Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-04-2014, 16:49
nodroz nodroz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 1
Default T4 2.5TDI Webasto

Beste

Ik heb me vorige week een VW T4 aangeschaft. Is een ex politiecombi, en zoals bekend zijn alle dingen weggehaald zoals lichten, strepen, etc.

Vandaag ontdekt dat ik een draaiknopje had schuinonder mijn stuur met daarop webasto. Na wat onderzoek ontdekt dat dit te maken heeft met verwarming. Onderaan gekeken, daar zie ik inderdaad het uitlaatbuisje zitten en binnenin, onder de bank in laadruimte zit blijkbaar de luchtblazer.

Na beetje informatie op zoeken over ex-politiecombies heb ik gezien dat ze ook batterijen onder de stoel plaatsen. Na even onder mijn eigen stoel te kijken blijkt dat er inderdaad kabels toekomen voor een batterij, allemaal doorgeknipt, en geen batterij.

Nu is mijn vraag of ik deze webasto terug kan aansluiten als ik daar een nieuwe batterij plaats? Hoe loopt de bekabeling, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb een kabel dat van de laadruimte komt met 4 kabels binnenin. 2 zijn duidelijk de + (rood) en de - (bruin). Die twee andere worden aangesloten op de draaiknop?

Zie fotos voor verduidelijking.










Groetjes,
Alexander
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2014, 06:19
ningpo69's Avatar
ningpo69 ningpo69 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2014
Posts: 1
Default

beste Alexander, naar mijn idee zijn dat twee aparte dingen. De Webasto kan je aansluiten zonder ook de accu te plaatsen. Als je een kamper van wil maken zijn ze alle beiden aan te raden...dus dan wel. De Webasto heefd stroom nodig, regel eenheid kabels , uitlaat, inlaat etc. nodig , zowel als een diesel toevoer leiding. Success
Hier een link naar de handleiding: http://www.equipment.ath.cx/instrum...sto/hl32B-D.pdf
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum