View Single Post
  #16  
Old 30-09-2017, 19:39
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

top van een 3,0 X5 ligt volgens mij ergens rond de 205 echte kilometers..
o-100 in rond de 9 seconde..
nou vooruit ,jij roept dat jou GTI type 1 gruwelijk goed loopt..en dat geloof ik gerust ,achter elkaar,meteen..
dus acceleratie zou goed kunnen dat het gelijk op ging..X5je weegt zowat 2 keer zoveel..dus waarom niet..
goed lezen wat ik schreef..ook een top van 200 op de teller..
ik haalde met mijn 83er met pakweg 145pk (Kroonenburg testbank)iets van 210 op de klok..bij bijna 6500 toeren..
dat was volgens GPS net 195 km/h..let wel een 2006 GPS..het laatste jaar dat ik hem had..
dus ik denk persoonlijk dat een GTI standaard ook wel met gunstige omstandigheden de 190 aantikt..
maar ik zie geen reden dat ze ooit 'zomaar' 20 echte kilometers harder zouden lopen..
dat modernere auto's iets meer beinvloedbaar zijn door schommelingen in software/luchtmassameting ben ik zeker met je eens..
ook zeggen fabrikanten dikwijls ook niet altijd precies de waarheid..het is maar al te vaak voor gekomen dat men gaat banken er zo maar ineens 10 tallen pk's meer uitkomen..
de BMW e36 328i had volgens de papieren ook maar net 190 pk..net als de eerdere 325ers
meerdere auto's meegemaakt die standaard dik 200 gaven..met een M50 inlaat en chip aangepast op die inlaat 230..(das 5 uurtjes werk)
dus ja ..die stelling klopt..ben je een leugenaar..nee..verre van
Reply With Quote