View Single Post
  #28  
Old 14-02-2014, 00:40
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Een Twingo dak heb ik inderdaad in gebouwd in mijn Golf 3. Reden hier voor was dat er een aftermarket dakraam in de auto zat welke na verloop van tijd ging lekken.

Stevigheid van de carosserie is na het inbouw van het Twingo dak niks veranderd. Het Twingo dak heeft een zeer sterk frame naar mijn mening. Probeer zo'n dak maar is te verbuigen zodra je het gedemonteerd hebt uit de Twingo.


Ja ik deel de zelfde mening, dat twingo dakje is erg stevig gemaakt.
Het zit met zo'n + 50 moeren vast en houd alles goed bij elkaar, ik vond het zelfs steviger dan het normale dak. Standaard zitten er 3 dwarsbalkjes tegen de dakplaat aan de binnenzijde maar die hebben niks met dikke versteviging te maken lijkt mij. Ze zitten maar aan elke kant met 2 kleine propjes vast gelast. Ik denk eerder dat ze er zitten om de dakplaat tegen indeuken te beschermen.
Trouwens kun je ergens gewoon een gat in maken zonder de stevigheid aan te tasten.
Bij een golf is vooral de stevigheid te danken aan de gehele buitenrand rondom van het dak , er wordt niets daarvan weg gehaald door een twingo dak te plaatsen. Pas als je bijvoorbeeld een hoek uit je dak zou slijpen kan de carroserie ruimte vinden om te torderen en dan is het wel zwakker geworden.
Reply With Quote