Thread: Ferdie's P
View Single Post
  #1  
Old 01-07-2010, 19:17
furb's Avatar
furb furb is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 385
Default Ferdie's P

Ik was al een tijdje aan het rondneuzen naar een vervanger van de Dubclub Racert. Stiekem een beetje een droom waarvan ik eigenlijk niet zeker wist of ik het wel moest doen. Uiteindelijk eerder dan verwacht toch gevonden, mijn nieuwe hobby: een heuse Porsche! Na 3 Volkswagen, Golf 1 2 en 3 een keer wat anders. Het is een 944 Targa type 2, dus met het nieuwere dashboard. Onder de kap ligt een 2.5 Porsche motor. De auto heeft de versnellingsbak achterin liggen en samen met de achterwielaandrijving heeft hij een ideale gewichtverdeling van 50:50. Dit zorgt voor een leuk weggedrag

De auto die ik zou kopen moest voldoen aan 3 eisen: type 2, Targa bouwjaar 85 of 86. Type 2 omdat die veel mooier is, Targa omdat ik kick op een open dak en 85 of 86 omdat ie dan belastingvrij wordt. Daar heb ik zelf op dit moment nog niet veel aan maar op termijn wel omdat dit een 86er is

Dit is hem geworden:















Indisch rood met half leder interieur. Iets over de 2 ton gereden en het onderhoud vanaf km 0 tot nu bekend. Nieuw geleverd in Russelsheim, Duitsland. De auto is in 1994 door de tweede eigenaar naar Nederland gehaald, in 2000 verkocht aan de derde eigenaar en nu ben ik de vierde eigenaar.

Op het moment is de auto nog standaard maar ook deze gaat er aan geloven. Andere wielen en een verlaging zal het belangrijkste op korte termijn zijn. Verder vind ik het belangrijk om vooral te rijden en te kijken hoe de auto zicht houdt. Mocht er wat kapot gaat/niet werken gaat daar het budget naartoe. Het blijft namelijk een hobby die alleen uit de garage komt indien er een meeting is of het mooi weer is voor een ritje in de buurt. Voor dagelijks vervoer heb ik de beschikking over een auto van het werk en als ik geen zin heb in de Porsche komt deze ook nog wel eens buiten:





Voor de beeldvorming, mijn Volkswagens:









Ben benieuwd naar de reacties op deze ommezwaai
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote