet in zn versnelling maar op de parkeerplaats) maakt ie perfecte toeren en daalt daarna en dan hoort hij dus stationair te lopen en ipv dat hij stationair gaat lopen valt hij uit.
dus maakt niks uit heb het ook in zn vrij , mischien zegt jullie dit iets groeten ! |
#12
|
||||
|
||||
Je kunt je bougie kabels en bougies eens vervangen. De bougiekabels (=/- 100 euries) gaan normaal een jaar of 5 mee. Is je benzinefilter schoon? Anders zou ik toch het eerste denken aan een vacuumprobleem.
Succes Mireille.
__________________
Nulla tenaci invia est via |
#13
|
||||
|
||||
Heb ooit problemen gehad met een auto die niet stationair liep, alles nagezocht, bleken inderdaad de bougiekabels door te slaan of iets dergelijks. En dat was het onderdeel waarvan ik zoiets had van, 'als iets het is, is dat het niet!'...
ahum... |
#14
|
|||
|
|||
contact punten vervangen
rotor vervangen bougies vervangen condensator vervangen probleem nog niet opgelost ... zou het dan toch aan de bougie kabels liggen !!! we zullen zien.. |
#15
|
|||
|
|||
En misschien nog wel belangrijker: afstelling van het geheel? Onsteking + carburateur + kleppen enz?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#16
|
|||
|
|||
kan dat in 1 dag ongesteld raken dan ?
bus liep daarvoor als een trein , nooit geen problemen .. |
#17
|
||||
|
||||
Tja, als je het even nakijkt weet je in ieder geval zeker dat het daarin niet zit! En dat kost verder ook niks
__________________
Nulla tenaci invia est via |
#18
|
|||
|
|||
Hoi,
Altijd beginnen met kleppen stellen, ijskoud! Daarna ontsteking, alles visueel goed en of nieuw? Netjes op tijd gezet? FF zuigen aan slangetje of je vacuumvervroeging werkt! Daarna carb checken, stationair sproeier eruit en met hoge druk lucht van compressor schoonblazen. Vacuumslangen checken. Is chokeklep helemaalgeopend bij warme motor? Mengsel te rijk? Zie witte rook Geen effect? Carb stellen, staat in bv Haynes hoe. Geen effect? Compressie meten Er nog niet uit? Laat ff weten! |
#19
|
|||
|
|||
het was 1 van de 4 bougies en die was zo erg schuin ! en rechts achter krijg je verdomd moeilijk eruit
en ook het dopje was afgebroken loopt als een trein weer ! zoals van ouds dank u allen |