View Single Post
  #6  
Old 03-08-2016, 13:55
kozmk12 kozmk12 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 21
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Een slecht contact van een massapunt kan inderdaad ook, eentje waar een serieuze overgangsweerstand in zit. Die zal dan de stroom beperken waardoor alles minder goed werkt. Gezien de verscheidenheid van de problemen zal dit dan in de verbinding tussen de carrosserie en de minpool van de accu moeten zitten.

Zelfde logica is toepasbaar op de plus zijde, en dan zal die weerstand ergens in je lijn 15 moeten zitten (de geschakelde plus). Denk dan aan kabelbreuken en dergelijke. Ook hier weer is de locatie van de onderdelen die niet goed werken zo uiteenlopend dat het waarschijnlijk tussen de + pool van de accu en de zekeringkast zit.

En zoals ik al zei, meet je batterijspanning voor je begint. Onder belasting best, dus met een aantal verbruikers op en liefst terwijl hij draait. Die zou niet onder de 12v mogen gaan.



Dus als ik morge eens kijk als men 4pinkerschakelaar werkt bij contact af, en dus niet bij contact op, dan zou het ergens een probleem zijn bij de geschakelde plus,werkt geen van beide moet het een massa probleem zijn?
Batterij ga ik zeker nakijken al is dit wel een nieuwe van een paar dagen oud
Reply With Quote