Thread: DX motor
View Single Post
  #18  
Old 18-12-2017, 23:23
Dreetjuh's Avatar
Dreetjuh Dreetjuh is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 54
Default

Ik ben van 76 dus we schelen niet zo veel Heinz. Ja ben ook van de GTI generatie. Mijn jeugd speelde zich af in de 80s. De MK2 gti was de bak en de mk1 waren afgejakkerde bakken en natuurlijk ouwe meuk want de Mk2 16v(KR) was de bak. Ik zocht in 1994 een gti 16v en mijn vader had er een gezien , net over de grens in Duitsland. Daar aangekomen bleek het helemaal geen 16v te zijn maar een 1990 G60 met ralleyfront. Dat werd mijn eerste auto en uiteraard waren er niet veel auto’s die mij bij konden houden. Wat een ervaring Pfff.

Maar zoals gezegd het blok gaat als nieuw opgebouwd worden en de modificaties beperk ik tot nok met verstelbaar tandwiel, bewerkte geflowde kop met grotere kleppen en een groep N uitlaat. Waarschijnlijk zal ik wel wat boven budget komen maar een richtlijn zorgt ervoor dat het niet te gek word.

Ja ik vind zon oldskool blok wel wat hebben in een mk1. Ik wil het ook een beetje bij dat tijdperk houden. Vandaar ook manilla groen en laat ik het Orginele bruine interieur opknappen.
De hulp die ik krijg is ook echt top. Heb de beschikking over 2 bevriende monteurs en Vos autoschade Brummen(staan bekend om topwerk op exclusieve bolides en projecten) ondersteunt me met alles mbt carrosserie en lakwerk. Het voorbewerken doe ik zelf maar hun mogen hem aflakken(is voor mij meer dan 21 jaar geleden). Bodem, motorruimte en binnenkant lak ik wel zelf.
__________________
-----------------------------
Passat B7 Highline 1.4TSI
Golf MK1 1.5 GLS
Reply With Quote