Thread: PatMan
View Single Post
  #1  
Old 10-01-2018, 02:26
PatMan PatMan is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 14
Default Nogmaals voorstellen

Ik zie dat ik hier mij ooit heb voorgesteld in 2008. Toen reed ik nog in een Golf 2 1.6. Daar heb ik totaal andere dingen mee gedaan




Nring actiefotos met de Japanners.









En sindsdien heb ik het Nurburgring virus gekregen en probeer ik er zovaak mogelijk te komen. In ieder geval zijn al mijn vorige auto's erop geweest.
Nu 10 jaar later rijd ik weer VAG. Nadat ik paar Japanners heb gehad. Dit keer ben ik nu 10 maanden in het bezit van een Audi A3 1.8T uit 97. Heb de auto voor een leuk prijsje gekocht maar er mankeerde wel t een en ander aan maar qua prijzen viel dat reuze mee. Versleten koppeling, kapotte velgen met kutbanden en hoop slijtage delen aan remmen en onderstel.
En de A3 is inmiddels ook al ontgroend. Maar is nog niet helemaal naar wens dus rustig aan de hobby.

Heb best wel een lijstje wat er allemaal is gebeurt.
T betreft hier een motorcode AGU met k03 turbo met 150pk en 210nm.
De auto heeft wat mods gekregen en is op de dyno geweest en kwam uit op 184pk en 269nm op de krukas. En de auto was dan nog niet geremapt. Dat is ie nu inmiddels wel. De wagen is geremapt op 1.3 bar boost alleen haalt ie dat nu niet, dit vanwege dat zowat elke vacuumslang is gescheurd of slap hangt of vol met gaten zit. Dus gaat de auto binnenkort naar de garage toe en ga ik alles vervangen, ga ik ook gelijk de kleppendekselpakking vervangen die begint wel stevig te lekken en heb voor de zekerheid platinum bougies 1 graad kouder genomen. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit profijt heeft met een geremapte auto.
Maar hier wat specs.

Motorisch:
dual split bov van celtemp
chargertech tip met apexi powerfilter
stage 2 remap met pop & bang
ta technix fmic
3 inch downpipe, 200cell kat en 2.5'' catback
sachs stage 1 koppeling met golf g60 6.5kg vliegwiel

Onderstel/wielen:
16'' steelies met falken ziex banden
standaard, wel nieuwe stabilisatrostangetjes en rubbers

Exterieur/Interieur:
getinte ramen met raamband en Audi A3 8P wieldoppen (jep de wieldoppen zijn gebleven )
turbodruk meter.





Reply With Quote