View Single Post
  #3  
Old 15-12-2018, 23:15
Die Bruine Die Bruine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 57
Default

De vorige motor was een 2.8 AAA met toen ik hem kocht 20x.xxx op de teller. De ketting was gedaan bij 19x.xxx en verder liep de motor netjes, maar de electrische problemen eerder bleven aan mij knagen. Ik had eigenlijk gewoon moeten blijven rijden met die motor tot hij PLOF deed. Wat zomaar een paar jaar had kunnen duren.

Omdat hij als 2.9 op kenteken staat was ik al sinds februari daarnaar op zoek.
Na zes maanden zoeken eindelijk een geschikte motor gevonden met weinig kilometers. Toen ik die eenmaal binnen had, kon ik het niet laten om die in te bouwen.
De AAA had bij uitbouw 221.5xx gelopen. De ABV heeft bij 142.000 nieuwe ketting en geleiders gekregen en is bij 148.000 ingebouwd. Een nieuwe koppeling, bak met lage kilometers, kabelboom die ik zelf heb opgeschoond.
Kortom, ik heb nu veel meer vertrouwen in de auto. Tussen de oren of niet, zo werkt het wel bij mij.

En die turbo, hij wou 3000,- erbij. Dat was voor mij geen optie. Die turbo zou een te grote hap uit mijn budget nemen. Plus, het is mijn daily. Dat geld had ik hard nodig voor stoelen, velgen en een ABV met minder kilometers .
__________________
53b ABV
B6 R36
Reply With Quote