View Single Post
  #1  
Old 05-01-2014, 00:48
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default Golf GTI 16v ABF+ 1995 Trackday tool

Plannen zijn er om ze te wijzigen, dus dat is vorige maand bij mij ook weer gebeurt

Afgelopen jaar met m'n Golf 2 16v op Zandvoort en Zolder gereden. Dat was een erg leuke ervaring, maar een veel te nette auto om hiervoor te gebruiken.

De Golf 1 GTI die ik ook nog heb staan, is niet super mooi en dus ideaal voor het circuit (wat ook wel weer zonde is). Vorige jaar maand naar een Golf 3 GTI 16v wezen kijken om deze als donor auto te gebruiken voor de 1. Deze auto gekocht, maar niet om als donor te gebruiken

De vorige eigenaar van deze Golf heeft deze sinds 2005 ofzo gehad en 40 Ã* 50 duizend km per jaar mee gereden, maar nergens op bezuinigd! Hele ornder met rekeningen bij gekregen..! De carrosserie heeft bijna 500 000km gemaakt...!
Nadat er schade met de auto is gereden (rechtsvoor neus), is de auto dus van de hand gedaan.




In 2011 is er een NIEUWE motor (ABF) in gekomen, bij JD gechipt (165pk ongeveer) en is de versnellingsbak gereviseerd.
Rondom staat ie op een Intrax schroefset, EBC remmen, Goodridge leidingen, etc etc. Waarom dus alles op een Golf 1 bouwen, terwijl deze auto zo goed als klaar is..!?

Kortom, strippen die hap! Dat was zo voor elkaar
Toen links en rechts stoelframes gemaakt om een setje Recaro's te monteren. Heb deze eerst in m'n woonkamer gehad, maar nu was het tijd voor een andere bestemming

Sorry voor de kak foto's, 't wordt tijd voor een nieuw toestel (lens is matglas )






Vandaag wat plaatwerk op de kop kunnen tikken, geinig voor weinig, om de auto weer auto te laten lijken Het wordt zo wel een aardige lapjeskat..



Omdat een veerpootbrug kopen te makkelijk is, heb ik er zelf maar een gemaakt (eigenlijk ook heel makkelijk). Aan de voorkant (onder en boven) komt ook nog een veerpootbrug.
Een rolkooi van Sparco heb ik maar wel gekocht. Dat is wel erg veel werk om "ff" te maken, en dan zit er ook meteen een certificaat bij (waardevaster), alleen heeft deze een levertijd van 6 tot 8 weken. Geen probleem, want er is nog genoeg te doen voordat er gereden kan worden

- Accu naar achteren verplaatsen
- Hoofdschakelaar monteren
- Tapeindes en wielmoeren ipv wielbouten
- Montage punten voor de 4-punts gordels maken
- Veerpootbruggen voorzijde
- Neus aan de rechtse kant richten (het deel waar het spatbord bovenop gemonteerd word staat 1,5cm uit het lood)
- Sleepogen voor en achter
- Trekhaak verwijderen
- Ander luchtfilter (originele is kapot door schade)
- Setje banden monteren (Toyo R1R 205/50/15 waarschijnlijk)
- Auto nog meer op dieet zetten.

De auto moet wel APK waardig blijven, al zal deze 90% van de tijd geschorst staan
Ik probeer zsm weer met een update te komen, én goede foto's!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote