View Single Post
  #1  
Old 18-11-2017, 01:01
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default Startprobleem polo 6n2

Hallo

Ik zit sinds kort met een redelijk vervelend probleem met mijn polo 6n2, 1.9SDI bouwjaar 2000.

Een kleine maand geleden werd ik verwacht bij een vriend, een rit van ongeveer 30km. Eenmaal aangekomen en geparkeerd moest ik mijn auto verzetten maar toen ik hem wou startten gebeurde er iets vreemd... Ik draaide het contact om en plots begonnen mijn tellers te trillen, werden mijn klok en dagteller gereset en de motor sloeg niet aan. Ik stond er verder niet bij stil en kort daarna startte de motor alsof er niets aan de hand was. Ik dacht dat ik er vanaf was want ik had er de week nadien geen last meer van, tot ik naar de winkel moest. Dit was een rit van ongeveer 10km, auto geparkeerd en na 5 min was ik terug buiten. Ik wou de auto starten en alles leek normaal te zijn tot ik de sleutel omdraaide. Er gebeurde letterlijk niets, de motor gaf geen kik... Pas na 4 maal proberen startte de auto terug en kon ik mijn weg verder zetten. Sindsdien blijft het probleem terugkomen en ik vrees dat ik op een dag niet meer zal kunnen starten. Voorlopig heb ik het wel enkel als ik de motor wil starten vlak nadat ik heb gereden, korte of lange afstand maakt niet uit. Wanneer de motor koud staat lijkt het alsof er niets aan de hand is.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Er gebeurt letterlijk niets, de startmotor geeft geen kik en verder is er ook niets te horen. Los daarvan werkt alle andere elektronica zoals het hoort zoals de verlichting, controlelampjes, radio, enz,...
Reply With Quote