#1
|
||||
|
||||
How-To VDO meter 52mm openen
Ik had van de week een VDO volt meter binnen gekregen.
Die het helaas niet deed kon uiteraard niet door de verkopende partij. "Meter is voordat deze op MP werd aangeboden uitgetest door mijn elektro monteur. Deze functioneert dus naar behoren, anders had ik hem niet aangeboden voor verkoop. Vanaf hier kan ik helaas niet zeggen hoe dit nu mogelijk is, het geheel heb ik tenslotte goed verpakt verzonden. Heb zojuist even gebeld met de monteur, maar deze zegt ook dat hij gewoon tussen de 12 en 14volt aan moet geven. Wel gaf hij aan dat wanneer je bijvoorbeeld de plus en min verkeerd om hebt aangesloten kan dit ook een oorzaak kan zijn. Aangezien ik niet persoonlijk bij de test aanwezig ben geweest kan ik hier dus ook geen uitspraak over doen." Net of dat ik sta te liegen voor een 15€ metertje Maar goed ik had dus niks te verliezen vanochtend eens bekeken hoe ik hem open ga krijgen. Benodigdheden: fitting schroevendraaihertje scherp geslepen met de vijl Het even lastig om een begin te maken maar de bedoeling is dat je met de schroevendraaier onder de zwarte rand komt. Eenmaal er onder twist je met de schroevendraaier de hele rand open. Ik dacht eerst op de helft en dan gaat hij wel nee dus De ring komt al langzaam los Als de rand helemaal open is heb ik hem met een draaiende beweging er af gekregen. Wat je hier ziet is het glaasje,de buitenring en in de buitenring zit een ronde pakking. Dan zit er in de meter nog een binnen ring deze ligt er los in. Dan het moertje op de achterkant tussen de - en + pool los maken En het meterje is los en kan er uit gehaald worden Nou tot hier is het makkelijk ik weet natuurlijk niet of een olie temperatuur/druk meter makkelijk te maken is. Maar deze Volt meter was op zich makkelijk Audi1981 gaf eigenlijk het antwoord al in mijn eigen topic. Quote:
Hier zit dus ook zo'n soort afstel schroefje op als je hier je schroevendraaier in steekt en draaid slaat de meter verder uit. Zo als je hier ziet zegt de VDO meter dat de accu 14V geeft terwijl me multimeter 12,13 zegt. Terwijl de meter aan de accu hangt heb ik met het stelschroefje de meter terug gedraaid naar 12V en een beetje. Zo is die dan toch aardig geijkt met de multimeter Dan het sluiten weer ,en nee ik heb geen nieuw glaasje gemaakt ook heb ik de ring niet netjes zwart gespoten. Het laatste heb ik voor al niet gedaan om kleur verschil te krijgen met de andere 2 meters. En ja die had ik ook kunnen openen en nee daar heb ik geen zin in Meter terug in de behuizing schroefje tussen de - en + pool weer vast. Binnen ring er weer in. Dan de rubberen seal terug in de buiten rand. Het glaasje terug op de meter Buiten rand met de seal aan de binnen kant terug op de behuizing. Dan heb ik een knijper gepakt om de open gevouwen rand weer terug te drukken. Eindresultaat. Dit alles was een uurtje werk en ik ben blij dat ik het gedaan heb en ik hoop dat jullie er iets mee kunnen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
||||
|
||||
Das een hele nette uitleg
Ook goed om te zien dat het metertje gewoon fatsoenlijk werkt nu.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker en anders waren weer een ervaringsrijker
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#4
|
||||
|
||||
Mooi verslagje en goed om te weten dat het spul is af te stellen!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
||||
|
||||
Mede door jouw opmerking had ik het idee om hem open te maken
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Haha geniaal! Mooi dat het werkt! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
|||
|
|||
Mooi! Heb ik ook nog een uitdaging want ik moet ze echt alle drie langs
|