View Single Post
  #1  
Old 15-11-2020, 22:15
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default Going loco Golf mk1 cabrio Acapulco




Zocht iets onbetrouwbaar. Om een onverwoestbare, super degelijke maar o zo saaie Nissan Sunny te vervangen. Die nog van Opa was geweest. Iets leuks voor de vrouw en kinderen van de zomer.
Voorwaarde het mag geen geld kosten. Beetje aan het kijken voor een golf 4 cabrio die zijn zo'n beetje op het diepste punt van hun waarde.

Gelukkig sloeg een vriend mij in het gezicht. Had nog wat ouder en leukers staan. Gekocht voor de handel alleen geen zin om eraan te beginnen door omstandigheden. Gelijk gekocht zonder te kijken want wel in voor een beetje avontuur.

Een '95er golf 1 Acapulco in mint-metallic, heerlijk fout jaren '90 kleurtje. Stond al weken in de regen op de aanhanger, geen zin om er zelfs van af te halen Beetje omheen gelopen viel wel tegen, perfect voor mij dus. BBS RM doppen had mijn vriend natuurlijk er al af geraafd. De velgen zijn BMW E30 M3. Die blijken nog best wat waard want diezelfde avond nog verkocht.




Optie codes:
LPT = ?
LRJ = ?
RBG = ?
WB8 = ?
416 = Sports steering wheel (leather), 15-H-009412>>
571 = Rear fog lamp
615 = Electric headlamp adjusters
621 = Alternator, 90A
726 = Acapulco (1993):
Exterior mirror in color of car; top cover and top boot in mauritius blue; interior trim: cloth 10 - mauritius blue. Comprising M174, M386, M423, M430, M568, M656, M986 (15-P-000001>>15-P-000040)
LB6U = Mint-Metallic

Goede kennis had nog een setje Ronal turbo's. Past perfect bij het thema.






Buiten 2 verschillende soorten remblokjes op de remmen voor en geen vet in in de wielagers achter want waarom zou dat nodig zijn. De eerste meevaller op de brug de wielkasten zijn bizar netjes en bodem is helemaal hard



Eerste sopje doet altijd wonderen



Eerste ontmoeting, gelijk verliefd natuurlijk.



Kinderen ook blij



Dak was helemaal groen i.p.v. blauw. Een setje turtle wax soft top cleaner verder












Voorstoel eruit en gestript



Vandaar 1 warme bil






Gras ruikt lekker maar deze stonk. Verwarming niet veel beter






Hoe krijg je dit voor elkaar vorige eigenaar? Beetje uit frustratie op de hoofdsteun lopen rammen.



Drie scheppen oxi action is teveel. Dat weet ik nu



Knapt aardig op. Leuk motiefje, beetje transformers achtig



In het magazijn der relikwieën gesnuffeld en een stuk '88er schuim gevonden. Will it fit?



Niet gefrustreerde hoofsteun gevonden



Terug in elkaar



Binnen voering rugleuning totaal verrot van mijn stoel, ook van de relikwie niet veel beter



Dan toch maar een sprits bij schoonmoeders eten



Een stoeltje klaar. Nu al zin in de passagiersstoel



Vier totaal verrotte raamlikkers, raamsnorren of weerlijsten vervangen. Knapt altijd gelijk op.
















Dochters ook blij met de roze auto, zei ze



Nieuwe brembo's. Blijft bizar die wielkasten, dasty power



Lekker veilig remklauwtje






Ik zie niks



Revisie kitje



Rood remt beter is bewezen









Hoe krijg je dit voor elkaar?






Kenner ziet dat het een G60 pijlstok is



Zo'n hella doppelscheinwerfer grille blijkt behoorlijk veel geld te doen 2hands. Nieuw doen ze 300 Euro en een setje elektrisch verstelbare hella's doen ook zo 300. In de cabrio zit een golf 2 front totaal verkracht en van die heldere Chinese meuk.
Gelukkig een gratis originele VW hella grille op de kop getikt. Mist 1 haakje en en schroef bevestiging kapot.

Donor emloze grill, daar wordt je voor betaald om ze mee te nemen



Fixed bevestigingen







Optiecode 615 weer terug



Al het zwarte in de Endurance



Kleine irritatie



Fixed



Wie monteert zijn nummerbord ook zo dom?



Beter



Verbazingwekkend, hoe snel een auto beter ruikt als je al die stink zooi eruit trekt! Altijd doen want dan betaald de auto zich dan altijd nog wat terug ! Beste vondst een ongeopende hubba bubba bubblegum, wie durft?






Volgende keer weer verder vrienden met dit foute jaren '90 avontuur.

__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote