#21
|
||||
|
||||
hallo ...
ik zou eerst eens je startmotor testen ,, druk er even een losse draad op .. en relai van je brandstofpomp . 2 van links boven ..is die nog heel zou dat eerst maar eens testen ,,startmotor ligt niet aan je ecu .. vrgr gooigolf . |
#22
|
||||
|
||||
Zo even niet mee bezig geweest, nu weer ff getest.
ECU lag eraf: op contact > licht aan > tellerbak uit. ECU erop: op contact > licht aan > alles blijft werken Enige wat het nu niet doet is het lampje van het grootlicht (grootlicht zelf werkt) Alles lijkt dus goed te werken op 1 ding na: schakelaar mistachterlicht: gaan de achteruitrijlichten branden. Stekker van de brandstofpomp afgetrokken en gemeten: krijgt geen stroom. Wat betreft de startmoter. Gaat 1 dikke draad direct van de accu op, en 1 dunne (beide met oogje) Die dunne (los gekoppeld van de startmoter) komt bij contact +/- 4 volt op te staan, continue. Waar moet een kabel direct van de accu op, om de startmotor te laten draaien? Ps. Nieuwe ECU is onderweg (eindelijk gevonden)
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#23
|
||||
|
||||
Net even 12v op de brandstofpomp gezet, die is nog heel in ieder geval.
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#24
|
||||
|
||||
Owjah, zekeringskast even uitgewisseld met men 1300, dat veranderde niets.
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#25
|
||||
|
||||
Je ecu is overleden. Je kan zoeken nu wat je wilt maar de ECU heeft een grote opdonder gehad en daar kan die niet tegen. Vele zaken worden door de ECU aangestuurd geregeld. Als je verder bekabeling geen schade heeft opgelopen is het nieuwe ECU plaatsen en 99% starten en lopen.
Je oude ECU kan je toch niet fixen omdat er delen zijn die jij niet ziet en toch kapot zijn Even je nieuwe ECU afwachten dus
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#26
|
||||
|
||||
Dat idee had ik ook, net de ECU binnen, veranderd helemaal niets?!?
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#27
|
||||
|
||||
dan zou ik toch eens de massa's eens gaan controleren. Zou bijna zeggen dat er ergens een massa niet meer goed is. Zit op de carroserie op de accubak vanaf daar ook naar motorblok. Massa onder het dashboard links. Kofferbak links achter.
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#28
|
||||
|
||||
Startmoter doet het weer, ongelooflijk stom, kabeltje vergeten welke haast onzichtbaar was, totdat ik onder de auto lag en een los stekkertje zag.....
Goed nu het volgende, de oude ECU begint te roken bij het starten van de auto. Op contact zetten is geen probleem, starten fikt dezelfde diode door. Nieuwe ECU durf ik er niet weer op te zetten zo.. Liggen nergens en deze is net overgevlogen uit Engeland. Wel zat deze eraan toen ik de startmotor had gefixt en die heb getest. Maar deze lijkt me geen schade te hebben geleden, stinkt niet. Kan hem niet openhalen, heb 90 dagen garantie en hij is gesealed.. Verder kom ik nog een kabel tegen die afgeknipt en halve cm gestript lijkt. Die komt vanaf de bevestigingsbeugel van de bobine af (tegen het schutbord dus).
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 Last edited by Gerard Polo MK2 : 04-09-2011 at 16:36. |
#29
|
||||
|
||||
dta is de massa die dus niet goed zit. er hoort vanaf de bobine ene massa kabel te lopen naar je blok. is ene soepel plat kabeltje. slechte massa kan zorgen voor een diode die sneuvelt. maar de kans is ook goed aanwezig dat er meer mis is in de ecu en daarom elke keer de diode sneuvelt.
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#30
|
||||
|
||||
Af en toe ben ik ook niet zo'n helder licht, staat ook gewoon in de vraagbaak
Moet naar het inlaatspruitstuk, maar zie helaas niet zo 1,2,3 waar die op heeft moeten zitten.
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |