View Single Post
  #1  
Old 22-07-2015, 18:43
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default Oliedruk Lampje Probleem

Hallo ,

ik heb volgende probleemtje op de Mk1

als de wagen stationair staat de draaien is er geen probleem eenmaal je gaat rijden en je komt rond +-2000 rmp dan begin het olielampje te knipperen + de zoemer gaat aan ( GTI teller unit ) , deze 2 blijven van hun oren maken tot je het contact terug af zet . ik heb al van alles geprobeert maar niks helpt voorlopig

Wat heb ik al gedaan

-2x Nieuwe Sensor in de cilinderkop ( 0.15 - 0.30 bar sensor )
-Kabel van Sensor (Cilinderkop ) Naar zekeringkast doorgemeten ( Alles lijkt goed )
-Zekering kast vervangen ( Maar alles blijft gelijk )
-Gereden Zonder Fische op Sensor ... Same story niks verandert en raar maar waar dan doet hij net het zelfde ( dus ook aan 2000 rpm van z'n oren maken ook al ligt de draad niet aan de sensor )
-Teller unit verandert door de originele van de 1.5
-Sensor van de cilinderkop eens in het oliefilterhuis geschroefd , draad verlengt en gereden ( niks verandert )


wel heb ik de sensor die in het oliefilter huis geschroefd zit vervangen door een VDO Oliedruksensor met metertje binnen in de wagen , daar kan ik dus zien dat ik constant 5bar oliedruk heb tijden het rijden , stationair ( bij 90° ) heb ik constant 3bar oliedruk , ook heb ik eens de sensor ( cilinderkop ) en VDO oliedruk sensor gewisseld zodat ik de druk eens kon testen in de cilinderkop maar die is net gelijk als beneden .

Iemand die hier raad mee weet ?
Reply With Quote