View Single Post
  #36  
Old 27-12-2018, 08:26
Mk2jetta1990's Avatar
Mk2jetta1990 Mk2jetta1990 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 73
Default

Quote:
Originally Posted by G60RAY
Of ik het ga gebruiken weet ik nog niet, maar heb voor de zekerheid (nu het blok toch open ligt) een afdichting met triggerwheel en hall sensor gekocht.

Beide zijn zgn. origineel VW en hebben de onderstaande nummers:
-Sensor 030 906 433 Q
-Flens 030 103 171 L

Zoals op de foto's is te zien is de flens niet van aluminium, maar kunstof. Ik heb hem even tegen het blok gehouden, zoals eerder is gemeld komt er één gaatje voor de montage van de flens niet overeen.

Ter info:
Het onderdeelnummer 036 105 189 (C) voor een flens wordt soms vermeld in enkele topics. Dit nummer is niet los leverbaar bij de dealer en is ook niet van een complete flens, het is de getande krans/ triggerwheel welke bij een complete flens hoort. Ook de door mij gekochte flens (030 103 171 L) heeft dit onderdeel met bijbehorende nummer.







zou ik zeker gaan gebruiken, altijd goed om zulke onderdelen te zien zeker met zoiets zit het hem toch altijd in details misschien was je het al van plan maar voor dat je de auto start even zorgen dat de oliepomp handmatig al olie heeft opgezogen (ontsteking eruit en daaronder zit een asje die kan je met bijv. een boormachine draaien je moet wel even creatief denken om wat te fabriceren wat op dat asje valt) het is een bekend probleem van de 8 kleppers vooral na een lange tijd stilstaan dat ze soms wat moeite hebben om de eerste olie er door te krijgen
__________________
powered by

von Tolhausen
Reply With Quote