View Single Post
  #40  
Old 29-07-2009, 08:17
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Even inhaken op een paar postings hierboven:
En afzonderlijke keuring ( VR6 in een Golf 2 ) niet gelijk aan een type goedkeuring.

En dan:
Als er een type goedkeuring is afgegeven voor een Golf, van exact jouw bouwjaar, met exact jouw motornummer en alle overige zaken zijn gelijk,. dan fiets je voor onder de 100 euro met een nieuw kenteken naar buiten. ( naja: kenteken komt per post ).

Ik keurde mijn 1.3 Benzine polo ( 60pk) om naar 1.3 Diesel ( 45 pk ), hoefde niet langs lelystad en betaalde iets van 70 euro voor de keuring, incl roetmeting, excl weging.

omkeuring is 'ongeveer' gelijk aan een APK; Allerlei zaken worden op deugdelijkheid gecontroleerd (inbouw, remmen, uitlaat, verlichting). Daarnaast worden zaken welke geregistreerd staan, gecontroleerd of ze kloppen: 1.3 Diesel heeft bijv. een diagonaal gescheiden remsysteem met bekrachtiging en een last-afhankelijke remkrachtverdeler aan de achteras ( staat nergens op mijn papieren kenteken vermeld, maar staat WEL in de computer (naja: de boekjes ) van de RDW, en heeft altijd een 5 versnellingsbak. de 1.3 benzine had gelukkig al een overeenkomstig remsysteem, maar slechts een 4 bak. Diesel + 4 bak = niet overeenkomstig type goedkeuring -> ga langs lelystad. Maar goed: ik had (gelukkig ) de 5 bak erbij.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote