View Single Post
  #13  
Old 02-12-2009, 11:47
BeetleGrandDad's Avatar
BeetleGrandDad BeetleGrandDad is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 453
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
@Beetlegrandad
Volgens mij niet helemaal waar.

Deze link zegt het volgende:

Historische voertuigen met een datum van toelating voor 1 januari 1978 mogen de (donker)blauwe kentekenplaat met witte letters voeren....

...Voor geimporteerde klassiekers kan men bij de RDW een 'ouderwets' kenteken aanvragen, mits de datum eerste toelating voor automobielen voor 1978...


Het is dus 1 jan 1978 of ouder en ook met een geimporteerd kenteken mag je blauwe platen aanvragen als je auto maar oud genoeg is.

Een oldtimer kenteken is dus een combi van 4 letters en 2 cijfers, volgorde maakt niet uit.

Verder kregen de golfjes 1 in 1978 de (grijze) kunstof bumpers dus dat jouw S de kunstof bumpers had klopt gewoon.

Je hebt het trouwens eerst over kunstof bumpers en dan over smalle bumpers, bedoel je daar hetzelfde mee?



Oeps.... je hebt helemaal gelijk, ik was (we gooien het maar op de leeftijd) in de war omdat mijn Golf modeljaar ยด79(de fabriek wisselde na de zomervakantie van modeljaar) was. Dus mijn kenteken was van 1978.
Met smalle bumpers bedoelde ik de stalen bumpers.
Grijze bumpers met chroom randje hadden overigens alleen de luxe uitvoeringen de standaard hadden zwarte kunstof bumpers.
De stalen bumpers waren bij een standaard uitvoering overigens ook grijs gespoten met een zwart plakrandje.
Zo maken we gezamelijk het (off topic) verhaal kompleet.