View Single Post
  #1  
Old 21-01-2020, 17:15
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default Golf 2 GTI 16v turbo 360PK

Jaren geleden heb ik ooit een 16V blok gekocht met een turbo erop met volgens de eigenaar 360pk en 411Nm koppel. In die tijd heb ik van alles verzameld (rolkooi, versnellingsbakken, kabelbomen, kuipstoelen, racestuur, quick relaese naaf en nog veel meer).






Afkomstig van een Audi TT 8N quattro heb ik de gehele aandrijflijn liggen inc. remmen etc. Het oorspronkelijke idee was dan ook om er een quattro van te maken, maar dat idee is van de baan. Als iemand alles in 1 keer wilt overnemen graag PB. Ik heb nog meer assen erbij, complete kabeloom en ECU's. Cutchmasters set is 4 puck de meeste extreme versie met staal vliegwiel. Set is 240mm, bak is een 5 bak







Een jaar of 2 geleden heb ik een golf 2 gti uit 1986 gekocht voor een leuk prijsje met werk. Hij deed het verder ook niet. De golf heeft al die tijd buiten gestaan op een parkeerterrein, totdat deze compleet vernield is door onbekende.
Alle ruiten zijn kapot gegooid en rondom zitten er heel wat deuken. In eerste instantie wilde ik alles wegdoen, maar er zijn al zoveel spullen dat ik toch besloten heb om het in ieder geval rijdend te maken.
Dus waar ik eerst alles zal ombouwen en reviseren om het een goed rijdende auto te maken zal ik het daarna cosmetisch gezien aanpakken.
Zo trof ik de auto aan:






Sinds dat de auto binnen staat en ik ben begonnen te sleutelen heb ik eerst alles eruit gehaald. Letterlijk overal was glas te vinden, zelfs in het dahsboard in de kachelunit. Na alles te stofzuigen kom ik nog steeds glas tegen.
Een paar maanden terug heb ik wel alle ramen kunnen kopen voor 10 euro, m.u.v. de ramen voor de deuren. Hier ben ik nog naar opzoek dus als iemand die heeft dan graag.



Na de grote schoonmaak heb ik het blok eruit gehaald. Het blok zat er wel in maar helemaal niks was aangesloten. Ook zat er origineel een kabelgeschakelde bak in. Dit heb ik eruit gehaald en inc uitlaatsysteem geruild tegen een tellerunit die tot 260 km/u gaat. Prima ruil, ik moest van mijn spullen af en deze teller is toerijkender voor dit blok.



Nadat het blok eruit is gegaan heb ik alle bekabeling eruit gehaald. Vervolgens het subframe en de motorsteun voor.
Dit heb ik helemaal uit elkaar gehaald, ontroest en zwart geverft. Vervolgens ook het stuurhuis eruit gehaald.
Alle onderdelen van het subframe, stabi en stuurhuis zijn nieuw. Nieuwe motorsteunen, kogels, rubbers, bevestigingen noem het maar op. Draagarmrubbers vervangen was eve een vervelend klusje maar is uiteindelijk wel gelukt. Er is ook een stuurhuis op gegaan met stuurbekrachtiging, inclusief nieuw rubber op het schutbord naar de stuuras.







Hierna heb ik wat onderdelen gekocht via martkplaats, waaronder het schakelgebeuren van een 02J. De originele eraf, aansluitingen aangepast / gelast en die van de 02J eronder.
Vervolgens ook het hele subframe er weer onder en de motorsteun aan de voorzijde.
Omdat ik met een 02A bak ga rijden heb ik de pedalenbox van een g60 via e-bay gekocht. Ook een beugel met nieuwe koppelingcilinder, beugel, leiding en reservoir.
De oude pedalen eruit halen ging best wel ellendig, maar uiteindelijk is het gelukt. De nieuwe van de g60 zit er inmiddels in, inclusief de beugel met nieuwe koppelingscilinder. Het ziet er best fraai uit al zeg ik het zelf.





De hoofdremcilinder en de rembekrachtiger wilde ik gaan ontroesten en opknappen. Echter nadat ik de hoofdremcilinder eruit haalde zag ik dat er remolie in de bekrachtiger zit wat betekend dat deze kapot is.

Bij het blok zat geen vliegwiel en koppeling dus dat heb ik nieuw besteld op twee-massavliegwiel.nl. De verlichte versie met 6 puck koppeling tot 500Nm.
Mooi set.





Blok is inmiddels in elkaar met bak en en kan de auto weer in.

Momenteel wacht ik nog op onderdelen om het verder af te kunnen maken. Zo heb ik g60 fusees besteld die ik ga gebruiken om TT remmerij erop te bouwen. De naven van de oude fusee heb ik eruit gehaald en laat ik naar 5x100 boren. Die zet ik dan in de g60 fusees met nieuwe wiellagers.
De brackets laat ik aanpassen (5mm eraf) zodat de remklauwen op de g60 fusees passen.

Dit is momenteel de status, ik ga snel even zitten om alle foto's te uploaden.
Reply With Quote