View Single Post
  #11  
Old 13-05-2018, 00:16
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ben hier even door aan het lezen, en misschien is het de moeite waard om te verifiëren of de originele injectors wel de flow aankunnen die nodig is om een juist mengsel te krijgen met de overdruk die jij wilt. Ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar ik zou het toch checken gezien de auto gechipt is geweest. Je bouwt nu verder op het werk van iemand anders en dat is nooit ideaal.

Mij lijkt dat je toch naar het brandstofsysteem gaat moeten kijken. Check even of ze de flow aankunnen die gevraagd wordt. Waarschijnlijk zal dit wel het geval zijn! Maar dan kan je met zekerheid naar de volgende stap doorgaan: ik zou je injectors laten testen. Versleten injectors kunnen een verminderde flow hebben, of een minder goed spuitbeeld. Hiervan ga je geen foutcodes krijgen want er is geen accuut probleem met de injector. De opbrengst vermindert gewoon lichtjes, geen reden voor een foutcode dus. Het ECU ziet dat als normale slijtage en gaat gewoon bijregelen.

Met betrekking tot het valse lucht trekken in de uitlaat, kijk eens alle pakkingen in het uitlaatsysteem na en kijk of deze er nog goed uitzien. Stel het lekt hier dan zou dit inderdaad je lambdasonde kunnen beïnvloeden. Zeker waard van dit na te kijken!

Verder loopt een koude motor altijd in open loop, dat wil zeggen dat hij geen gebruik maakt van de lambdasonde en er dus geen feedback is. Pas als de motor warm is zal hij in closed loop gaan lopen en zijn mengsel bijregelen.
Je moet eens kijken of je de fuel trims kan uitlezen. Ik ben niet zo thuis in turbo systemen maar kijk ook eens of er een trim is voor de turbodruk?

PS een trim is een bijregelwaarde die het ECU zichzelf aanleert op basis van de feedback die het o.a. van de lambdasensor krijgt.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote