View Single Post
  #55  
Old 04-09-2017, 16:58
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Na lang maar weer eens updaten.
Allereerst maar wat foto's vooraf:








De wagen was op tijd klaar om ermee naar de Worthersee te rijden.
Na aardig wat kilometers begonnen aan de trip.
Helaas verliep die niet geheel als gepland.
Op de heenweg merkte ik na een paar keer wisselen van het stuur dat hij niet meer 100% lekker liep.
Na wat stops en checks besloten om rustig verder te rijden en in Oostenrijk te kijken naar het probleem.
Eenmaal aangekomen gekeken wat het kon zijn, vanuit Nederland nieuwe bougies laten meekomen met iemand die nog na kwam. En ter plekken nieuwe bougiekabels besteld i.v.m. levertijd. Na deze vervangen te hebben leek de wagen weer beter door te trekken en rustiger te lopen.

Dus daar nog wat rond gereden en de Pyramidenkogel omhoog gereden. Helaas verloren we net voor de top een afblindstop van de carburateur waardoor we niet helemaal zijn doorgereden naar boven.
Hier een boutje in gedraaid en hij liep weer als voorheen.

Na nog 2 dagen daar te mogen genieten begonnen we weer aan de terugweg. Helaas ging deze ook niet geheel volgens plan. Net voor de Oostenrijkse grens verloor hij ineens zijn vermogen. Dit keerde na 5 seconden weer terug. Maar niet veel later was het weer raak en deze keer kwam het niet terug. Gelukkig konden we hem laten uitrollen tot een parkeerplaats en na wat checks moest het ergens in de kleppen zitten.
Hierna besloten om de wagen nog een stukje huiswaarts te slepen om vervolgens te stoppen op de grens bij Salzburg.

Na wat wikken en wegen besloten om de auto niet te achterlaten in Oostenrijk.




Gelukkig heb ik z'n goede mensen om mij heen die vrij snel in de auto stapten om mij en de wagen vervolgens om 4 uur 's nachts op de auto ambulance te laden.






Uiteindelijk was er maar 1 optie mogelijk aangezien de compressie ook niet in orde was.




Uiteindelijk bleek het 1 klep te zijn die was blijven hangen en 2 stoterstangen die naast de tuimelaar waren geschoten. Hierdoor liep hij nog maar op 2 cilinders.




Aangezien ik het blok toch volledig ging reviseren en nieuwe zuigers en cilinders te monteren heb ik iets grotere genomen. De olieschraapveer vervangen van de nieuwe zuigers meteen voor een van betere kwaliteit.




Inmiddels staat het blok er zo bij.








In mijn vakantie naar Scandinaviƫ in Zweden en Denemarken nog wat zeldzame en minder zeldzame NOS en 2 gebruikte onderdelen opgehaald.

Waaronder deze vroege set NOS kachelpotten.






En inmiddels setje laten coaten en gemonteerd.


Reply With Quote