#81
|
|||
|
|||
Wij hadden ook een soort gelijk probleem, zijn van ongelood 95 naar super plus van de tango gegaan, en dat loste het uitvallen en het niet stationair draaien+het stotteren op....
__________________
Gr, Maarten |
#82
|
|||
|
|||
Auto start nu helemaal niet meer
Ten eerste spuit er gewoon benzine mijn luchtfilterhuis in en als ik na een poging van starten vanaf bovenaf in de carburateur kijk, zie ik gewoon de carb vollopen met benzine, omdat er constant uit het buisje (NR33, zie foto) en niet het buisje van de acceleratiepomp, benzine blijft komen. Dit hoopt zich op in de carburateur en zodra je dan een klein beete gas geeft, waardoor de klep in de carb dus open gaat, loopt alle opgehoopte benzine direct het spruitstuk in. Als ik nu mijn bougies eruit draait en dan de sleutel omdraai, spuit er gewoon benzine uit de bougiegaten. Heb ik iets lek geprikt met schoonmaken? Vlotter gaat goet naar boven en naar beneden, maar lijkt wel alsof er veel te veel benzine in de carb zit, waardoor die niet meer normaal functioneert. |
#83
|
|||
|
|||
ik heb een keer iets soort gelijks gehad met me keverbus, ook schoon gemaakt met revisie setje etc. bleef t ook maar doorlopen, bij de bus carburateur bleek het toch de vlotter te zien welke de toevoer niet afdichtte. Ook constant verzuipen dus. Wij hebben uiteindelijk andere vlotter of andere pakkingen er tussen gedaan en toen werkte het weer.
Misschien de moeite waard om nog even naar te kijken. |
#84
|
|||
|
|||
Ze rijd weer! 34-pict-6 gekocht van Gertjan hier op het forum. Is een iets grotere carburateur, maar werkt prima. Pakt heel goed op, rijd heerlijk.
Zit nu nog met 1 dingetje, wat ik overigens ook had met die andere carburateur, ik kan mijn stationair toerental niet verder omlaag schroeven, omdat de stel schroef al helemaal ingedraaid is. Opzich loop die goed stationair, maar een tikkie lager zou mooi zijn. Iemand enig idee? Ps, bedankt voor het meedenken allemaal! |
#85
|
||||
|
||||
Leuk om te horen dat ie weer rijd.
Kijk eens of je choke kabel niet te strak staat of de veer in je carbu om je choke op spanning te houden. Als deze te strak staat gaat hij altijd met de choke openrijden waardoor je meer verbuik krijgt en steeds te hoog in toeren gaat rijden. Ik had met de revisie van mijn carbu ook eerst de choke veer te hard opgedraaid. Hier een paar pics Bij mij is het ondertussen in orde maar ik heb nu carbs van een R6 gekocht om eens een ombouw te doen.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#86
|
|||
|
|||
Ben er ook erg blij mee
Maar omdat het handchoke is, kan de choke toch niet tijdens het rijden open gaan? Als die stationair loopt nu, staat de choke klep gewoon volledig open en die nippel die zorgt voor extra gas als je choke aanzet, raakt dan de choke hendel niet, dus dat kan het ook niet zijn (Als jullie snappen wat ik bedoel). |
#87
|
|||
|
|||
Laat maar, trekt valse lucht bij voetpakking Pakking was nieuw, maar door al het op en af halen, krom getrokken. Ga zo weer een nieuwe bestellen.
|