View Single Post
  #466  
Old 13-05-2020, 15:17
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
bouwjaar 1990, lambda... Dus sowieso al geen 4gasmeting en geen meting op toeren.
Alleen CO van max 0,5 op stationair toerental.
Groot deel van de standaard blokken van VW haalt dit met gemak zonder kat. Zolang ze maar in orde zijn.

Ook een goed afgesteld getuned blok, zal qua CO waarde echt niet snel problemen opleveren. Dan moet ie al veel te rijk staan afgesteld. Lijkt me ook niet ideaal voor de prestaties.

Als het blok nog niet op kenteken staat, laat hem dan vooraf aan je RDW bezoek even APK keuren bij een ander bedrijf (dus keurdatum vlak voor je RDW afspraak). Dan kijken ze al minder nauw naar die apk dingetjes zoals uitstoot, Als ze er al naar kijken


Afstelwaarde voor de CO die ik van Theibach heb gekregen is 1,1% bij 300 meter met -0,2% aftrek per 100 m. Kom ik dus op een instelwaarde van 0,5 bij stationair. Zou dus perfect moeten zijn voor de keuring én tuning.

Auto is eind februari blanco gekeurd, evenals de jaren ervoor. Dus dat moet ook wel goed gaan denk ik zo. Daarbij zou ie na de ombouw wel verdomd netjes moeten zijn omdat de hele voortrein 'nieuw' is, dus hopelijk zijn ze drukker met genieten van een verse auto dan daadwerkelijk RDW dingen doen
Reply With Quote