View Single Post
  #74  
Old 17-10-2015, 18:02
Andrew Habraken Andrew Habraken is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 50
Default

Zo, na een lange tijd maar weer eens een nieuwe update!
De motor loopt maar voordat ik een stukje ga rijden, toch maar zorgen voor wat veiligheid en zekerheid.

Om te beginnen het maken van een Aluminium luchtverdeler voor de luchtklep.






Toch maar gebruik gaan maken van de standaard luchtfilter van de subaru
Deze onder de achterklep gebouwd waarbij de filter boven uitsteek en deze
beschermd wordt door een "afdak" (helaas geen foto van misschien op een later tijdstip)







Om alle originele tellers van een 911 te kunnen laten werken is het wel noodzakelijk dat daar de juiste sensors bij geplaatst worden. Dus voor de oliedruk en olietemperatuur het nodige gemonteerd (oliedruk in combinatie met het lampje.......duo sensor dus)









natuurlijk moet het interieur er strak uitzien dus heb ik maar wat vakantiegeld gespendeerd aan een 993-RS sportstuur en mooie originele Porsche velours tapijt. Gekocht in Duitsland maar goedkoop is toch anders.









Het dashboard was in slechte staat dus volledig gestript en gerepareerd waar nodig. Tevens een zwart kleurtje gegeven om te kijken of er geen oneffenheden zichtbaar werden maar ook om de look die het dashboard straks krijgt in de vorm van mooi zwart Leer.





[img]http://www.volksforum.com/albums/files/3/4/8/2/8/Dashboard2.JPG[/i
mg]


Ook de tellers onder handen genomen. Alle zwarte ringen verwijderd en vervangen door mooie aluminium gefreesde exemplaren..........Nice!!







En zie het resultaat.....!! Met dank aan Niels van Ree van de firma Smits-Van Ree meubel stoffeerderij in Moergestel. Zoiets nog nooit gedaan maar de uitdaging ging hij aan. Rete strak! Vakwerk!!












Er moest nog een andere benzinevlotter in gezien de originele van kever niet werkt op een porsche 911 meter. Bij Hotrod in Doesburg een universele gekocht van VDO die op maat te maken (zagen!) is. Een oude verroeste 1303
tank gepakt en open gemaakt zodat ik eenvoudig de hoogte kon bepalen en
zodoende de meter ook exact aangeeft wanneer leeg en wanneer vol.
















Met de achterzitting heb ik een begin gemaakt maar ik weet niet of dat al af is als ik met de wagen ga rijden. Dit vergt het nodige pas en meetwerk maar
zeker veel geduld.














Ik heb de afgelopen week een stukje gereden met de wagen waar natuurlijk
een filmpje van is. Dit plaats ik later wel op het forum.
Reply With Quote