View Single Post
  #2  
Old 09-04-2020, 06:42
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Ik heb wel eens een velg in de handen gehad, en dit is mijn ervaring ermee:

De afbeit producten uit de bouwmarkten niet meer doen wat ze beloven. en trap er niet in: "nieuw nu nog beter"
Nee gewoon nee.. want ze mogen de werkzame stoffen gewoon niet meer verkopen.

Je kunt net zo goed met een brandnetel je velgen gaan ontlakken.

Wat je wel kunt doen:

1) zoek een logerij/ontlakkings firma bij jou in de buurt (weet niet in welke regio jij zit? ) dit lijkt duur, ik zeg "lijkt"want ze besparen je heel veel rommel, evt brandwonden en de lak is er echt overal vanaf. (sommige doen het zonder bon ;-) )

2) Omdat ze helemaal gespoten zijn kun je er van 99% vanuit gaan dat er (flinke) corrosie onder zit.
De corrosie zit vaak een paar tienden tot wel een mm in het alu, dat is heel veel slijpen en schuren,
Tip: breng ze naar wheelcare in zeeland (n.b.) die kan ze helemaal afdraaien, dan ben je 1. van de lak af, 2, je hoeft niet te schuren 3. ze zijn al gepolijst (glansgedraaid).

3)Mocht je nog steeds er zelf aan beginnen, zoek een verf/lakken winkel die autolakken verkopen (de mengbare) dus die zelf op kleur mengen.
die hebben vaak een hele agressive verfstipper staan die je soms (onder de toonbank) kunt kopen. denk er hierbij aan om de juiste pbm's te gebruiken ! anders lig je langs je velgen in je hobbyhok op de grond te koekeloeren




Suc6 ermee!
Reply With Quote