Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 13-04-2009, 18:00
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,811
Default

Dit blok kun je uit elkaar gaan halen, hier is iets grondig mis!
Wat is er de laatste tijd aan de motor gedaan? Is dit zomaar ineens ontstaan?
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 13-04-2009, 19:45
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Heb zojuist inlaat en kleppendeksel verwijderd.
Alles ziet er goed uit, ik kan niks ontdekken. Wel viel me op dat 2 '' kamers '' ( ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen ) niet zo vol met olie staan als de rest. Een toevallig passant zei direct dat de lagerschalen eruit liggen. Zou dat kunnen ? Volgens hem klapten klepstoters nimmer zo hard, al zouden ze kapot zijn. Hmm..... beetje bij beetje komen we er wel!
Reply With Quote
  #23  
Old 13-04-2009, 19:48
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Ik heb hem afgelopen week op de kop getikt, om als hobby auto erbij te nemen. Helaas ben ik er in mijn enthousiasme tijdens de koop blindelings ingestapt en heb hem gekocht en met een ambulance naar huis gereden. Stom stom stom! Maar goed, hij staat er nu en ik wil hem goed hebben.
Desnoods een ander blok erin. Casco en interieur zijn 100 %
Reply With Quote
  #24  
Old 13-04-2009, 19:51
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Naar mijn idee zullen lagerschalen nooit kunnen tikken.

Ik heb het gevoel dat of je oliepomp niet genoeg opbrengst meer heeft waardoor er geen olie meer naar je cilinderkop gepompt wordt.
Dus je klepstoters ook geen olie hebben en dus gaan tikken.

Hoe is het gekomen, of heb je de auto zo gekocht?

Mischien is het tikken al jaren, maar dat de vorige eigenaar geen zin had om het te laten maken. En ze nu dus zo erg versleten zijn dat ze zo hard tikken.

Nogmaals blijft altijd een beetje gokken vanaf de andere kant.

Maar je zegt dat je je kleppendeksel eraf hebt. Dus nu kun je beide nokkenassen zien zitten.
Is de nok van de nokkenas ingesleten/versleten?
Hoe zien de koppen van de klepstoters eruit?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #25  
Old 13-04-2009, 20:07
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Alles ziet er naar mijn idee netjes uit. Er staat olie in, en ze zijn absoluut niet ingesleten of zo. Olielampje brand ook niet ( vorige vraag ).
Reply With Quote
  #26  
Old 13-04-2009, 21:19
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

tsja....

Toch de klepstoters vervangen incl distributieriem, de riem goed op tijd zetten.
Verse olie en nieuwe oliefilter erop.
Dan kijken of het probleem blijft.
Desnoods van te voren je olieduk (laten)meten...
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #27  
Old 13-04-2009, 21:29
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Ja daar zat ik ook aan te denken. Kan het niet zijn dat er een klep niet gesmeerd word ? Ik zag nl. droge stukken in de cilinderkop, in de uitloop waar de nokken inkomen, Ik heb daar wat olie bijgedaan, alles weer dicht gezet en toen gestart. Het getik, was enkele seconden weg en kwam toen weer terug. Ik heb het niet weer losgehaald. Ik rijd deze week ff langs de garage ( Dingerink Zwolle ) en hoop dat deze weet wat mijn probleem is.
Reply With Quote
  #28  
Old 13-04-2009, 21:38
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Zou er niet teveel mee rijden, mocht het zijn dat er geen olie rondgepompt wordt dan heb je al snel ergere schade dan alleen je klepstoters.

Heb zelf nog nooit aan een 16v gesleuteld, dus durf niet te zeggen hoe het olie verloop in de cilinderkop is..
Je cilinderkop mag in ieder geval niet droog staan!
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #29  
Old 13-04-2009, 21:43
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Hij staat zeker niet droog, maar wel enkele delen. Ik heb wat foto's gemaakt. Ik mail ze je ff.
Reply With Quote
  #30  
Old 14-04-2009, 20:16
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Vandaag bij de garage geweest. Hij denkt dat er een aantal klepstoters vastzitten. Heeft dit eerder meegemaakt en toen een middeltje bij het blok ingegooid. Na het blok ff warm te hebben laten draaien, olie ververst en het probleem was over, of wel de klepstoters werkten weer.
Ik ben voornemens om ze allemaal maar te vervangen, kan denk ik geen kwaad. Moet ik dan direct de distririem vervangen ?

Wie heeft dit al eens gedaan ?
Reply With Quote
  #31  
Old 15-04-2009, 08:38
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Heb ik weleens gedaan
De riem hoef je niet perse te vervangen, maar als je niet weet hoelang deze erop zit zou ik dat wel doen.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #32  
Old 15-04-2009, 09:45
h6yes h6yes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 187
Default

Hallo Jeroen,

Mag ik jou eens een foto doormailen van onder de kleppendeksel ? Volgens mijn garage zitten er enkele klepstoters vast en zou het op te lossen zijn door deze te vervangen.
Misschien geeft de foto jou een goed beeld.
Reply With Quote
  #33  
Old 07-06-2013, 20:33
stinos stinos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 53
Default

Heb je het inmiddels al opgelost?
Ik heb dit geluid ook bij mijn golfje bovenin, wel stuk minder erg en gaat na een tijdje wel weg.. maar wat zou het kunnen zijn/ kosten? is een 1.8injectie
Reply With Quote
  #34  
Old 07-06-2013, 20:43
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Mag het hopen laatste reactie was 4 jaar geleden
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #35  
Old 08-06-2013, 18:01
stinos stinos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 53
Default

Oh hehe :') kwam m via google tegen
Reply With Quote
  #36  
Old 09-07-2013, 12:17
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

@stinos
Dat zal wel gewoon de hydrostoters zijn hoor , ik had bij me vorige golfje ook altijd een goede geluid indicatie dat er weer wat olie bij gevuld moest worden. Dan gingen me stoters dus tikken de eerste 5 a 10 seconden bij het starten.
Maar de olie moet ook even naar boven worden gepompt en dit duurt ook paar seconden bij deze blokkies. Houd iig je oliepeil goed in de gaten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum