#1
|
||||
|
||||
Verrotte moeren in het blok
Hoi,
Ik heb een scheur in m'n uitlaatspruitstuk van mn golfje dus wilde ik deze van de motor afhalen. De moeren aan de bovenkant gingen allemaal prima. Aan de onderkant kon ik maar 2/4 bouten loskrijgen omdat de 2 aan de bijrijderskant helemaal verrot zijn. Hoe los ik dit het beste op?
__________________
"73 Käfer |
#2
|
|||
|
|||
Warm stoken
Iets kleinere dop er overheen proberen te slaan |
#3
|
||||
|
||||
Warm stoken kan ik wel proberen. Een kleinere dop er op slaan word wel lastig, de ruimte is wel vrij beperkt.
Ik zal de zooi ff goed in de imal zetten. Misschien dat ik het met een nijptang kan proberen. Om dan grip op de moer te krijgen... Het liefste flex ik die zooi er af, maar kan ik de tapeindjes ook uit het blok halen en vervangen?
__________________
"73 Käfer |
#4
|
||||
|
||||
als je er bij kan afslijpen met een dremel oid.
en als je eenmaal het spruitstuk er af hebt kun je met een tang de draadeindjes eruit draaien
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Morgen uit het werk maar even proberen met een luchtslijpertje of de haakse slijper...
Die klemmen die het spruitstuk aan de voorpijp klemmen, hoe krijg ik die los? Ik dacht dat daar heel veel spanning op stond.
__________________
"73 Käfer |
#6
|
||||
|
||||
die klemmen NIET losmaken!
die krijg je er na 2dagen nog niet om er is wel een tooltje voor. dat is een stalen brede spie die sla je in de klem waardoor die verder open gaan staan. maar als je die niet hebt mooi laten zitten
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Oke, ik las ergens ook dat die dingen enorm veel klemkracht hebben en het best link is als ze losschieten.
__________________
"73 Käfer |
#8
|
||||
|
||||
Had er ook nog nooit van gehoord maar t werkt wel is een of ander goedje wat het warm en koud maakt oid en daardoor 'schokt' het wordt ook wel de chemische sleutel genoemt |
#9
|
||||
|
||||
uitlaatklem erom met de boutjes aan de verkeerde kant, kun je ze zo uitelkaar trekken en loshalen/vastzetten
maar het zijn idd wel k*tdingen ja |
#10
|
||||
|
||||
|
#11
|
||||
|
||||
Hehe dat is wel een tactiek inderdaad
__________________
"73 Käfer |
#12
|
||||
|
||||
de rechter spie heb ik toen gebruikt inderdaad. maar het blijft een gek*t!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
neem alleen ff niet de goedkoopste 60mm uitlaatklem van de brezan oid, die werken wel, maar wel 1 keer...
ik vind het wel te doen, middagje kutten met klemmen :P (WAT een takke werk!) |
#14
|
||||
|
||||
|
#15
|
||||
|
||||
Ik trek anders de hele voorpijp er wel af.
__________________
"73 Käfer |
#16
|
||||
|
||||
Gewoon lekker oldschool met de blote handen en een schroevendraaier, op straat in de kou.
En maar vloeken!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
ja idd en dan s avonds 2 dikke luiken omdat de klem er af vliegt!!! heerlijk dagje sleutelen!!! |
#18
|
||||
|
||||
de dealer heeft er een mooie tool voor, 5 min werk
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Die klem vliegt er niet opeens af. Zodra de spanning er af is, blijft ie gewoon aan de uitlaat hangen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
een monteur??
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |