Thread: VR6 loopt rijk
View Single Post
  #1  
Old 13-01-2021, 22:02
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 154
Question VR6 loopt rijk

Zijn we weer met wat VR6 vraagjes
Dusss ik heb een golf 3 vr6 OBD1 van '92.
Als de motor koud is lijkt het probleem niet voor te komen, maar als de motor warm is dan houd hij in in 1ste versnelling tussen de 3-5k toeren, anders geen last van. Als ik mijn koppeling indruk als ik bijvoorbeeld aan een stoplicht kom dan zakt hij soms naar 3-400 toeren en daarna draait hij gewoon terug normaal stationair. Het is niet dat het onverdraagzaam is, maar is wel gewoon irritant, en heb liever dat hij juist loopt.

Hij ruikt ook aardig rijk te lopen, MFA geeft +- 8.5liter aan op de autosnelweg en 11-12l als ik rijdt hoe je met een VR6 rijden moet Als ik boven de 3000 toeren rijd, gas los laat en een klein tikje op het gaspedaal geef dan knaltie uit zijn uitlaat, is wel een rechte lijn met enkel 1 einddemper. Geen idee als dit normaal is.

Wat heb ik al veranderd?
Bobine, rotor, verdelerkap, bougies, bougiekabels, krukassensor, luchtmassameter heb ik ook al eens veranderd naar een andere, veranderde ook niets, gasklep ook al eens schoongemaakt. Enige waar ik nog aan kan denken is de lambdasensor (ziet er vrij nieuw uit) of eventueel de benzine drukregelaar? Of de injectoren die niet meer 100% zijn.

Iemand enig idee, of andere voorstellen?
Kan hem niet uitlezen met VAGCOM, krijg hem namelijk niet verbonden, is een VR6je met een eigen wil
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote