View Single Post
  #16  
Old 18-12-2013, 10:34
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

Quote:
Originally Posted by Gemballa
Hee sorry voor de late reactie maar laatste tijd erg druk geweest! de kroonsteentjes zijn er inmiddels uit :$! Het was even testen of alles goed was aangesloten zo! Plannen voor komend jaar zijn 2x MTX composet plaatsen en een verlaagde vooras. Heb afgelopen weekend op de Essense motorshow een karmann ghia gezien die lekker laag lag met 17 inch velgen en was hier erg van te spreken! Ik zit nu te orienteren wat voor velgen ik er graag onder zou willen hebben en wat er allemaal aangepast moet worden voor de 17 inch! Mocht iemand iets weten dan hoor ik dit natuurlijk graag!



Dan moet er nog wel wat veranderd worden ben ik bang, als je irs ophanging hebt dan kun je niet verder gaan dan 5,5j als je wel verder wilt gaan moet je dus een straight axel gebruiken, waarschijnlijk compleet met bak. Dan moet je nog remschijven/trommels met steek 5x130, adapters kun je niet gebruiken.
Het probleem namelijk met een karmann is dat de wielkasten smal zijn, smaller dan bij een kever dus in plaats van dat je naar buiten kan moet je dus naar binnen.
Versmalde vooras zul je waarschijnlijk ook nodig hebben, meschien zelfs een smallere benzinetank om meer ruimte te creƫren
Ik vraag me af of je er zowiezo goed mee kan rijden want volgens mij heeft hij een draaicirkel van een olietanker
__________________
"karmann ghia, a poor man's porsche"

Karmann ghia club Nederland
Reply With Quote