Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-08-2004, 12:47
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default kan niet (ont) koppelen

Tijdens de heftige buien van afgelopen dagen kwam ik door diverse grote plassen toen ik op weg naar huis was. Eenmaal thuis dacht ik er verstandig aan te doen om ipv de handrem (trommels zitten na een wasbeurtje wel eens vast) de auto in de versnelling te laten staan.

Toen ik later weer de wagen wou starten drukte ik uiteraard de koppeling in, maar de auto schoot naar voren en sloeg uit op het moment dat ik de sleutel in het contact omdraaide. Raar want ik had de koppeling in. Eerst dacht ik aan een kabelbreuk en dacht ik dat het pedaal misschien omhoog werd gehouden door een veertje, maar na een blik onder de kap blijkt de kabel wel gewoon het palletje/hefarmpje van de bak aan te trekken wanneer je het pedaal intrapt.

Wat kan het dan zijn, een defect drukgroep? mij lijkt dat juist bij een defect hij juist slecht koppelt en dus weinig tot geen aandrijving overbrengt tussen motor en bak. Het lijkt erop dat de koppeling vastzit op het vliegwiel, kan dit te maken hebben met de erg natte omstandigheden an die avond of is dit zuiver toeval.

Het draait om een polo coupe met een 1.045 cc aau dus (bijna) dezelfde bak die ook op de andere 1.4 en lagere motorblokjes in gebruikt (1.6 laat ik buiten beschouwing want daar zijn er weer 2 soorten van)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum