View Single Post
  #16  
Old 07-05-2017, 19:42
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Hallo luitjes,

Ik ben een tijdje bezig geweest om een paar goede analyses op te zetten. Dit duurde wat langer omdat het programma compleet nieuw voor mij is. Ook heb ik zo ongeveer het hele blok in 3D .

Ik heb het originele spruitstuk aan een analyse onderworpen. Hier voor heb ik een 50mm spruitstuk nagetekend die ik nog heb liggen. Onderdeelnummer van het bovenste deel is 027 133 223AH en van het onderste stuk 027 133 206M.

Wat me opvalt is dat de drukval van cilinder 1 aanzienlijk groter is dan de rest. Ook de flow van dit kanaal blijft achter ten opzichte van de rest.

Om de simulatie te controleren: klinkt dit voor jullie als logisch? Moet cilinder 1 vaak armer afgesteld staan dan 2, 3 en 4? is er verschil in kleur van bougies? Ik heb ter illustratie even 2 afbeeldingen upgeload, van de flow (1e afbeelding) heb ik een filmpje van 30 seconden, maar die kan ik hier niet uploaden. Mocht iemand hier interesse in hebben, stuur ff een pb met je 06, dan kan ik hem appen. (niet allemaal tegelijk aub)







De ringen die jullie zien op de 2e afbeelding is een foutje in het model, maar zijn slechts surfaces en hebben geen effect op de simulatie.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote