View Single Post
  #1  
Old 30-12-2012, 22:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default missend snelheidssignaal VR6 DIS>vss cutout.ervaringen/oplossingen?

ik wil in mijn G60 de vr aansluiten op een oud type [ce1] zekeringkast,simpelweg omdat ik daar een hele mooie complete set van heb en het een simpeler/lichter systeem is.
opzich is het aansluiten geen probleem,lees alleen veel berichten op het www,waarin word gesuggereerd dat er door het missende digitale snelheidssignaal een begrenzing op zou treden in versn. 4 en 5[begrenst op 5500 rpm] daar zit ik natuurlijk niet op te wachten,nou zijn er verschillende oplossingen mogelijk;
1] golf 3/corrado klokkenspel inbouwen,en dus de digitale sensor op de bak gebruiken.
2] oud type mfa klok inbouwen,en het signaal van de cruisecontrol/mfa module pakken achterop de teller.
3] er zijn kastjes op de markt die zelf 'een' signaal genereren,waardoor de ecu denkt dat de auto gewoon rijd.

klinkt allemaal leuk,oplossing ligt voor de hand zou je zeggen.ware het niet,dat het voor mij niet losloopt hoe de ecu weet dat je in versnelling 4 of 5 zit,en of dit probleem uberhaupt wel bestaat.
heeft iemand hier ervaring mee,of is er iemand met een 2.9 die eens een paar dagen zonder snelheidsmeter wil rijden om te kijken wat en hoe.
ik wil gewoon mijn 1.3 klokje blijven gebruiken,omdat ik dat wil.geen poespas,het moet zo kunnen.ik heb motoren zat aangesloten met origineel digitale tellers en dan hield ik alleen een foutcode [vss implausible] maar geen voelbaar vermogenverlies/vroegtijdige begrenzing.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote