View Single Post
  #14  
Old 13-05-2018, 12:10
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Zelfs een klein lekje, eentje dat je daarom niet hoort, kan de lambda sensor beïnvloeden. Weet niet hoe veel werk dat bij jouw motor is maar misschien loont het de moeite van de pakkingen van de uitlaatcollector te vervangen. Al is dat vaak echt een kl*te werk..

Die trims lijken me ook wel ok! Hij haalt zelfs een beetje brandstof weg. Normaal heb je 1 trim die hij onthoud, de long fuel trim, en eentje die op korte termijn werkt, de short fuel trim. Ze hebben hier andere namen dus weet niet welke wat doet. In ieder geval lijken mij die goed. Vindt het vreemd dat hij dan turbodruk terugschroeft terwijl er duidelijk nog ruimte genoeg is om brandstof bij te geven.. Ofwel is dit gewoon de regellogica van VW, ofwel is er ergens een andere reden waardoor het verlengen van de injectieduur geen verschil maakt.
OF het ligt gewoon aan die chip die er in zit. Als die tip van René niet werkt zou ik toch overwegen van de chip er eens af te laten halen en een tijdje weer op originele mapping te gaan rijden, en dan kijken wat hij doet.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote