View Single Post
  #10  
Old 19-05-2019, 21:55
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@the maxx, ik snap wat je bedoeld maar als het geen originele is, wat is de lol er dan van? Niks zo vervelend als mensen die vragen of het een originele is en je dan moet vertellen dat het zelfbouw is. Dat verpest voor mij persoonlijk een beetje het leuke ervan.

Ik snap ook wel wat een aantal van jullie bedoelen, zou het een normale polo zijn dan had hij ook al lang op de berg gestaan maarr.. vergeet niet dat alles van deze auto's nog te krijgen is. Een nette deur heb je al voor 30 euro, kan ik ergens een koets vinden waarvan de delen die ik nodig heb nog netjes zijn, kan ik het er uit halen en ook dat kost me maar een paar tientjes

Waar het op neer komt is dat het gewoon veel werk is. De kosten is het probleem niet, Ja je koopt al een nette normale polo die niet rot is voor 1000 euro maarja.. dat is geen harlekijn.

Ben er van overtuigd dat iedereen die 20 jaar geleden al zijn T1 onderdelen of zelfs complete bussen naar de sloop heeft gebracht ook spijt heeft. En dan zeggen waarschijnlijk mensen 'ja, maar dit is ook maar een polo geen T1' ik durf te garanderen dat mensen dat toen ook zeiden over busjes, want niemand wilde ze hebben, nog voor geen goud.

Het is ook niet perse een investering maar gewoon een stukje historie wat ik kan behouden, of een harlekijn nu ooit geld waard wordt ofniet, het is een leuk model polo in een leuke uitvoering.

Mijn vader vind het leuk om het laswerk te doen, ik stond ook op het punt om de Polo weg te doen omdat ik zelf geen kaas gegeten heb van carrosserie werk. En ik vind het eerlijk is eerlijk ook niet leuk om te doen (standaard wanneer je ergens niet goed in bent )

Ik doe het ook meer omdat het én een stukje historie is, én het is iets wat je bijna niet ziet en daarbij komt ook dat ik het iets speciaals vind hebben.

En wanneer we de delen kunnen lassen die nodig zijn voor de Apk, de remleidingen/banden die gedaan moeten worden en ik kan er gewoon mee rond rijden en daarna stukje voor stukje het laswerk aanpakken wat niet nodig was voor de apk, dan komen we er uiteindelijk ook wel.

En begin ik eraan, valt het dermate tegen dat ik het totaal niet meer zie zitten is er nog geen man over boord, dus we beginnen er gewoon aan en we zien wel waar het schip strand
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote