Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





View Poll Results: De prijzen van de diesel campers gaan dalen door de MRB maatregels voor oldtimers
Ja 6 54.55%
Nee 5 45.45%
Voters: 11. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-05-2013, 20:03
Jeltuh Jeltuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 44
Default Aanschaf VW T3 camper

Dag forummers,

Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een Volkswagen t3 camper. Het liefst een diesel. Met de huidige plannen van het kabinet twijfel ik of ik deze zomer al een moet aanschaffen of dat de prijzen gaan dalen.

De plannen houden namelijk in dat in plaats dat de diesels belastingvrij zijn er gewoon (camper)belasting betaald moet worden voor de diesels, bezine campers zullen in de E120,- per jaar regeling vallen.

Wat denken jullie? Zullen de prijzen van deze campers dalen door de maatregel of blijven ze op dit (hoge) niveau?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-05-2013, 21:01
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Ik denk dat zo enorm gaan kelderen.. Er zullen minder mensen zijn die voor de lol en hobby een camper gaan kopen. Dus ik zou lekker wachten tot volgend jaar, kan je zo 1000 euro schelen, ten opzichte van nu.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-05-2013, 21:15
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

Geld alleen voor de pre 87 campers natuurlijk.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-05-2013, 21:29
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

campers zijn al helemaal niet duur in verzekering en wegenbelasting
Ik betaal voor mijn t4 2.5 tdi 2002 inclusiev all risk verzekering 71 euro per maand.

Een audi a4 tdi kost BV 180 euro per maand.

Campers zullen naar mijn mening altijd gewild blijven, ook met wegenbelasting
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #5  
Old 15-05-2013, 22:04
Jeltuh Jeltuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 44
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Geld alleen voor de pre 87 campers natuurlijk.

Dat is niet helemaal waar denk ik, gezien de overgangsregeling. Het zullen wel slechts enkelen zijn uit 1987 natuurlijk...
Reply With Quote
  #6  
Old 15-05-2013, 22:05
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

Overgang geld alleen voor auto's voor 1987
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-05-2013, 06:41
Jeltuh Jeltuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 44
Default

Volgens mij blijft de bestaande overgangsregeling bestaan:

"Daarnaast is een overgangsregeling getroffen voor voertuigen die de komende jaren de leeftijd van 25 jaar bereiken en bij handhaving van de oude 25-jaarsgrens al eerder in aanmerking zouden zijn gekomen voor de vrijstelling. Voertuigen die in 1987 voor het eerst in gebruik zijn genomen komen na 26 jaar in aanmerking voor de vrijstelling. Voor voertuigen uit 1988 ligt de grens bij 27 jaar, voor voertuigen uit 1989 bij 28 jaar en voor voertuigen uit 1990 bij 29 jaar. Eventueel verschuldigde brandstoftoeslag moet in deze situaties wel worden betaald."

Zo niet, dan ben ik niet goed ingelezen blijkbaar
Reply With Quote
  #8  
Old 16-05-2013, 13:35
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Die overgangsregeling geldt niet meer, dat was de overgangsregeling naar 30 jaar.
De leeftijd wordt nu 40 jaar, en geldt er alleen een overgangsregeling voor auto's die op 1 januari 2014 tussen de 26 en 40 jaar oud zijn.
Die overgangsregeling is dus niet van toepassing op jongere auto's, dus van 1989 en jonger.
Reply With Quote
  #9  
Old 16-05-2013, 14:31
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
De leeftijd wordt nu 40 jaar, en geldt er alleen een overgangsregeling voor auto's die op 1 januari 2014 tussen de 26 en 40 jaar oud zijn.
Die overgangsregeling is dus niet van toepassing op jongere auto's, dus van 1989 en jonger.


Aanvulling, overgangsregeling geldt ook alleen voor benzine auto's. Diesels en lpg auto's betalen tot ze 40 jaar oud zijn de volle mep.
Je kunt best een dieselcamperv kopen, maar let er dan op dat hij dan ook als zodanig bij de RDW en belastingdienst als camper geregistreerd staat.
Dan betaal je namelijk een kwartaal-tarief om er een heel jaar mee te rijden.

vb; mijn 1982 T3 diesel gaat per 1-1-2014 480,- mrb per kwartaal kosten (160,- per maand), als ik hem ombouw naar camper en hem ook als zodanig laat omkeuren kost die mij straks 480,- maar dan voor een jaar (lees; 40,- per maand)

Maar goed, het wachten is er natuurlijk op dat ook die gunstige belastingregel binnenkort de nek wordt omgedraait.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #10  
Old 18-05-2013, 20:07
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Quote:
Originally Posted by Area51

Maar goed, het wachten is er natuurlijk op dat ook die gunstige belastingregel binnenkort de nek wordt omgedraait.


Een paar weken terug zag ik al een mevrouw met hoofdoek/niqaab rijden in een T4 California diesel. Dat zal vast niet zijn omdat ze zo graag met een toiletrol onder haar arm naar de gezamelijke toiletten wil.
Onze besnorde medelanders zullen waarschijnlijk allemaal op deze campers duiken.
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2013, 08:51
Jeltuh Jeltuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 44
Default

Ik ben er bang voor inderdaad, vooral de T4 zal erg in trek komen door zijn nieuwere techniek en de motor die voorin zit schat ik zo in.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-05-2013, 09:17
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Onze besnorde medelanders zullen waarschijnlijk allemaal op deze campers duiken.


Dat is nu al aan het gebeuren... waar wij Nederlanders eerst nog even de kat uit de boom kijken en de definitieve regels afwachten is een andere bevolkingspgroep al aan het overstappen.
Als ik naar huis fiets (12 minuten door een bepaalde kansenwijk in Den Haag) tel ik regelmatig in één hoofdstraat al dik 14 mrb vrije diesels (12 MB's, 1 VW Golf2 GTD en 1 Renault 25D) en sinds vorige week zijn daar twee zeer recentelijk geimporteerde T4 California campers bij gekomen.. (5 MB's staan te koop, de Renault 25D is volgens mij al maanden stuk)
Ik las ergens op een camperforum dat ze (de belastingdienst) vanaf 1 januari 2014 ook streng zullen gaan controleren op het 'oneigenlijke' (dagelijkse) gebruik... iemand wist zelfs te vertellen dat er een minimale bezettingseis voor een camper gaat komen, dwz dat er altijd minimaal 2 personen in de camper aanwezig zullen moeten zijn.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #13  
Old 19-05-2013, 18:18
bartje325i bartje325i is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 32
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik las ergens op een camperforum dat ze (de belastingdienst) vanaf 1 januari 2014 ook streng zullen gaan controleren op het 'oneigenlijke' (dagelijkse) gebruik... iemand wist zelfs te vertellen dat er een minimale bezettingseis voor een camper gaat komen, dwz dat er altijd minimaal 2 personen in de camper aanwezig zullen moeten zijn.



een vrijgezel heeft dus niks aan een camper?
Reply With Quote
  #14  
Old 22-05-2013, 22:08
Jeltuh Jeltuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 44
Default

Ik kan geen bronnen vinden de dit bevestigen...

Desalniettemin loopt de poll niet erg storm...

Ikzelf denk dat het mee zal vallen, iemand die nu belastingvrij rijdt met zijn fijne T3 camper zal er heus 440 euro per jaar voor over hebben (diesel) en daardoor niet verkopen (en dus de markt verzadigen=lagere prijzen). In de aanschaf van het bestaande aanbod zullen de benzine wel iets in prijs stijgen en de diesels iets dalen maar dat gaat geen immense bedragen met zich meebrengen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum